beantwoord

Voorschriften Hoofdconducteur

• 6 januari 2019
  • 1 reactie
  • 221 Bekeken

Hoi,

Ik heb misschien een wat vreemde vraag. Ik zit regelmatig in de trein en zie natuurlijk geregeld een hoofdconducteur langs lopen. Nu vroeg ik me af of er naast het dragen van een uniform nog andere kleding- en uiterlijke voorschriften zijn (zoals haardracht, etc.) Ik zie bijvoorbeeld nooit een mannelijke hoofdconducteur met lang haar o.i.d.?

Groetjes,

Michiel
icon

Beste antwoord door Loes 6 januari 2019, 11:01

Er zijn daar niet echt veel voorschriften van te vinden. Er is bij ons wel het voorschrift dat we er verzorgd uit moeten zien en dat er geen zichtbare tattoo's en piercings zichtbaar mogen zijn, alhoewel daar tegenwoordig soepeler mee wordt omgegaan. Een mannelijke collega mag gewoon verzorgd lang haar hebben.
Zichtbare sieraden als bv een ketting mag niet zichtbaar zijn (veiligheid). Het is bij ons redelijk algemeen wat betreft voorschrift overigens.
Bekijk origineel

1 reactie

Er zijn daar niet echt veel voorschriften van te vinden. Er is bij ons wel het voorschrift dat we er verzorgd uit moeten zien en dat er geen zichtbare tattoo's en piercings zichtbaar mogen zijn, alhoewel daar tegenwoordig soepeler mee wordt omgegaan. Een mannelijke collega mag gewoon verzorgd lang haar hebben.
Zichtbare sieraden als bv een ketting mag niet zichtbaar zijn (veiligheid). Het is bij ons redelijk algemeen wat betreft voorschrift overigens.

Reageer