Vraag het de hoofdconducteur! | NS Community
Sticky

Vraag het de hoofdconducteur!

  • 15 November 2016
  • 244 reacties
  • 21389 Bekeken

  • Medewerker Veiligheid en Service NS
  • 8985 reacties

Vraag het de hoofdconducteur!



Heb dit idee al een tijdje in mijn hoofd, ben benieuwd of er op gereageerd wordt, of misschien zonder reacties weer gelijk verdwijnt:).

Hier kun je al je vragen stellen aan de hoofdconducteur!

Dus:
Heb je een vraag aan ons, kun je in een ander topic je vraag niet kwijt, wil je onze mening, ben je benieuwd hoe iets in elkaar zit, wil je graag iets zien, wil je met ons de discussie aangaan of iets compleet anders??
Ik hoor het graag en ik ga mijn best doen, samen met de collega's op dit forum, om je verder te helpen!

De reden dat ik dit topic open, is omdat je op dit forum natuurlijk al vragen kunt stellen aan iedereen, daar reageer ik of een van mijn collega's dan ook wel eens in. Ik houd natuurlijk niet alles bij, dus vandaar dat ik dit topic geopend. Overzichtelijk en iedereen mag hier iets direct delen/vragen, zonder een ander topic daarvoor te hoeven gebruiken!
Een linkje naar een ander topic waar een vraag wordt gesteld aan ons mag je dan natuurlijk ook altijd hier delen!

244 reacties

Nee, dat hoeft niet meer. Stadswachten die parkeerbonnen schrijven, iig in Eindhoven doen dat digitaal en hoeven niets meer af te geven. Politie heeft die mogelijkheid ook, apart dat je nog een uitgeschreven bekeuring hebt gekregen.

@Slidestops

Dacht dat ik het erin had gezet, bedankt voor de uitbreiding. VenS eerst, dan wij idd.
In die tijd niet Loes. 😉 Het is alweer even geleden.:8

Voor mij klink het redelijk nieuw om bonnen via je mobiel te schrijven.
Nu hoef je ook geen bewijsje mee te geven, alleen aanzeggen is voldoende, de brief valt thuis vanzelf op de mat!
[edit] Reactie past beter in dit topic https://forum.ns.nl/off-topic-32/buitengewoon-opsporings-ambtenaren-de-boa-informatief-28690
Wij hebben geen toegang bij het RDW, we kunnen wel GBA gegevens opvragen.
In die tijd niet Loes. 😉 Het is alweer even geleden.:8

Voor mij klink het redelijk nieuw om bonnen via je mobiel te schrijven.


Fijn dat het weer ff geleden is en ik hoop dat je het zo houdt, wordt anders een dure hobby 😉
Voor de geïnteresseerden onder ons, wij kunnen dus gegevens opvragen, via onze veiligheidscentrale die we bellen, van een reiziger. Dit gebeurt na een staande houding, indien nodig (controleren gegevens op juistheid bijvoorbeeld). De veiligheidscentrale kijkt in de GBA, de Gemeentelijke BasisAdministratie en levert ons de gegevens, telefonisch dus.
Hmm vreemde situatie.
Ik wil nog wel even benadrukken dat de NS je altijd thuis moet brengen als je door hun "schuld" niet thuis kunt komen. Dit is meestal in de vorm van een taxi;)


Als bleek reis Dordrecht - Almere Centrum (zoals eerder als vb. gebruikt) ik wel van de thuis breng service (zonder eigen schuld dus) gebruik van had gemaakt, had dan nog iets uitgemaakt of ik op Schiphol uit gestapt was of op Amsterdam CS?

Dit voor het geval (of op welk ander traject dan ook) niet voor verrassingen te komen.

De opmerking is verder gewoon duidelijk.
Het is in ieder geval de bedoeling dat je zo ver mogelijk reist met de trein, in dit geval is dat kwa kilometers denk ik Amsterdam CS.
Reputatie 7
Badge +3
Hmm vreemde situatie.
Ik wil nog wel even benadrukken dat de NS je altijd thuis moet brengen als je door hun "schuld" niet thuis kunt komen. Dit is meestal in de vorm van een taxi;)
Dat is dan in theorie, want in de praktijk werkt dat niet. Nacht op een stationsplein staan wachten op bussen die zouden komen, nadat de laatste trein vanwege aanrijding niet meer reed... een man die aangaf niet meer thuis te kunnen komen, omdat hij aansluiting zou missen werd uren aan het lijntje gehouden. Er kwamen wel bussen, maar niet voor ons. We konden niet zitten, er was geen drinken en konden niet naar toilet. Nu 3 uur wachten werd gezegd dat als binnen een uur geen bus zou komen we met de taxi naar huis gebracht werden. Uur later nog steeds geen bus en ook geen ns-mensen meer die een taxibon mochten uitschrijven.... Een incident? Nee hoor. heb regelmatig midden in de nacht van alles moet regelen voor kind die weer eens gestrand was...ns deed niets.
Das een heel kwalijke zaak te noemen. Juist het rijdend personeel kan hier het verschil maken en ook als het om een bemenst station gaat. Is het vaak op hetzelfde station of gebied gebeurd? Dan mag dit zeker intern aangekaart worden, want wat u beschrijft mag onze werkwijze niet zijn MoDe.
Reputatie 6
Badge
Vraag: mag je als je vanuit Lombardijen naar Tilburg wilt en je hebt op de NS App als profiel Student Weekend Vrij staan, omreizen via Rotterdam Centraal zonder uit te checken als de reisplanner zegt dat je niet uit hoeft te checken en inderdaad het beste om kan via Rotterdam CS?
Reisplanner is leidend, dan hoeft er idd niet te worden omgecheckt. Dat de HC dat niet direct weet (wij kennen niet alle uitzonderingen) is het zaak dat wij bij twijfel ook de reisplanner raadplegen. Geen OV9292, maar onze eigen NS-planner.
Reputatie 6
Badge
Inderdaad, ik gebruik gewoon jullie Android App 🙂
De meeste HC's, waaronder ikzelf, gebruiken Rijden de Treinen 😉
Ik ook, maar niet als ik na moet gaan of iemand mag terugsteken. Dat doe ik via onze officiele app.
Net naar een documentaire over de Londense metro zitten kijken. En dan vraag ik me af ..... zou de humor ooit nog terug mogen keren bij NS ? Ik reis lang genoeg met de trein om te weten hoe het vroeger was. Tegenwoordig valt er niets meer te lachen. Ik geef toe het is niet het meest belangrijke maar ik mis het toch wel en een grap kan ook heel positief werken. Het lijkt wel uitgebannen denk ik soms.....
Reputatie 7
Badge +4
Het is een maatschappelijk verschijnsel dat zich ook bij NS manifesteert. Overigens ben ik het volstrekt niet met u eens dat er niets meer te lachen valt. Soms moet je jezelf ook kietelen, anders lach je nooit. Het is ook een keuze denk ik, het is hooguit een kwestie van wat rekening te houden met de kortelontjesagressie.

Als we alleen nog kunnen lachen om wat de media voor ons als zijnde als lollig bedenken, zijn we diep gezakt.
Reputatie 7
Badge +3
@Slidestops Ben jij het zelf op je foto? Dan ben je nu beroemd 🙂
Nee die heb ik gewoon van internet gejat 🙂 is overigens ook van de internationale trein naar Brussel, daar zul je me niet zo vaak op zien 😉
En dan vraag ik me af ..... zou de humor ooit nog terug mogen keren bij NS ?
Ik weet dat de HC's in Regio Noord nu juist bezig zijn om het omroepen en dergelijke wat losser te gaan doen en wat persoonlijker (warme omroep), dus alle info moet er in zitten, maar een grapje of iets dergelijks is geen probleem. Moet zeggen dat wat omroepen betreft ik ook niet altijd even serieus ben, toch zeker niet in de late dienst. Helaas vind niet iedereen het leuk, ken een machinist die altijd geweldig omriep, origineel en iedereen vond hem leuk. Nouja, bijna iedereen, iemand heeft een klacht ingediend en hij moest op het matje komen en mocht het niet meer doen...
Reputatie 7
Badge +4
De zuurgraad bij sommige reiziger is wel erg hoog en het zijn van het soort types die als ze een 'klacht' hebben helemaal uit hun dak gaan. Tja, hoe zielig kun je zijn als je verder in het dagelijks leven niet zo veel voorstelt.


Wat laconieke opmerkingen moeten kunnen hoor. Er is wel een grens: In de IC naar Berlijn zaten twee conducteurs Bert en Ernie na te doen tussen Hengelo en Bentheim en dat hield nogal even aan. Helaas weinig kwaliteit. Ze zagen het zelf ook als show en bedankten iedereen. Ga dan bij de lokale omroep wat hobbyen, zou ik zeggen 😉
En dan vraag ik me af ..... zou de humor ooit nog terug mogen keren bij NS ?
Ik weet dat de HC's in Regio Noord nu juist bezig zijn om het omroepen en dergelijke wat losser te gaan doen en wat persoonlijker (warme omroep), dus alle info moet er in zitten, maar een grapje of iets dergelijks is geen probleem. Moet zeggen dat wat omroepen betreft ik ook niet altijd even serieus ben, toch zeker niet in de late dienst. Helaas vind niet iedereen het leuk, ken een machinist die altijd geweldig omriep, origineel en iedereen vond hem leuk. Nouja, bijna iedereen, iemand heeft een klacht ingediend en hij moest op het matje komen en mocht het niet meer doen...


Begrijpt u mij alstublieft niet verkeerd ik val niemand aan met deze vraag of eigenlijk opmerking. Maar samen met de digitale omroepen, de treinen die niet meer vertraagd zijn maar gewoon X minuten later vertrekken is het erg steriel geworden. Misschien is de samenleving wel humorloos geworden. Vroeger lachte we hard om Japan waar de treinen op de seconde nauwkeurig reden en nu gaan we zelf hard die kant op. In de RET bussen wordt bij sommige haltes al een teller getoond die terug tikt naar nul voor vertrek. Misschien perst die efficiëntie de humor ook wel een beetje weg........

Ik ben trots op NS, en het rijdend personeel staat er naar mijn mening. En als ik wil lachen moet ik naar het theater gaan. Maar in die documentaire zag ik ook iets wat hier toch grotendeels verleden tijd is. Britse humor is natuurlijk een gegeven.
Reputatie 7
Badge +3
Ik stapte afgelopen maandagavond laat in de trein en ging op het balkon zitten. De conducteur kwam bij mij op het balkon, om om te roepen dat de trein vertraging had omdat er eerder jongens aan de noodrem hadden getrokken "en dat mag nou eenmaal niet."

Ik vertelde vervolgens het verhaal dat ik zo'n vijfentwintig jaar geleden een keer meemaakte. De trein stopte op het station, deuren gaan open, een oma zet haar kleinkind buiten op het perron en hup, de deuren gaan dicht en de trein rijdt weg. Toen trok er ook iemand aan de noodrem.
De conducteur reageerde vervolgens: "Dat ben ik inderdaad helemaal vergeten te zeggen, dán mag het natuurlijk wel!"

Dus vervolgens weer de omroep erbij gepakt: "Ja dames en heren, daar ben ik weer! Ik zei net dat er niet aan de noodrem getrokken mag worden, maar in geval van nood mag dit uiteraard wel!"

't Zijn maar kleine dingen, maar ik had gelijk een leuke reis, ondanks de vertraging 🙂
Ik ben helemaal voor humor, dus als jullie me tegen komen, gaat dat helemaal goed komen 😉

Reageer