beantwoord

Vraag: Mag je je fiets meenemen als er bus rijd ipv een trein (vervangend vervoer)

• 17 maart 2014
  • 7 reacties
  • 10749 Bekeken

Mag de fiets dan mee in de bus?
icon

Beste antwoord door Brian NS 18 maart 2014, 08:13

Hallo Frederik,

Welkom op ons forum. Ik heb je topic even verplaatst naar het topic 'Off Topic'. Zoals Hans en Lucas al aangegeven, is het niet mogelijk om met vervangend busvervoer een fiets mee te nemen. Als je echt een fiets mee wil nemen zou je de tip van Lucas kunnen volgen.

Met vriendelijke groet,

Brian
Bekijk origineel

7 reacties

Helaas Frederik, bij vervangend busvervoer kan en mag er geen fiets mee in de bus.

Vr.gr.
Hans
Hier had ik laatst ook last van. De enige manier om toch een fiets mee te nemen is door om te reizen, en dat moet ook voor eigen kosten. Ik ben toen maar naar een ander station gefietst vanwaar wel weer treinen reden.
Hallo Frederik,

Welkom op ons forum. Ik heb je topic even verplaatst naar het topic 'Off Topic'. Zoals Hans en Lucas al aangegeven, is het niet mogelijk om met vervangend busvervoer een fiets mee te nemen. Als je echt een fiets mee wil nemen zou je de tip van Lucas kunnen volgen.

Met vriendelijke groet,

Brian
Hallo Frederik,

kan een opgevouwen vouwfiets wel mee als je onderweg plots voor busvervoer komt te staan ?

Met vriendelijke groet,

Brian
Een vouwfiets, geheel ingevouwen valt bij NS onder handbagage, handbagage mag gewoon zonder problemen mee de trein in en dus ook mee met vervangend busvervoer. Als ie goed is ingeklapt, neemt de vouwfiets niet meer ruimte in dan een grote koffer.
Een chauffeur zou hem wel mogen weigeren als ie bijvoorbeeld niet goed kan worden ingevouwen of als er geen ruimte mee zou zijn in het laadruim. Dat is aan de chauffeur, maar in principe mag deze gewoon mee.
Mag de fiets dan mee in de bus?
waarom niet? Alle bussen hebben laadruimten. Bij Arriva mag dat wel als er bussen ingezet worden.
Reputatie 7
Alle bussen hebben laadruimten. Niet allemaal. Er worden ook wel eens stadbussen ingezet of iets dergelijks en daar ontbreken ze dan. Of ze maken gebruik van taxibusjes, waar al helemaal geen ruimte is. Omdat de NS niet kan garanderen dat je fiets mee kan, zeggen ze om teleurstelling te voorkomen dat het gewoon niet kan. Dat je je fiets meestal gewoon mee mag nemen als je het netjes vraagt aan de buschauffeur (als er een laadruimte is) is gelukkig de praktijk. Let wel dat zeker bij verstoringen als het druk is (dus niet van te voren georganiseerd) hier de chauffeurs geen tijd voor hebben omdat bussen dan schaars en heel vol zijn.

Reageer