beantwoord

Vraag over intern opleiding

• 28 March 2021
  • 3 reacties
  • 147 Bekeken

Hoi,

Ik ben 15 jaar en heb besloten om na mijn mavo naar de havo te gaan en dus 18 jaar te zijn als ik een hbo opleiding kan volgen. dit heb ik besloten omdat ik gelezen heb dat je pas als je 18 jaar bent intern bij ns kan doen. Nou heb ik gelezen dat intern niet meer vaak gebeurd. Moet ik mij nu zorgen maken? 
vraag 2

ik heb wiskunde economie nederlands engels biologie geschiedenis en aardrijkskunde gekozen. Moet ik mij zorgen maken omdat ik geen nask heb gekozen of is dit niet verplicht?

icon

Beste antwoord door Edwin 28 March 2021, 22:12

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

NS bied een interne opleiding tot machinist aan, geen mbo of hbo opleiding. Dat is wel belangrijk om te weten.

Ik kan me niet voorstellen dat alle werving uit roc of stc gaat komen in de toekomst. Maar daar valt nu nog niet veel over te zeggen. Profielkeuze maakt weinig uit.

NS bied een interne opleiding tot machinist aan, geen mbo of hbo opleiding. Dat is wel belangrijk om te weten.

Ik kan me niet voorstellen dat alle werving uit roc of stc gaat komen in de toekomst. Maar daar valt nu nog niet veel over te zeggen. Profielkeuze maakt weinig uit.

Dankje voor de reactie, maar die eerste zin snap ik niet, de interne opleiding is toch een mbo of hbo opleiding?

Reputatie 7
Badge

De interne opleiding is een MBO niveau opleiding, maar géén opleiding zoals je die aan het ROC zou krijgen. De interne opleiding richt zich alleen op de vakkennis en regelgeving voor machinisten en de specifieke regelgeving voor NSR.

Die interne opleidingen worden steeds minder, met de opkomst van ROC en STC, maar net als Slidestops geloof ik niet dat de interne opleiding compleet zal verdwijnen.

Reageer