beantwoord

Vroegere spoorkaarten van de NS

• 15 maart 2014
  • 9 reacties
  • 952 Bekeken

Beste NS,

Ik ben studente Sociale Geografie en Planologie aan de Universiteit Utrecht. Voor het vak Historische Cartografie moet ik spoorkaarten bestuderen, maar ik kan bijna geen informatie vinden over de vroegere spoorkaarten van de NS. Waar kan ik terecht met vragen als: Waarom besloten de NS te voorzien in spoorkaarten? Wie heeft het ontwerp geleverd voor de spoorkaart/wie is de auteur? Zijn er commentaren op de spoorkaarten? Wanneer werd de eerste spoorkaart/het eerste spoorboekje geproduceerd? Is het mogelijk ergens het spoorboekje van 2004 in te zien?

Alvast hartelijk dank voor de tijd en moeite,

Met vriendelijke groet,

Madeleen Graafland
icon

Beste antwoord door Anonymous 15 maart 2014, 17:08

Hallo Madeleen,

Misschien een idee om daarover eens contact te zoeken met het Spoorwegmuseum?
Daar zij al de nodige historische attributen tentoongesteld, maar dat is nog maar een fractie van hun collectie.
Wie weet kan de conservator je een paar "colleges" geven :)

Gegevens van het Spoorwegmuseum vind je op hun .

Succes.
Vriendelijke groet,
Hans
Bekijk origineel

9 reacties

Het Utrechts Archief is de beheerder van de archieven van de Nederlandse Spoorwegen en voorlopers. Op de website ook tekeningen en foto's: http://www.hetutrechtsarchief.nl/spoorwegen
Reputatie 2
Is het mogelijk ergens het spoorboekje van 2004 in te zien?

Hoi Madeleen,

Wat wil je precies zien uit het spoorboekje van 2004? Ik heb 'm hier in de kast staan, dus zolang het niet om het complete boekje gaat kan ik best wat dingen voor je inscannen.
Hallo Madeleen,

Ik heb je vraag iets aangepast en verplaatst naar het 'Off topic forum', om de vindbaarheid te vergroten. Voor antwoord op jouw vragen kan je terecht bij het Spoorwegmuseum, vervelend dat de bibliotheek net nu niet beschikbaar is. Ik hoop dat je wat hebt aan de links die de andere leden hebben gegeven.

Vriendelijke groet,
Marjan