Waar/Hoe zou ik ergens een paar vragen kunnen stellen aan een machinist?

• 14 juni 2014
  • 3 reacties
  • 861 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Goeden dag, mijn naam is Leon, ik ben 17 jaar en ik kom uit Hengelo, ik zou graag een machinist willen interviewen(of gewoon een paar vragen stellen zoals bv waarom bent u machinist geworden etc.), neem het niet te serieus. Dit is voor mijn loopbaanoriëntatie voor school. Ik ben bereid om dit weekend een stukje ervoor te reizen aangezien ik een weekend vrij abo heb.

3 reacties

Goeden dag, mijn naam is Leon, ik ben 17 jaar en ik kom uit Hengelo, ik zou graag een machinist willen interviewen(of gewoon een paar vragen stellen zoals bv waarom bent u machinist geworden etc.), neem het niet te serieus. Dit is voor mijn loopbaanoriëntatie voor school. Ik ben bereid om dit weekend een stukje ervoor te reizen aangezien ik een weekend vrij abo heb.

Zo af en toe zie je op dit forum wel eens een reactie van een machinist. Maar dat is eigenlijk ook wel op onregelmatige momenten.

Je zegt zelf dat je in Hengelo woont. Ik neem aan Hengelo (Ov.).
Nou hebben volgens mij niet veel treinen hun begin- en eindpunt in Hengelo. Maar van de treinen die dat wel hebben zou je natuurlijk gewoon een machinist kunnen aanspreken als hij/zij van de trein stapt.

En wil je meer kans hebben, reis dan naar Enschede. Dat is het "keerpunt" van veel meer treinen, dus heb je waarschijnlijk meer kans dat een machinist bereid is wat vragen van jou te beantwoorden.

Je zou misschien ook eens op Twitter kunnen kijken. Daar zijn vaak ook enkele machinisten actief; maar ja, ook weer afhankelijk van hun diensten, uiteraard.

Ik denk dat je toch de meeste kans hebt om op een station gewoon op een machinist af te stappen en hem/haar aan te spreken.
Machinisten zijn ook maar gewone mensen, hoor. De meesten bijten echt niet.
Doe dat dan wel als ze van de trein afstappen en niet op het moment dat ze - vlak voor vertrek - bij hun trein aankomen. Dan zullen ze weinig of geen tijd hebben omdat ze dan de trein vertrekklaar moeten maken.

Want hier wachten op die enkele machinist die zich hier soms laat zien zou best wat tijd kunnen vragen.
Op station Amersfoort heb je een grote kantine voor machinisten daar stappen veel mensen uit en in amersfoort is een groot overstap station dus hier vind je wel een machinist
Kijk anders eens op de site van spoorforum.nl, daar hebben ze ook een rubriek waar je een vraag kan stellen aan "meesterpeter", een van de beheerders ( en ook machinist) van die site.Ikzelf ben van kinds af aan al geïnteresseerd in NS, Spoorwegen ( broers van mijn opa waren respectievelijk overwegwachter en seinhuiswachter in een ver verleden in de omgeving van Alkmaar (Amr), en het is mijn grote wens om ooit nog voor NS te kunnen en mogen werken, waar ik mijn passie en opgedane hobbykennis m.b.t. besturen / techniek kan omzetten in vakkennis.
Frank1824

Reageer