beantwoord

waar (traject) en wanneer gaat de Virm2/3 als eerst rijden?

• 5 June 2021
  • 10 reacties
  • 263 Bekeken

Hallo Allemaal,

Nu de gemoderniseerde Virm2/3 trein is geïntroduceerd en bekend is gemaakt. Vraag ik me af wanneer het gaat rijden en op welke traject? Die wil ik wel eens van dichtbij zien. Iemand met meer informatie onder de NS mensen? 

Mvg,

Intercity123 

icon

Beste antwoord door Tochjo 5 June 2021, 17:59

Bekijk origineel

10 reacties

Sorry voor de spelfout in de titel het had moeten zijn traject.

Wanneer ipv waneer 

Kun je geplaatste berichten bewerken of verwijderen?

Badge +3

Ze zullen vanaf uiterlijk 8 juni worden ingezet tussen Den Haag en Amsterdam.

Je kunt je berichten binnen een uur na plaatsen bewerken door op de drie puntjes rechtsonder te drukken en te kiezen voor Bewerk.

Reputatie 7
Badge +3

Het eerste treinstel wat klaar is en de dienst in kan is stel 9528.  Op de site Treinposities kun je, als die eenmaal reizigersritten gaat rijden, checken waar die rijdt en later op de dag gepland is te gaan rijden. https://treinposities.nl/voertuig/ns_virm_9528/  Het tweede stel wordt de 9516.

Handig zo een site 👍

Badge +3

Hij rijdt nu als 3900 tussen Amsterdam en Enkhuizen, dus dat zal vanaf volgende week wel Enkhuizen - Heerlen worden?

Overigens een raar verschijnsel (opgemerkt door een passagierende machinist) https://twitter.com/Mcn_Michell/status/1401936170012053505

plaatje komt uit Google Maps, zodra ik uitstap is mijn locatie wel correct.

Hmm ik ben in een andere bak gaan zitten van de trein en nu doet mijn GPS het weer zoals gebruikelijk.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed dat hij gewoon in de hele VIRM omloop gaat mee hobbelen.

Badge +3

@Julian gaf het antwoord op Twitter https://twitter.com/hsl_mcn/status/1401942938737954816

Heeft te maken met een oude database van Google. Zij houden een DB bij met de locatie van wifi-netwerken, dus als deze trein toevallig tijdens de revisie in de werkplaats gescanned is, dan wordt die locatie weergegeven. Je kan dit controleren door even de 'precisie verbeteren' uit te schakelen bij de locatie-instellingen en dan specifiek Wifi uitzetten.

Reputatie 7
Badge +3

Die 9528 had het misschien zo naar zijn zin in de werkplaats in Haarlem dat ‘ie eigenlijk nog niet weg wilde en een beetje deed alsof ‘ie daar nog was.:joy:

Badge +3

Die 9528 had het misschien zo naar zijn zin in de werkplaats in Haarlem dat ‘ie eigenlijk nog niet weg wilde en een beetje deed alsof ‘ie daar nog was.:joy:

Het ligt aan Google Maps. Als er geen GPS-fix is (locatie onbekend) dan valt die terug op bekende wifi netwerken (óók als wifi uit staat!) en anders wordt de locatie geschat via telefoonmasten. Aan die wifi netwerken heb je dus niets in een bewegend voertuig. Kan je ook uit zetten:

Als je dus (Google Maps) in de trein te zien krijgt dat je op de werkplaats in Haarlem bent heb je geen GPS ontvangst, en dat is op zich niet zo vreemd in gebouwen e.d. want je telefoon kan dan geen of onvoldoende satellieten ‘zien’.

Reageer