Waar worden de gevonden voorwerpen geveild? | NS Community
beantwoord

Waar worden de gevonden voorwerpen geveild?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Een aantal jaar geleden hoorde ik dat na een tijdje de gevonden voorwerpen worden geveild. Weet iemand waar zo'n veiing plaatsvindt?
icon

Beste antwoord door Denice NS 11 May 2018, 13:00

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge
Goede vraag ReinvanVliet. Was het niet Utrecht...🤔
Reputatie 7
Badge
Ja het is inderdaad in Utrecht. Kijk maar. https://www.volkskrant.nl/economie/we-verliezen-steeds-meer-spullen-in-de-trein-een-kijkje-tussen-de-gevonden-voorwerpen-van-ns~bf2b776b/
Nou ja...het is niet echt een veiling. Meer een kantoor waar alle gevonden voorwerpen naartoe gaan en mensen die kunnen ophalen.
Welkom bij de NS Community, RienvanVliet.

Ik begrijp dat je vraagt naar de locatie waar de niet opgehaalde voorwerpen worden geveild. Niet opgehaalde voorwerpen worden aan opkopers verkocht. Het is voor particulieren niet mogelijk om via een veiling spullen te kopen.
Bedankt allebei voor de reactie en informatie!
Reputatie 7
Badge
Bedankt allebei voor de reactie en informatie!

Graag gedaan hoor beste ReinvanVliet. Weet je zo even voldoende?
Zeker!
Reputatie 7
Badge
Zeker!

Dat is fijn. 😉
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar hoe word je een opkoper?

Waarschijnlijk een stomme vraag, maar hoe word je een opkoper?

Dat is een goede vraag, ik had dezelfde wens. Helaas heb jij net als ik, nog geen antwoord..hoop at we die nog krijgen 

Ik ga het voor je uitzoeken en kom erop terug, MoreYolo.

Reputatie 7
Badge +4

Waarschijnlijk een stomme vraag, maar hoe word je een opkoper?

Opkoper om alleen uw eigen voorwerpen op te kunnen halen, zal niet werken, ;-)

Reputatie 6

Ik had gedacht dat de gevonden voorwerpen bij de NS net als de gevonden voorwerpen van Schiphol in een openbare veiling (toegankelijk voor iedereen) bij een veilinghuis verkocht zouden worden. Dat zijn leuke veilingen, het is altijd een verrassing wat er in een tas of koffer zit…..

 

Reputatie 7
Badge +3

Nu zit er o.a. een minimotor (van het soort wat niet mee de trein meemag), tv, magnetron bij. 

Reputatie 7
Badge

Ik hoop wel dat de kinder-knuffels die na een lange tijd niet opgehaald worden gedoneerd worden aan een ziekenhuis of ander mooi welvarend initiatief. 🥰

Badge +3

Aan veilen per item doet men al lang niet meer, want wat heb je eraan om bijv. een paraplu te gaan veilen?

Alles gaat volgens mij naar één opkoper (hoogste bieder?) die waardevolle dingen wel via Marktplaats e.d. zal aanbieden.

Nog bruikbare paraplu’s e.d. kunnen dan naar de kringloop, metaal naar een andere opkoper en waardeloze dingen (kunstgebitten, ze zijn er!) naar de milieustraat.

Ik heb helaas tijdens mijn vakantie geen antwoord vernomen. Ik heb het op andere plekken binnen de organisatie uitgezet en hoop spoedig alsnog een antwoord te krijgen.

Per categorie zijn er gecontracteerde opkopers. Helaas worden deze voorwerpen niet verkocht aan particulieren.

Reageer