Waarom dat stomme cookies-gedoe? Ik WIL niet dat mijn internetgedrag bespionneerd wordt!

• 11 augustus 2014
  • 13 reacties
  • 905 Bekeken

Al te vaak wordt het toelaten van cookies misbruikt. Door de firma's 'Arie Achterbaks, Sammy Stiekem en Glenn Gluiper'. Om mij en anderen ongewenste reklame toe te sturen, enz.
Hiermee heb ik al eens een slechte ervaring opgedaan: van allerlei firma's kreeg ik reklame(leugens) toegestuurd waarvan ik me afvroeg hoe ze toch in 's hemelsnaam aan mijn internetadres waren gekomen. Dus een van de afzenders van die gesstelijke milieuvervuiling, Greenpeace, gebeld. En een kletsmajorette aan de telefoon gekregen. Ik beloofde een donatie aan Greenpeace, en ze vertelde me toen wie mijn gegevens (ZONDER mijn toestemming!) aan Greenpeace had verkocht. Het was een bekend Nederlands weekblad..... Nou, die hoofdredakteur van dat weekblad heeft van mij een en ander op zijn brood gekregen, o.a. op internetfora....
Sindsdien weiger ik als het maar enigszins kan die spionage-cookies! En de smoezen (lees: leugens) van "dat de klant zo veel effektiever geholpen kan worden", of "dat ik zo help om hun service te verbeteren", enz., die GELOOF IK GEWOON NIET!

Goodgoan: Huuskesgait

13 reacties

Beste Huuskesgait, welkom op het forum. Ik heb je topic verplaatst naar off-topic, omdat het niet specifiek over NS of treinvervoer gaat.
Als je niet wilt dat je internet gedrag bespioneerd wordt, heb ik maar één tip trek je internetkabel eruit. En ga offline computeren.
'Sebastien'.

Zeker uit Westnederland? Je reactie is een mengsel van arrogantie, onwetendheid en afkatten.
Toch Goodgoan: Gait H.M. Leferink
P.S. Ik zet wèl mijn eigen naam onder mijn kommentaar!
Beste Huuskesgait, welkom op het forum. Ik heb je topic verplaatst naar off-topic, omdat het niet specifiek over NS of treinvervoer gaat.

En dacht je nu echt dat ik die 'reden' geloof?

Goodgoan: Gait H.M. Leferink
Nou de gene die hier de boel afkat ben je zelf! Je zet een stukje neer waar, waar je iemand een kletsmajorette noemt, alles en iedereen heeft smoezen en vervolgens een forum moderator ook als 'leugenaar' neerzetten.

En onwetendheid is het niet ik zit namelijk al mijn hele leven in de computer wereld, en weet dus wel waar ik over praat omtrent dit.
En mijn echte naam is mijn gebruikersnaam dus die staat er wel degelijk bij!

Het gaat wel specifiek over vervoer, want als je niet soms op de website kijkt, zie je niet of er iets fout gaat. En als je niet snel ziet, wat er foutgaat, dan kost dat geld. Je bent dus gedwongen om cookies te accepteren om mogelijke kosten te voorkomen. Nou kunnen mij die cookies niet zoveel schelen, en ze zouden NS in deze aanloopperiode ook niet zoveel moeten uitmaken.
Waterdamp: Ik ben en blijf tegen cookies. Omdat ik niet met reklameleugens geconfronteerd wil worden.
Marcel van Dam zei eens dat 'reklame de geaccepteerde leugen' was. Maar dus niet geaccepteerd door mij.
Waterdamp: Ik ben en blijf tegen cookies. Omdat ik niet met reklameleugens geconfronteerd wil worden.
Marcel van Dam zei eens dat 'reklame de geaccepteerde leugen' was. Maar dus niet geaccepteerd door mij.

De meeste browsers kun je zodanig instellen dat cookies alleen bij bepaalde sites worden toegelaten en meteen na het verlaten van de desbetreffende pagina, dan wel het afsluiten van de brownser weer worden verwijderd.
Je hebt dan wel het voordeel van volledige informatie én geen last van een opeenstapeling van de door jou zo gehate cookies.

De meeste browsers kun je zodanig instellen dat cookies alleen bij bepaalde sites worden toegelaten en meteen na het verlaten van de desbetreffende pagina, dan wel het afsluiten van de brownser weer worden verwijderd.
Je hebt dan wel het voordeel van volledige informatie én geen last van een opeenstapeling van de door jou zo gehate cookies.

Bedankt voor de tip. Dat dat kon was me tot nu toe onbekend.
Reputatie 6
Badge
De term Cookies hebben vaak een behoorlijke nasmaak, maar het maakt het leven op internet een stuk makkelijker.

Wat dacht je van de indeling van een website, of iets dat je naam vanzelf ingevuld wordt?
Helaas worden cookies ook 'misbruikt' voor het onthouden van je zoekresultaten op Google, waarbij je op andere sites relevante advertenties te zien krijgt.

Niet voor iedereen even leuk en fijn, gezien het hen aantast in de privacy, maar hier kan je meer lezen:
http://www.youronlinechoices.com/nl/
Ook kan je je hier afmelden voor vele cookies die je internetgeschiedenis in de gaten houden. Ook bestaan er diverse add-ons voor Chrome en Firefox zoals Ghostery (https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/ghostery/) die 'tracking cookies' kunnen vernietigen.

En onwetendheid is het niet ik zit namelijk al mijn hele leven in de computer wereld, en weet dus wel waar ik over praat omtrent dit.

Mijn complimenten, om op jouw leeftijd al 18 jaar in de computerwereld te zitten.
Toen je geboren werd meteen al een laptop in je handen gedrukt gekregen?
De term Cookies hebben vaak een behoorlijke nasmaak, maar het maakt het leven op internet een stuk makkelijker.

Wat dacht je van de indeling van een website, of iets dat je naam vanzelf ingevuld wordt?
Helaas worden cookies ook 'misbruikt' voor het onthouden van je zoekresultaten op Google, waarbij je op andere sites relevante advertenties te zien krijgt.

Niet voor iedereen even leuk en fijn, gezien het hen aantast in de privacy, maar hier kan je meer lezen:
http://www.youronlinechoices.com/nl/
Ook kan je je hier afmelden voor vele cookies die je internetgeschiedenis in de gaten houden. Ook bestaan er diverse add-ons voor Chrome en Firefox zoals Ghostery (https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/ghostery/) die 'tracking cookies' kunnen vernietigen.

Beste 'Aar'. Hartelijk dank. Dit is nou eens info waar ik al meerdere keren naar gezocht heb, maar tevergeefs.
Waarschijnlijk heb je wel degelijk toestemming gegeven voor de verkoop van je gegevens, maar niet goed opgelet. Zo niet, dan vraag ik mij af waarom je dit verhaal op een forum zet ipv in een brief naar je advocaat.

Reageer