beantwoord

Waarom doet beheer NS Forum dringend verzoek om niet meer te vragen naar links in NS e-mailacties?

• 17 augustus 2016
  • 7 reacties
  • 327 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik ontving een bericht van één van de NS moderatoren:

"Ik wil je vriendelijk verzoeken niet meer te vragen om links naar acties die je zelf niet hebt ontvangen. Blijf je dit toch doen, dan ben ik genoodzaakt je van het forum te verwijderen."

Graag een toelichting hierover!

Gebruikersregels NS Forum
Moderators hebben het recht reacties te verwijderen, aan te passen of een gebruiker toegang te ontzeggen tot het forum. Uitgangspunt hiervoor is dat berichten niet voldoen aan de huisregels.

Gebruikers moeten zich netjes gedragen, dit houdt in dat je geen berichten mag posten die;

- Niks met het beoogde onderwerp te maken hebben
of respectloos richting andere gebruikers/moderators zijn.
- Commerciële links of boodschappen bevatten.
- Seksueel getint zijn.
- Onwaarheden bevatten.
- Illegale activiteiten of links bevatten.
- Provocerend gedrag.
- De wet overtreden.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 18 augustus 2016, 12:40

Hoi Michiel. Bedankt voor je toelichting.

Met mijn laatste privebericht aan jou bedoel ik niet dat forumleden die acties en codes met elkaar delen verwijderd zullen worden. Dat lijkt mij inderdaad nogal streng. Bovendien ben ik geen voorstander van censuur. Dit is ook waarom ik mijn bericht niet openbaar via een topic heb geplaatst, maar hem richt tot jou persoonlijk, omdat het is gebaseerd op eerdere verzoeken vanuit mijn kant naar jou toe. Wij hebben namelijk al vaker contact gehad over jouw betrokkenheid op het forum.

Wanneer acties zo zijn ingericht dat het mogelijk is dat ook reizigers hiervan gebruik kunnen maken die niet zijn geselecteerd, dan is dat aan onze marketeers om te bepalen wat ze hiermee willen doen. Verbieden zullen wij dit niet. We zullen dit echter ook niet aanmoedigen.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Het al misschien als storend worden ervaren, hoe dan ook, het lijkt me dat jullie dit beter onderling kunnen bespreken 😉
Het al misschien als storend worden ervaren, hoe dan ook, het lijkt me dat jullie dit beter onderling kunnen bespreken ;)
Als NS wilt dat bepaalde acties alleen door geselecteerde mensen gebruikt mag worden,
waarom worden deze acties dan niet gepersonifieerd met een persoonlijke kortingscode?

Het NS Serviceforum is een plek waar klanten terecht kunnen
met vragen of tips over het reizen met NS

Daar hoort m.i. het uitwisselen van tips voor goedkope treinkaartjes ook bij!
Hoi Michiel.

Ik heb je meerdere keren priveberichten gestuurd, maar krijg meestal geen reactie van je. Ook vandaag heb ik je hierover via een privebericht benaderd.

Voel je vrij om mij persoonlijk te antwoorden. Ook vragen als hierboven kun je gewoon aan mij stellen. Als je dat prettiger vindt, mag dat zelfs via forum@ns.nl.

Ik ben wel benieuwd waarom je ervoor kiest deze berichten op het forum en Twitter te plaatsen, in plaats van dat je mij om meer uitleg vraagt. Ik beantwoord ze namelijk graag.

Hetgeen ik heb geschreven is gebaseerd om meerdere zaken. Het beeld dat je hierboven schetst, is dan ook niet representatief. Ik wil dit graag netjes samen met jou oplossen, maar laten we dit wel via een andere weg doen.
Hoi Michiel.

Ik heb je meerdere keren priveberichten gestuurd, maar krijg meestal geen reactie van je. Ook vandaag heb ik je hierover via een privebericht benaderd.

Ik communiceer graag open en transparant via dit forum.

Voel je vrij om mij persoonlijk te antwoorden. Ook vragen als hierboven kun je gewoon aan mij stellen. Als je dat prettiger vindt, mag dat zelfs via forum@ns.nl.
Waarom kan ik deze vragen niet hier stellen? Ik hou zelf niet zo van achterkamertjespolitiek.
Jammer dat je hier in dit forum niet ingaat op de inhoud van mijn vraag, "Waarom doet beheer NS Forum mij dringend verzoek om niet meer te vragen naar links in NS e-mailacties"?

Ik ben wel benieuwd waarom je ervoor kiest deze berichten op het forum en Twitter te plaatsen, in plaats van dat je mij om meer uitleg vraagt. Ik beantwoord ze namelijk graag.
Waarom niet hier, en public, in dit forum? Blijkbaar hou ik mij niet aan bepaalde (NS) regels, en dan is het leerzaam dat ik en óók andere gebruikers van dit forum hier lering uit trekken.

Aangezien Twitter als dit Forum beide beide sociale media zijn, voel ik mij vrij om het beleid van dit forum ook op Twitter aan de orde te stellen. Zeker wanneer Het Beheer dreigt om mij van dit forum te verwijderen, i.p.v. in discussie te gaan!
Als NS wilt dat bepaalde acties alleen door geselecteerde mensen gebruikt mag worden,
waarom worden deze acties dan niet gepersonifieerd met een persoonlijke kortingscode?

Ze geloven kennelijk in 'security through obscurity'. Wellicht kun je hun ongelijk voortaan aantonen via de talloze andere kanalen die Sivan NS niet kan censureren. 😉
Hoi Michiel. Bedankt voor je toelichting.

Met mijn laatste privebericht aan jou bedoel ik niet dat forumleden die acties en codes met elkaar delen verwijderd zullen worden. Dat lijkt mij inderdaad nogal streng. Bovendien ben ik geen voorstander van censuur. Dit is ook waarom ik mijn bericht niet openbaar via een topic heb geplaatst, maar hem richt tot jou persoonlijk, omdat het is gebaseerd op eerdere verzoeken vanuit mijn kant naar jou toe. Wij hebben namelijk al vaker contact gehad over jouw betrokkenheid op het forum.

Wanneer acties zo zijn ingericht dat het mogelijk is dat ook reizigers hiervan gebruik kunnen maken die niet zijn geselecteerd, dan is dat aan onze marketeers om te bepalen wat ze hiermee willen doen. Verbieden zullen wij dit niet. We zullen dit echter ook niet aanmoedigen.
Reputatie 7
Badge +3
@Sivan
Als je toch contact hebt met de marketeers, raad ik aan om eens aan ze voor te leggen dat het op zijn minst vreemd te noemen is dat er allerlei acties zijn, ook via de Spoordeelwinkel, die aantrekkelijker zijn dan de tarieven die NS hanteert voor de vaste klanten met kortingsabonnementen.

Het is inmiddels zo idioot dat ik mijn (ouderwetse) Voordeelurenabonnement alleen nog gebruik voor korte ritten. Voor dagjes uit zijn er bijna altijd betere aanbiedingen.

Als ik voor €19 euro een dagretour met lunch kan kopen in de Spoordeelwinkel is het zeer merkwaardig dat ik wanneer ik op saldo met 40% korting reis van Hilversum naar bijvoorbeeld Groningen €29,20 kwijt ben voor een retour.
Ik beschouw dat als een diepe minachting voor de vaste klanten.
Het is dat ik mijn oude rechten van het Voordeelurenabonnement niet wil verliezen, maar ik zou anders mijn abonnement subiet beëindigen.

Reageer