Waarom verdient de directeur van de NS meer dan 3x zoveel als de minister-president van ons land?

  • 2 March 2018
  • 33 reacties
  • 14181 Bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

Er worden hier twee zaken door elkaar gehaald. De eerste is waarom voor NS de regels van de collectieve sector niet gelden en de tweede is of Rogier van Boxtel zijn geld waard is.

Overigens is €180.000 voor een directeur niet zoveel als je bedenkt dat je daar €90.000 belasting over betaalt en als bestuurder slechts een contract van bepaalde tijd hebt en na afloop daarvan op geen recht hebt op WW c.q. wachtgeld.

Los daarvan heb ik wel ernstige vraagtekens bij het functioneren van van Boxtel, die keer op keer toont geen affiniteit met en kennis van spoorwegen te hebben.
Klopt Slidestops,
Heb trouwens meerdere collega's om mij heen die netto hetzelfde ontvangen als conducteurs. Iets andere opleiding en werktijden, maar dat is nou eenmaal zo. Jullie bezoldiging is zeker niet slecht. ???
@Spoor 2 nouuu 17 jaar is ook overdreven hoor 🙂
Reputatie 7
Badge
Ik vind het ook echt belachelijk. 3 keer zo veel als meneer Rutte?? nou nu snap ik wel waarom er zo veel onderhoud niet gedaan word en waarom er niet genoeg materieel rijd en waarom de prijzen omhoog gaan voor de reizigers en waarom er zoveel bezuinigd word en waarom er nooit genoeg geld is voor verbeteringen.
wauw zeg! hier sta ik wel ff van te kijken. :S schikbarend. maar als Boxtel zo veel verdient dan betekent dat dat al die andere hoge piefen bij de NS ook een behoorlijk salaris zullen hebben.
fijn om te weten zeg, en nu weten we dus waar al dat geld van ons naartoe gaat die wij betalen voor de trein. :):(!
Reputatie 7
Volstrekt belachelijk. Als je nou zeer uitzonderlijke prestaties levert is het tot daar nog aan toe ...
Reputatie 7
Badge +3
Het zal allemaal best volgens de regeltjes zijn, maar ik vind het volstrekt belachelijk.

Laat die Van Boxtel maar 's een account op dit forum aanmaken, kan-ie 's zien wat er allemaal nog gedaan moet worden ...
Een goede en stabiele directeur heeft grote waarde voor een bedrijf, dat mag wat kosten.

Maar het blijft een gek idee dat bv een servicemedewerker, conducteur, machinist of teammanager bij hetzelfde bedrijf daar 17 (!) jaar voor moet werken.
Je geeft zelf al het antwoord: NS behoort niet tot de publieke sector en dus gelden de regels voor de publieke sector ook niet voor NS.

Reageer