Waarom worden niet álle nieuwe leden meer welkom geheten door de NS moderator?

• 4 mei 2015
  • 9 reacties
  • 243 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Het valt mij op, dat de laatste tijd niet meer alle nieuwe leden welkom worden geheten op dit forum.

9 reacties

De meeste mensen komen hier om één vraag te stellen, willen daar gewoon een goed antwoord op of een goede oplossing voor. Dat welkom heten, titels veranderen en topics verplaatsen is van ondergeschikt nut.
Thijs heeft het te druk vandaag met alle nieuwe topics na 1 dag vrij.
Waarom vinden sommige sneue figuren die actief zijn op dit forum het nodig om telkens over ieder kleinigheidje een zeurtopic aan te maken?
Wat maakt het in vredesnaam uit of iemand welkom wordt geheten?
Je bent een t vergeten in je naam.
Je bent wel van de details Michiel! Voor mijn gevoel komt het wat onnatuurlijk over om bij elk antwoord het zinnetje 'welkom op het forum' te copy-pasten. Vandaar.
Voor mijn gevoel komt het wat onnatuurlijk over om bij elk antwoord het zinnetje 'welkom op het forum' te copy-pasten. Vandaar.
Thijs NS,

Hebben jullie als NS moderators afspraken gemaakt over het welkom heten van nieuwe gebruikers?

Wanneer er een antwoordt wordt gegeven, krijgt de vragensteller automatisch
een e-mailtje dat er een reactie of antwoord is geplaatst in het forum.
(mijn eigen mailbox wordt ondergespamd met dit soort berichten...)

Als dienstverlenend bedrijf is het erg belangrijk om nieuwe gebruikers op hun gemak te stellen (de meeste nieuwe gebruikers hebben nog NOOIT een bericht geplaatst op een forum als dit). Dan denk ik dat het voor een nieuw lid fijn kan zijn, dat je welkom wordt geheten op dit forum.

Maar ik begrijp uit je antwoord, dat dit niet eenvoudig vanuit jullie software met
een druk op de knop kan, maar dat je deze verwelkoming moet "copy-pasten"?
Wat een werk is dat! Kan dat niet geautomatiseerd worden?
Reputatie 7
Badge +4
Voor de Mac is er in ieder geval een programma als Typinator. Je geeft een soort shortcut xnswelkom en als je dat dan typt vervangt het programma dat door:

Wat leuk dat je reageert, xxx! Gaat het goed met je frustratietolerantie? Welkom op het forum en ik hoop dat je hier een leuke tijd zult hebben zonder al te veel domme reacties!

Een onzintekst natuurlijk maar het is even de uitleg van het principe. Met een aantal shortcuts kun je dus snel en van alles neerzetten. Je moet dan in dit geval nog wel de naam handmatig invullen. Het is niet zoiets als mailmerge, waarbij gegevens uit een database worden geplukt.

Ik neem haast aan dat er voor de windowsgebruikers ook wel zoiets zal zijn.
Maar ik begrijp uit je antwoord, dat dit niet eenvoudig vanuit jullie software met
een druk op de knop kan, maar dat je deze verwelkoming moet "copy-pasten"?
Wat een werk is dat! Kan dat niet geautomatiseerd worden?

Je bedoelt: EVA aansluiten op het forum? :8
Dat forumgebruikers zich hier op hun gemak moeten voelen is erg belangrijk. We hebben echter geen vaste afspraken over het welkom heten van forumleden. Als we alles vastleggen kunnen we net zo goed Eva aansluiten op dit forum, zoals Pe_pe ook al voorstelt.

Reageer