beantwoord

wat betekent de afkorting dvd

• 31 maart 2020
  • 4 reacties
  • 200 Bekeken

wat betekent de afkorting dvd

icon

Beste antwoord door Robert B 31 maart 2020, 17:53

Op Twitter vroeg iemand zojuist bijna hetzelfde… 

Wat betekent de afkorting DWD ?

Edit: Vervolgens de vraag:

In een vraag noem drie verschillen tussen het DWD en VDU

Aha! Dal Voordeel dus… ik heb daar het volgende geantwoord:

Voordeelabonnement kent geen middagspits en kost nu €67 per jaar. Dal Voordeel kostte eerst €50, vorig jaar €52 en nu €56 en in 2021 kost het €60. Het VDU kost volgend jaar ook €60 per jaar en kent dan wel een middagspits. Afgezien van de naam dan geen verschil meer behalve dat je bij een VDU nog papieren keuzedagen kunt krijgen (hele jaar geldig, maar per stuk ca. €1,50 duurder dan de keuzedagen bij Dal Voordeel). Het VDU wordt niet meer verkocht sinds 2011 maar mensen die het al hadden mochten het behouden.

Voor de rest heb ik er nog maar iets bij gezet over korting in juli/augustus en kerstperiode (plus vrijdag na Hemelvaart) en RailPlus korting voor in het buitenland.

Denk dat we dan alle (huidige) verschillen wel hebben benoemd. :sweat_smile:

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Over welke dvd heb je 't? De schijfjes met films? Dan betekent het Digital Versatile Disc.

Binnen NS-termen is het ook de afkorting voor station Duivendrecht.

Badge +3

Op Twitter vroeg iemand zojuist bijna hetzelfde… 

Wat betekent de afkorting DWD ?

Edit: Vervolgens de vraag:

In een vraag noem drie verschillen tussen het DWD en VDU

Aha! Dal Voordeel dus… ik heb daar het volgende geantwoord:

Voordeelabonnement kent geen middagspits en kost nu €67 per jaar. Dal Voordeel kostte eerst €50, vorig jaar €52 en nu €56 en in 2021 kost het €60. Het VDU kost volgend jaar ook €60 per jaar en kent dan wel een middagspits. Afgezien van de naam dan geen verschil meer behalve dat je bij een VDU nog papieren keuzedagen kunt krijgen (hele jaar geldig, maar per stuk ca. €1,50 duurder dan de keuzedagen bij Dal Voordeel). Het VDU wordt niet meer verkocht sinds 2011 maar mensen die het al hadden mochten het behouden.

Voor de rest heb ik er nog maar iets bij gezet over korting in juli/augustus en kerstperiode (plus vrijdag na Hemelvaart) en RailPlus korting voor in het buitenland.

Denk dat we dan alle (huidige) verschillen wel hebben benoemd. :sweat_smile:

Jullie antwoorden krijgen van mij een dikke vette duim omhoog.

Badge +3

Jullie antwoorden krijgen van mij een dikke vette duim omhoog.

Haha, je collega op Twitter zit er ook al bovenop…

Je kan het ook gewoon verklappen natuurlijk. Leuk! ^MB

Reageer