beantwoord

Wat is er aan de hand bij Gilze-Rijen?

• 23 november 2017
  • 32 reacties
  • 690 Bekeken

Sinds gisteravond rijden de treinen traag en toeterend door Rijen en blijven de spoorbomen lang dicht.
Toch is er op internet helemaal niets over een storing te vinden.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 23 november 2017, 11:46

Het klopt inderdaad dat de treinen afgelopen nacht met deze instructie door Rijen zijn gereden. gelukkig is de reparatie zojuist voltooid en rijden de treinen daar weer normaal. Spijtig dat dit zo veel overlast heeft veroorzaakt, maar je begrijpt vast wel dat wij dit liever ook anders hadden gezien.
Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Sein/overwegstoring dan. Er kan niet met zekerheid worden gezegd dat de spoorbomen goed functioneren. Dat wil zeggen dat ze soms helemaal dicht blijven en automobilisten oud er omheen/door gaan. Daarom krijgt de machinist een aanwijzing rijden op zicht. Hij dient op tijd te kunnen stoppen bij een calamiteit. Als waarschuwing toetert hij.
Reputatie 7
Badge
Goedenmorgen Mevr. Marie

U bent niet even gaan kijken bij de spoorwegovergang?

Internet nieuws is meestal niet compleet of juist, dus ik had verwacht dat u ons live verslag zou uitbrengen van wat u bij de spoorbomen zag.
Ik slaap snachts meestal en ga dan niet op mijn fietsje naar de andere kant van het dorp.?
Zelf heb ik er geen last van gehad, maar op mijn plaatselijke fb groep zijn er veel vragen over.
Het getoeter is de hele nacht door gegaan.
Omwonenden hebben weinig slaap gehad en willen graag weten wat er aan de hand is.
Reputatie 7
Badge
Ah. gelukkig sliep uw wel goed. Jammer dat er niemand van de omwonenden NS heeft geappt of gebeld. Die is dag en nacht bereikbaar, via Facebook, TWitter en via 030 751 51 55
En hier.
Normaal gesproken dan.
Reputatie 7
Badge
Voor zover mijn ervaring hier, is er 's avonds laat en snachts geen moderator actief, tenzij hij/zij uit z'n bed wordt getrommeld 😉
Reputatie 7
Badge +3
ProRail meldt dit soort dingen wel:
https://twitter.com/ProRail_VL/status/933597305952964608

Wilt u alle meldingen van verstoringen / defecte treinen van ProRail zien (dus ook van schapen, herten, zwanen e.d. langs het spoor) kijk dan op:
https://twitter.com/ProRail/lists/prorail-icb-en-vl
Ik wordt hier eerlijk gezegd een beetje moe van.
Zit niet te wachten op een oeverloze onzinnige discussie

Ik stel de vraag nu.
Dat was een reactie op Klant-Jac

Bedankt Mono.
Ik ga daar ff kijken.
Het klopt inderdaad dat de treinen afgelopen nacht met deze instructie door Rijen zijn gereden. gelukkig is de reparatie zojuist voltooid en rijden de treinen daar weer normaal. Spijtig dat dit zo veel overlast heeft veroorzaakt, maar je begrijpt vast wel dat wij dit liever ook anders hadden gezien.
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk dat het al heel wat scheelt wanneer mensen wat er aan de hand is. Dat er dan (meer) begrip voor is.
Vandaar ook denk ik dat ProRail dit soort dingen meldt (op bv Twitter).
Reputatie 7
Badge
Mij verbaast dat mensen er 's nachts niet van zouden kunnen slapen, maar dan niet zelf op onderzoek uitgaan. Als ik weet wat de oorzaak is, heb ik er begrip voor, en slaap ik beter.

Uit Gilze-Rijen komen 's nachts ook wel met veel lawaai helicopters over. Reken maar dat ik dan meteen aan de telefoon hang, en niet de volgende morgen ga vragen wat dat was.
Reputatie 7
Badge +3
Wanneer er ’s nachts iets is ga ik op dat moment niet op onderzoek uit, tenzij het echt de spuigaten uitloopt.
Een maand of 2, 3 geleden werd ik ook rond 3 uur ’s nachts wakker van wat klonk als werkgeluiden bij het spoor (luid metaal op metaal). Overlast werd al minder door het raam dicht te doen.
Volgende dag was er nergens iets over te vinden, dus mailtje richting ProRail. Bleken werkzaamheden te zijn die de aanmemer niet of te laat had aangekondigd bij ProRail dus was er ook geen brief in de bus gedaan bij de omwonenden. Zou ik die wel zoals bij eerdere werkzaamheden hebben gehad dan had ik vantevoren mijn slaapkamerraam al dicht gedaan.
Ze boden wel excuses aan en gelijk al een aankondiging dat er in oktober weer werkzaamheden zouden plaatsvinden waar nog wel een brief over zou worden verstuurd.
nachtvluchten worden altijd van te voren aangekondigd.
Momo, hier in het dorp is klagen tot kunst verheven.
Reputatie 7
Badge
hier in het dorp is klagen tot kunst verheven.
Ah. en u doet daar niet aan mee? 😉
Ik ga uitzoeken hoe het zit.
Dat is productiever.
Reputatie 6
Badge
Het is Brabant. Zou het misschien kunnen dat er weer eens kinderen in de buurt van het spoor lopen?
De link die momo gaf, zegt dat er een signaleringsstoring is of was.
Reputatie 1
Bij een niet goed functionerende overweg krijgen we aanwijzing overweg. Slidestops, rijden op zicht is net iets anders :P

Een aanwijzing overweg betekend:
-rijden met maximaal 10 km/h
- herhaald sluitsein (toeteren) geven
- stoppen als er gevaar is.

Rijden op zicht is maximaal 40 km/h of zoveel minder om voor elke belemmering te kunnen stoppen.
Betrof een zogenaamde 'sectiestoring' in Rijen, ongeveer ter hoogte van het station. Voor wat uitleg over dat soort storingen, zie: http://opeenshadikhet.eu/viewtopic.php?f=4&t=14272 😃
Henk de link verwijst naar een topic die er niet meer is.
Hey wat gek. Vanuit Google kom ik er wel. Heb zo snel geen laptop om het uit te zoeken. Screenshotje ervan in de bijlage 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Link werkt bij mij wel gewoon.
Hmm ja, het lijkt alleen voor mobiele apparaten te gelden. Whatever, nu weten we het zeker 🙂

Reageer