beantwoord

Wat kost het om de NS op te kopen?

  • 1 November 2022
  • 2 reacties
  • 132 Bekeken

Reputatie 1

Nee dit is geen grap. Ik vraag me al een tijdje af wat het zou kosten om de NS te kopen. Het is natuurlijk best een rare manier om dit via zo’n community te vragen, maar ik ben zeer benieuwd of iemand antwoord op deze heeft!
 

icon

Beste antwoord door bahnrider 1 November 2022, 17:06

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het is vooral van vadertje staat, dus tante spoor zal je moeten zien te verwerven dor heel veel kamerzetels te winnen-zoveel als nodig is om met een ook welwillende andere partij daartoe een wetsvoorstel er door te krijgen-en dan de te verwachten enorm grote weerstand van zowat de hele samenleving tegen je te krijgen-en dan zal er vast wel een uitsluiting zijn voor zittende kamerleden om in zoiets mee te dingen.

In bvb de USA-daar zijn 10tallen korte zijlijnen enkel voor goods- en sommige hele arme landen met veel schuld en een heel klein afgetrapt spoorweggetje kan je soms wel voor enkele 100en miljoentjes of enkele miljardjes zo´n bedrijf kopen. Laatste recent mij bekende is Cambodia, maar dan moet je nog zeker 2x zoveel uitgeven om de afgeleefde baan en niet meer rijdende locs weer aan de gang te krijgen.

Als je reeel voor NS bvb de aankoopwaarde van alle treinstellen al zou tellen kom je al in de vele miljarden. Onroerend goed/grond is een nog veel grotere potentiele bron van zeer hoge bedragen-alles bij elkaar wel enkele KM2 midden in het centrum van alle grote steden in dit land.

Reputatie 7
Badge +1

Nee dit is geen grap. Ik vraag me al een tijdje af wat het zou kosten om de NS te kopen. Het is natuurlijk best een rare manier om dit via zo’n community te vragen, maar ik ben zeer benieuwd of iemand antwoord op deze heeft!
 

Maar het is ook geen serieuze vraag. Want er is geen antwoord op, Misschien als NS ooit eens naar de beurs wordt gebracht. Want wat is NS?

Reageer