Wat vinden julle het lelijkste station van Nederland(alle vervoerders)

• 3 november 2018
  • 6 reacties
  • 1102 Bekeken

Laat hier weten wat jij het lelijkste/saaiste/onaangenaamste station van Nederland vindt!(Alle vervoerders)

6 reacties

Goedemiddag Quinten de Treinfan! Zelf heb ik niet echt een lelijkste station, daarvoor ken ik er te weinig. Ik ben wel benieuwd wat jij het lelijkste/saaiste/onaangenaamste vindt! Als starter van het topic zul je daar ongetwijfeld een mening over hebben! 🙂
Reputatie 5
Badge
Heel veel kleine stations lijken natuurlijk op elkaar, maar van de wat grotere stations vind ik Breda verreweg het meest lelijke station van Nederland.
Reputatie 5
Bedoel je het gebouw van buiten of als je binnen op de perrons staat zeg maar?

in beide gevallen kies ik voor Apeldoorn
Reputatie 5
Heel veel kleine stations lijken natuurlijk op elkaar, maar van de wat grotere stations vind ik Breda verreweg het meest lelijke station van Nederland.

Die verbouwing is niet echt geslaagd nee. Het idee was waarschijnlijk net als Rotterdam een moderne frisse look, maar het is eerder een donker, bruin, koud station geworden.
En het is mij ook een raadsel waarom de blauwe NS-bordjes met "Breda" 5 keer zo groot moeten zijn als in de rest van Nederland.
Sim70 ik bedoel het station van binnen
Reputatie 7
Het station in Breda is ook niet puur als station gebouwd. Het was volgens de architect een nieuw stadsdeel, het is wonen, werken en winkelen - dat was althans de bedoeling - met daarbij inbegrepen een architectonisch verantwoord bus- en treinknooppunt, gemaakt op de groei. Het heeft zelfs een prestigieuze prijs gewonnen. Het is ook veel te veel blabla, maar de reizigers is verder natuurlijk niet gevraagd hoe zij een nieuw station zouden willen zien. Naast dat ik Breda niet fraai vind, vind ik de stations van rond 1950 ook van weinig schoonheid getuigen. Goedkope wederopbouwarchitectuur. Sommige ervan zijn zelfs monument, een tijdsbeeld en mogen niet plat. Daar zit je als stad dan mooi mee. Helemaal als er ook nog eens een lelijk plein voor ligt.

Reageer