beantwoord

wat voor fluitje is dit

• 5 december 2020
  • 16 reacties
  • 559 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb van mijn buurman een keer een conducteur's tas gekregen en daar zat allerlei spullen in en ook een fluitje Alleen ik kan nergens vinden wat voor soort fluitje het is 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 6 december 2020, 15:16

Ja dat laatste heb ik ook kunnen vinden, van dat tel nummer. Er is speculatie dat het mogelijk een marketingcampagne is geweest met een abonnementen overstap, ergens eind jaren 90 (nummer bestond sinds 1997 schijnt). Ook heb ik een suggestie gekregen dat het te maken kan hebben met een wervingscampagne voor conducteurs in 2002.

Edit: Beide suggesties waren van Loes dus, haha.

Bekijk origineel

16 reacties

Goedemorgen Nes92 en welkom bij de NS Community!

Ik vrees dat ik zo snel geen uitsluitsel heb kunnen vinden over welk type fluitje dit precies is. Ik heb er zelf ook vrij weinig kennis van. Misschien dat een van onze machinisten het toevallig wel weet? @Jeroen@Edwin 

Edit: Mogelijk weet @Loes er ook meer over!

Ik heb inmiddels ook via interne kanalen een lijntje uitgegooid, misschien dat ik daar ook iemand kan vinden met meer kennis!

Reputatie 7
Badge

Sorry, ik had 'm even gemist, maar ik zou echt niet weten wat dit voor fluitje is. :sweat_smile:

Badge +3

Er lijkt op te staan ‘Stap nu over!' en een 0800 nummer, maar 0800-1583 (en 1588) zijn niet in gebruik, kan er ook geen info over vinden.

Denk dus dat het een weggevertje is geweest bij een reclame/wervingscampagne.

0800-1583 is een voormalig inbound nummer van NS klantenservice.

Ik gok op een wervingscampagne uit 2002 voor conducteurs.

Ja dat laatste heb ik ook kunnen vinden, van dat tel nummer. Er is speculatie dat het mogelijk een marketingcampagne is geweest met een abonnementen overstap, ergens eind jaren 90 (nummer bestond sinds 1997 schijnt). Ook heb ik een suggestie gekregen dat het te maken kan hebben met een wervingscampagne voor conducteurs in 2002.

Edit: Beide suggesties waren van Loes dus, haha.

Reputatie 7
Badge +3

Ik gok op een wervingscampagne uit 2002 voor conducteurs.

Dat zou dan deze moeten zijn. Uit het Leidsch dagblad van 3 1januari 2002. En ja, daar staat dat 0800 - 1583 nummer bij

Reputatie 7
Badge +3

Of dit https://hoeverzinnenzehet.nl/ns

@Stijn NS

Klopt helemaal. 😁

Reputatie 7
Badge +3

Deze vind ik ook nog, van een jaar eerder.

Maar dit is een NS functie waar ik tot nu toen niet van gehoord heb, Trein surveillant. Hoe lang heeft dat bestaan? En is dit misschien een beetje de voorloper van V&S, of in ieder geval het service gedeelte en zonder het BOA deel?

Reputatie 7
Badge

Deze vind ik ook nog, van een jaar eerder.

Maar dit is een NS functie waar ik tot nu toen niet van gehoord heb, Trein surveillant. Hoe lang heeft dat bestaan? En is dit misschien een beetje de voorloper van V&S, of in ieder geval het service gedeelte en zonder het BOA deel?

De treinsurveillant was een functie om de HC’s te ondersteunen, vooral bij vertrek. Ze gaven bij een langere trein hun deel als veilig voor sluiten aan. Ze gingen ook vooral mee voor de service taken. Functie bestaat niet meer, maar we hebben nog wel de vertrekassistent, die tijdens het vertrekproces hetzelfde doet.

Badge +3

Haha die lange zwarte jassen!

Heb er ook eentje (stuk onopvallender, van wol en minder knopen) en mijn vriendin een kortere versie.

Een vorige winter nog bij station Woerden een groepje (hang)jongeren “Hey daar heb je Bonnie & Clyde!”

Heb me even omgedraaid en een hand uit mijn zak gehaald. :point_right_tone5: Goed opgevoed jongens, ken je klassiekers!

Reputatie 5

Hierbij nog wat materiaal. https://geheugen.delpher.nl/nl/geheugen/results?query=ns&page=1&maxperpage=36&coll=ngvn :nerd:

Reputatie 6
Badge

Haha die lange zwarte jassen!

Heb er ook eentje (stuk onopvallender, van wol en minder knopen) en mijn vriendin een kortere versie.

Een vorige winter nog bij station Woerden een groepje (hang)jongeren “Hey daar heb je Bonnie & Clyde!”

Heb me even omgedraaid en een hand uit mijn zak gehaald. :point_right_tone5:

Ik kan het niet laten, maar je wist dat de stationspoes van Woerden ook Clyde heet ;-)?
Hij zit vaak aan de zuid-zijde (bedrijvenkant) van het station te chillen en te maffen.

Badge +3

Ik kan het niet laten, maar je wist dat de stationspoes van Woerden ook Clyde heet ;-)?
Hij zit vaak aan de zuid-zijde (bedrijvenkant) van het station te chillen en te maffen.

Oh ja! Daar is volgens mij nog een ander topic over, waar de eigenaar verzocht had om hem toch maar niet te voeren en zo?

Geef zo’n fluitje dan maar aan het baasje van Clyde (als die er nog steeds rond hangt).

Reageer