beantwoord

Wat zijn de taken van de "stationsmanager" en de "assistent-stationsmanager"?

Toon eerste bericht

62 reacties

TV heb ik niet, maar het wordt iets van tablet, een paar afleveringen Seinfeld en een fles rode wijn. Hoef morgen gelukkig niet zo heel veel na te denken. Toedels 😉
Reputatie 2
Een stationsmanager is meer iemand die álles van het station regelt, waarbij de controle ronde misschien inderdaad niet de belangrijkste is. Ook hier verwacht ik weer dat er meer geschakeld wordt op meldingen.

Blijft een raadsel waar die manager is, en wát die regelt. En voor hoeveel stations tegelijk?
En waarom houden ze zich zo verborgen? Of zijn het virtuele managers? Bots die geautomatiseerde regeldingetjes doen, net zoals bij onderhoud van de CTA's ;)

Ook verbazend dat voor de stationsmanager de reizigers geen "voornamelijke"gebruikers van het station zijn, getuige de dienstomschrijving van de taak van de stationsmanager: Eerste aanspreekpunt zijn voor de gebruikers (voornamelijk leveranciers en aannemers) van het station en hen infomeren over de dagelijkse operatie op stations;

Ik heb vanavond toevallig mijn oude stationsmanager op bezoek gehad voor kop koffie. Hij vertelde dat hij 36 stations had maar er is een herindeling geweest en weet niet of er iets is veranderd.

Toelichting: anno 2018 zijn de stations robuust, meetbaar, controleerbaar op afstand en zijn al veel onderzoeken en simulaties vooraf gegaan.
Als een stationsmanager te vaak heen gaat dan denk ik persoonlijk dat de helikopter-view niet gewaarborgd doordat hij/zij zelf bevindingen ondervindt.
Die remote monitoring blijkt nogal vaak te falen, gezien het aantal meldingen van defecte schermen (weken/maandenlang), roltrappen, poortjes/paaltjes en nog veel meer zaken die goed te monitoren zouden zijn.
Reputatie 7
Badge
Die remote monitoring blijkt nogal vaak te falen, gezien het aantal meldingen van defecte schermen (weken/maandenlang), roltrappen, poortjes/paaltjes en nog veel meer zaken die goed te monitoren zouden zijn.
dat heet toch het piepsysteem? Je gebruikt reizigers als monitorende sensoren, en je reageert pas als de klacht aan de criteria (incl. nummertje) voldoet 😉
Jup. Ben an sich geen tegenstander van een (gedeeltelijk) piepsysteem overigens, in sommige gevallen is het best bruikbaar en onrealistisch om te verwachten dat alles te monitoren is. Maar bij relatief eenvoudige apparatuur die toch al met een (intern) netwerk is verbonden............. Dan liggen de prioriteiten volgens mij op de verkeerde plek.
Nou, hebben ze toch rap gedaan, zojuist bericht van de servicedesk dat '[de ruimte] is door de uitvoerder veilig gesteld. Definitief herstel volgt zo spoedig mogelijk.'. Binnen een week 😃
Er is een stationsmanager gespot in het wild :S

https://www.youtube.com/watch?v=0o5nwR_2U9I
Reputatie 6
Nu kunnen we allemaal spotten, hoe vaak Joost van Heeckeren op locatie is.
Reputatie 7
Badge +3
Mijn bewondering voor deze Marli & Silke, ze hebben een echte stationsmanager gevonden.
Is toch een bijzondere prestatie....
Zag een van de dames vorige week nog lopen, zal d'r de volgende keer complimenteren met dit succes 😃
Reputatie 7
Badge +3
Misschien een vraag voor één van hun volgende vlogs: "Wat doet een stationsmanager?"
Reputatie 6
En de assistent-stationsmanager, de stationsbeheerder en de assistent-stationsbeheerder?

Reageer