Welk boek omschrijft het beste de politie-staat waar de OV chipkaart aan bijdraagd?

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Natuurlijk hebben we boeken als 1984 gelezen.
Daarbij de inspiratie van 1984, 'We' van Yevgeny Zamyatin is ook zeer interesant.

Nu ben ik bezig met een nieuw boek, The Circle wat zich meer focused op social media maar vooral Transperantie (vanuit de burger zijn kant). Leg al je informatie maar open en bloot, dan kunnen wij er geld mee verdienen (NS zetten dit al iets te vroeg in en werd terug gefloten door de privacy wet die in Nederland geld, maar natuurlijk word dit net als nummerplaat herkenning deze informatie stukje bij beetje voor meer gebruikt dan alleen hetgeen waarvoor het werd aangecondigd ooit).

"Ik heb toch niks te verbergen", helaas dacht een hele geloofsovertuiging dat ook rond de jaren '40.

Dank u NS voor het versimpelen van het OV met de OV-chipkaart, het is dan wel een stukje duurder geworden zonder aankondeging maar wie heeft dat nou door.. wie kijkt er nou op die schermpjes op het station. Mijn anonieme kaart staat geregistreeds op naam en toenaam, adres en telefoonnummer aangezien ik een keer geld terug wou claimen na het verkeerd uitchecken, i.p.v. het terugstorten op de kaart zodat ik het kan ophalen als bestelling bij de automaat.. (lijkt me administratief ook goedkoper en makkelijker).

Een leuke website trouwens:
www.utrechtcentraalstation.nl

4 reacties

Ik denk dat het boek 'De kracht van positief denken' van Norman Vincent goed aansluit bij de invoering van de OV-chipkaart.

Ik ben er - ondanks dat ik er niet direct voor naar de boekhandel zal sprinten - een groot voorstander van dat figuren die het Nederlands bijzonder slecht beheersen ook boeken gaan schrijven. Blijf vooral proberen en succes met het vinden van een uitgever!
Ik zou in ieder geval niet zelf een boek schrijven als ik jou was, tenzij je eerst groep 8-niveau nederlands leert.
Reputatie 5
Ik begrijp het ook niet helemaal.
NS voert gewoon de bevelen van de overheid uit.
Reputatie 1
Wat probeert u nu eigenlijk te zeggen?
Ik zou zeggen breng zeker geen boek uit als u anoniem door het leven wilt.

U wat moet iemand met de link naar uw (?) website ?
Gaat u ook alle camera's boven de A2 fotograferen.

Veel succes !

Reageer