Welk traject vinden jullie het mooist om te reizen?

• 7 augustus 2016
  • 27 reacties
  • 671 Bekeken

Reputatie 5
Badge
Het is jullie vast niet ontgaan, de actie van de NS waarop je kan stemmen op het mooiste traject. Nu wil ik uit eigen mening van sommigen wel horen wat ze het mooiste traject vinden. Voor mij zal het waarschijnlijk Amsterdam CS-Amsterdam Lelylaan-Rotterdam CS zijn. Gezien je door dermate veel stedelijk gebied rijdt met her en der mooie uitzichten op de skylines. (Bijv. bij Den Haag en R'dam)

27 reacties

Reputatie 4
Bij mij scoren hoog:
*De Heuvellandlijn tussen Maastricht, Heerlen en Kerkrade (maar dat is geen NS-traject)
*Het Soesterlijntje
*Routes over en langs de Veluwe (Amersfoort-Zwolle, Arnhem-Dieren-Zutphen, Amersfoort-Apeldoorn)
*De variatie in landschappen op de route Amsterdam-Maastricht
Reputatie 7
Als het donker is vanaf de brug Nijmegen Lent richting Nijmegen kijken, heel erg mooi met alle lichtjes en de stad die als het ware het water in rolt.

Verder kwa hele traject Zwolle Enschede (lekker stoptreinen met de diesel) en Utrecht- Baarn
Reputatie 5
Badge
@Waldo G @Slidestops Bedankt voor de reacties. @Waldo de Heuvellandlijn is inderdaad prachtig! @Slidestops het is inderdaad leuk met de DM'90, maar er staan nu overal bovenleidingsportalen...
Reputatie 7
Beetje een sfeer impressie, snel even gevonden, van Nijmegen. In het echt is het nog veel groter en mooier :)

Reputatie 4
En de binnenkomst van Nijmegen is inderdaad fraai, net zoals Deventer komend vanuit Apeldoorn.
Het naderen van Arnhem vanuit Elst geeft ook mooie vergezichten.
Reputatie 5
Badge
@Waldo G Gebieden met grote rivieren zijn mooi ja. Bijv. Utrecht CS-Den Bosch.
Vroeger vond ik door Delft rijden fantastisch. Tegenwoordig vind ik Amsterdam, Kijkhoek, inderdaad Utrecht-Den Bosch, Leeuwarden-Stavoren en de door NS geselecteerd trajecten mooi. Eigenlijk vind ik alle lijnen leuk en mooi om te berijden. De vele afwisselingen in het landschap, regen, zon en nog veel meer maken heel Nederland mooi. Dat is ook de reden dat ik regelmatig een hele dag in de trein te vinden ben. Gewoon een hele dag naar buiten kijken.
Verder kwa hele traject Zwolle Enschede (lekker stoptreinen met de diesel)

Wel even zwaaien naar ondergetekende 😳
Reputatie 7
@Henk_NL Alleen als je terugzwaait!
Ik zwaai naar alles en iedereen, vooral onderweg!
Reputatie 5
Badge
@Henk_NL Elke dag op elk moment bij het spoor te zwaaien?
De entree van Zutphen vind ik overigens ook leuk om te doen. Over de IJsselbrug aldaar heb ik altijd het idee over straat te rijden. Verder vind ik de heuvelland rijden.
@Henk_NL Elke dag op elk moment bij het spoor te zwaaien?
Aangezien ik vrij goed zicht heb op de treinenloop, heb ik mijn dag zo gepland dat ik net na de laatste trein eventjes naar bed heen kan, om de volgende ochtend weer tijdig op m'n plekje te zitten.

Ergens nog waar ook, ik programmeer en werk het liefst in de trein. En dat is reuze praktisch, want daardoor kan ik dingen ook meteen 'live' testen.
Ergens nog waar ook, ik programmeer en werk het liefst in de trein. En dat is reuze praktisch, want daardoor kan ik dingen ook meteen 'live' testen.

Dat klinkt alsof je met een paar tikken op het toetsenbord de trein waar je in zit een gunstiger pad geeft. 😉
Helaas heeft dat geintje tot op heden altijd averechts gewerkt :$

Over VL-systemen gaan we het maar even niet hebben :8
Reputatie 5
Badge
@Henk_NL Wellicht een idee om niet IN de trein te testen, maar BUITEN te zwaaien.... Anders kan Slidestops je nooit zien zwaaien, omdat hij net de verkeerde treinen heeft.
Ik val wel op hoor, maak je geen zorgen. Dat vergeet je niet snel meer.
Reputatie 5
Badge
@Henk_NL Een zwaailicht op je hoofd met wat reflecterende hesjes en een felgroene broek?
Als het mocht liep ik het hele jaar door met een knipperende kerstmuts op m'n hoofd, ja 🙂
Reputatie 5
Badge
@Henk_NL Vooral doen!
Reputatie 6
Mijn mooiste trajecten:

(Heel) lang geleden van Rotterdam naar Dordrecht, in de rammelende treinen over het rammelende "luchtspoor", rakelings langs de Laurenskerk met zicht op het stadsgewoel op straat.

Het stukje van de Hofpleinlijn over het viaduct in Rotterdam. De trein reed zó dicht langs de woningen, dat vanuit de trein de gedekte ontbijtafel en de nog onopgemaakte bedden te zien waren.

Het viaduct door Delft met een prachtig uitzicht op de mooie en sfeervolle binnenstad.

Utrecht - Baarn

Zutphen - Winterswijk

Amersfoort - Barneveld - Ede (heb ik ooit eens bereden met een omgeleide ICE !)
Hoewel het geen NS trajecten zijn vond ik als passagier de Maaslijn en Oostelijke Betuwelijn mooi.

Voor NS traject zou ik gaan voor Haarlem - Zandvoort
Reputatie 3
Vergeet ook Bunde - Maastricht niet, vooral met Victors was dat erg mooi!
Apeldoorn -wierden-zwolle. Ook erg mooi met de vlaktes en de skyline van Deventer
Reputatie 7
Badge +4
Buiten mededinging, maar Luik-Luxemburg en ook Luik-Aken zijn werkelijk fraai. Het mooiste? Luik-Marloie. Neem een zonnige herfstdag na een week regen, dan is de Ourthe op zijn mooist. 😉

Reageer