beantwoord

werknemer NS wil mijn dienst info op googleagenda

• 12 oktober 2019
  • 21 reacties
  • 439 Bekeken

Reputatie 1
Hallo ,

Mijn vrouw werkt nu voor de NS als conductrice.
Graag zou ik als haar partner haar diensten op mijn google agenda zien.
Is dit mogelijk?
Groet mark
icon

Beste antwoord door Slidestops 12 oktober 2019, 10:50

@Mark70 er is geen mogelijkheid om deze direct te importeren. Ik doe het zelf wel met mijn partner, al is het een beetje omslachtig.

Op mijn werk telefoon heb ik in de agenda ingelogd met een apart e-mail adres (gmail). Met ditzelfde e-mail adres ben ik ingelogd op haar telefoon. Via de computer voer je de diensten in (das sneller als via telefoon) en hij synchroniseert hem gelijk naar beide telefoons en is altijd online via Google op te vragen 🙂
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge
Denk niet dat haar werkgever dit gaat verzorgen, al is het maar omdat het in strijd is met de AVG.
Dat zullen jullie echt onderling privé moeten regelen @Mark70
Ze zal wel een analoog en digitaal rooster hebben, kan je daar zelf niets mee ?
Reputatie 1
Dag,

Jahoor ze heeft mijn dienst app op haar ns gsm staan.
Zou handig zijn om haar werkrooster op mijn google agenda te krijgen.
Avg weet ik niet als dat van invloed is. Mijn werkgever heeft nl wel de mogelijkheid om roosters via een link op google agenda te krijgen.

Daarmee dacht ik dat dit bij de NS mss ook mogelijk was .
Groet
Reputatie 7
Badge
Weet wel zeker dat NS nooit informatie over haar werknemers met derden zal delen, en daar val jij als partner zeker ook onder @Mark70 .
Roosters van werknemers vallen zeker weten ook onder de AVG.
Veel agenda applicaties bieden een optie hiervoor waarbij je vrouw kan instellen dat derden inzicht hebben.
Of dit bij de NS kan kan je vrouw het beste intern bij de IT afdeling navragen.
@Mark70 Weleens de voorwaarden van Google (agenda) gelezen?
Reputatie 7
@Mark70 er is geen mogelijkheid om deze direct te importeren. Ik doe het zelf wel met mijn partner, al is het een beetje omslachtig.

Op mijn werk telefoon heb ik in de agenda ingelogd met een apart e-mail adres (gmail). Met ditzelfde e-mail adres ben ik ingelogd op haar telefoon. Via de computer voer je de diensten in (das sneller als via telefoon) en hij synchroniseert hem gelijk naar beide telefoons en is altijd online via Google op te vragen 🙂
Reputatie 7
Badge
Prima oplossing @Slidestops maar dat is dus iets wat je privé onderling deelt, als je er geen bezwaar tegen hebt dat Google veel weet over je werk- en privebezigheden.
Reputatie 7
Ach, ik voer alleen maar tijden in. Zet er nooit bij waarvoor. Google weet al zoveel over iedereen, maak me daar niet zo druk om 🙂
Reputatie 7
Badge
Je kunt in DiSys verschillende mailadressen aangeven waar de weekindeling heen moet. Je vrouw zou dus ook jouw eigen mailadres erbij kunnen invullen.
Reputatie 7
Badge
Je kunt ook een screenshot maken van je diensten, en deze Whatsapperen.
Met andete woorden, veel kan, maar je zult het zelf moeten doen.
Badge +3
Is de SHIFTS app geen optie?
Reputatie 7
Is de SHIFTS app geen optie?
Denk dat het TS meer om de tijden gaat dan om de inhoud van de dienst 🙂
Reputatie 7
Badge
Tijden staan wel in Shifts, maar dan weet je nog niet welke dienst je hebt @Robert B
Verder is Shifts slechts de basis, afwijkingen staan er niet in en vooral tijdens werkzaamheden zijn dat er heeel veel.
Badge +3
Begrijpelijk, maar kan de HC zelf dus haar diensten niet in een Google (of Outlook) agenda krijgen (vCal, iCal of .vcs of .ics bestand)?

Dan kan ze haar agenda gewoon met je delen, of jou het betreffende bestandje sturen.
Badge
Ik voer de tijden en dienstnummers gewoon in gedurende het jaar en controleer ze nog even bij een wijziging in het rooster voor de periode dat die wijziging geldt. Het is even werk maar je kunt dan wle verder vooruit plannen.

En komt de DW uit dan pas ik de gewijzigde diensten weer even aan in de agenda, dan heb ik in ieder geval ook de juiste begintijd voor mijn wekker 😃
Reputatie 1

Dag allen ,

Nog even een reactie in deze.

Afgelopen week heeft ze haar rooster gekregen.

Ik heb het volgende gedaan.

Via Google spreadsheet en file aangemaakt met al haar vrije dagen ( een half uurtje werk).

Deze als cvs geëxporteerd en daarna een nieuwe google agenda genaamd NS  in mijn Google agenda  aangemaakt . En toen de cvs file geïmporteerd in deze NS .

Daarna deze agenda via googleagenda deze gedeeld met haar en de kinderen hun googleagenda.

Werkt prima. 

Resten me nog enkele vraagjes. 

Ik zag dat ze heel.veel weekenden moet werken.

1 de RES dagen betekenen die reserve diensten ? En mag ze doe thuis afwachten?

2 mag ze verlof inzetten in de weekenden, en hoelang van tevoren dient ze deze aan te vragen ?

3 er staan enkele diensten  in van 5.01 uur tot 0.30 uur.  Ik neem aan dat dit nachtdienst is van 4.5uur en geen dienst van 18.5 uur ?

Ik hoor graag van jullie 

Groet Mark 

Reputatie 7
Badge

Begrijp me niet verkeerd hoor, maar je vrouw kan deze vragen denk ik beter beantwoorden ?

Reputatie 7
Badge

Resten me nog enkele vraagjes. 

Ik zag dat ze heel veel weekenden moet werken.

1 de RES dagen betekenen die reserve diensten ? En mag ze doe thuis afwachten?

2 mag ze verlof inzetten in de weekenden, en hoelang van tevoren dient ze deze aan te vragen ?

3 er staan enkele diensten  in van 5.01 uur tot 0.30 uur.  Ik neem aan dat dit nachtdienst is van 4.5uur en geen dienst van 18.5 uur ?

Ik hoor graag van jullie 

Groet Mark 

Wel heel erg vreemd dat je dit allemaal hier moet vragen@Mark70  Als je partner (echt ?) bij NS werkt neem ik aan dat ze wel weet hoe dit soort basic zaken binnen een bedrijf geregeld zijn. Volgens mij heeft een conducteur een opleiding van wel een half jaar of meer, daar worden zulk soort zaken ook wel besproken mag ik hopen..

Maar misschien is er een NSer op deze klant-helpt-klant Community welke wat (CAO) regeltjes kan uitleggen.

Reputatie 1

@AbbeyRoad 

Klopt. 

Feit is dat we gisterenavond schema kort besproken hebben,  ze nu werken is en ik erg pro actief ben  :)

Kan ze wel appen maar buiten de pauze zit ze niet aan de gsm. 

Maar zal inderdaad wel besproken zijn in de opleiding (die overigens erg veel privé tijd van ze opslort) sociale leven staat even stil.

Reputatie 7
Badge

Tja, het is geen cursus Word.…

Wat ik al eerder zei:Als ze in Disys inlogt, kan ze jouw mailadres toevoegen  als adres waar de weekindeling (DW) heen moet. Die geeft meer houvast dan een (wat ik vermoed) vervangers jaarrooster.

Reputatie 7
Badge

Kan ze wel appen maar buiten de pauze zit ze niet aan de gsm. 

Echt @Mark70 ? 🙄

Dan komt ze niet ver in de uitoefening van haar functie. Alle communicatie binnen NS gaat via de GSM, reizigersinfo, dienstkaartjes, wijzigingen, verstoringsinfo, invalidevervoer, management berichten enz enz

Maar goed, vraag het haar zo gauw ze thuis is 👍 en deel het hier, want dan leren wij er ook nog wat van. Een werkdag van ruim 18 uren lijkt me wat lang immers....

Reageer