beantwoord

Wie gaat mij het geld terugbetalen, dat ik betaal door jullie, VAKER GEMAAKTE, fout?

  • 4 June 2023
  • 8 reacties
  • 276 Bekeken

19-05 Verloor ik mijn mobiel in de trein, deze was direct uitgezet en ik dacht yep.. die zien we nooit meer terug. Ik heb meteen mijn mobiel als verloren opgegeven en zoals jullie aangeven heb ik 3 dagen gewacht op een bericht van vondst, maar deze kwam niet. Nieuwe mobiel gekocht, helemaal verdrietig want ik had deze supervette telefoon net. 24-05 krijg ik een mail, met het bizarre bericht dat mijn mobiel is gevonden en dat ik TOT 23-05«LET OP! IN HET VERLEDEN!« mijn toestel kan op halen bij het servicepunt. Ik ben alsnog naar het servicepunt gegaan, hier was uiteraard mijn telefoon niet. Veel gebeld met de klantenservice: Bodil, Joep (en iemand van de afdeling ?facturen? die mijn vraag/klacht niet bleek te begrijpen, kastjemuurkastjemuur) hebben mij uitgelegd dat dit vaker gebeurd en dat ik pech heb, ik moet de €15 om het opgestuurd te krijgen gewoon betalen. Deze klantenservice heeft mij heel netjes geholpen, niets op aan te merken. 31-05, nog steeds geen bericht/betaalverzoek voor de €15, ik bel NS met de vraag waar het verzoek blijft, deze man vind het ook gek dat het zo lang duurt. Hij adviseert mij morgen nog een keer te bellen, maar op 02-06 krijg ik het verzoek in de mail. Ik heb ondertussen een geblokkeerde chipkaart, een nieuwe chipkaart besteld, een nieuwe telefoon moeten kopen die over een maand pas arriveert en ik ben onmogelijk bereikbaar voor mijn werk en een handvol sociale contacten. Ik heb de afgelopen weken ontzettend veel extra moeite moeten doen en veel geld uit moeten geven door jullie fout. Ik ben vrij pissig ondertussen, ik vind het vrij frappant dat ik moet opdraaien voor de kosten door jullie onkundige handelen. Dit probleem komt vaker voor, dus hier moet duidelijk iets aan gedaan worden. En ik wil gewoon, op z'n minst, de €15 terug. 

 
icon

Beste antwoord door MoDe 5 June 2023, 00:31

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Voor restitutie moet je bij NS klantenservice zijn. Al vraag ik mij af waarom zij jou financieel tegemoet moeten komen, terwijl jij zelf jouw telefoon bent kwijtgeraakt. Wees blij dat hij terug is gevonden. Als jij een maand op jouw nieuwe telefoon moet wachten, kun je deze koop waarschijnlijk wel annuleren.

Badge +3

Dat je je telefoon (en ov-chipkaart) verliest… pech 😥

Maar als je mobieltje uiteindelijk toch gevonden is en je daarvan later pas (terwijl je hem meteen als verloren geregistreerd had!) bericht krijgt, hoef je die 15 euro echt niet te betalen en brengen ze hem alsnog kosteloos bij je thuis. Zijn meer voorbeelden van.

Hou contact met de Klantenservice over de afhandeling en laat het daar registreren als klacht. Als het gegaan is zoals je schrijft win je dat.

over de rekening van 39,22 euro.
Ik heb deze rekening betaald via deze rekening
NL 40 ABNA 0537 8790 99 naam NS groep.

Mijn Klantnummer is ****.

Leila Bashize.

Goedemorgen Bashize. De NS Community is helaas geen postkanaal van onze Klantenservice, zij heeft geen toegang tot jouw klantgegevens. Je kunt hiervoor telefonisch contact op nemen met onze Klantenservice, of via chat, Facebook en Twitter. Op deze pagina vind je alle contactdetails daarvan.

Reputatie 7
Badge +3

over de rekening van 39,22 euro.
Ik heb deze rekening betaald via deze rekening
NL 40 ABNA 0537 8790 99 naam NS groep.

Mijn Klantnummer is ****.

Leila Bashize.

Je rekent wel erg hoge rente. Je wilde toch €15 terug???

over de rekening van 39,22 euro.
Ik heb deze rekening betaald via deze rekening
NL 40 ABNA 0537 8790 99 naam NS groep.

Mijn Klantnummer is ****.

Leila Bashize.

Je rekent wel erg hoge rente. Je wilde toch €15 terug???

@MoDe TS en Bashize lijken mij twee verschillende personen. 🤓

Reputatie 7
Badge +3

over de rekening van 39,22 euro.
Ik heb deze rekening betaald via deze rekening
NL 40 ABNA 0537 8790 99 naam NS groep.

Mijn Klantnummer is ****.

Leila Bashize.

Je rekent wel erg hoge rente. Je wilde toch €15 terug???

@MoDe TS en Bashize lijken mij twee verschillende personen. 🤓

Ik denk dat je gelijk hebt, maar leek zo op vervolg van TS, dat ik niet naar de namen heb gekeken.

Reputatie 7
Badge +3

Het is ook niet echt handig om een nieuwe vraag of reactie, die totaal niets te maken heeft met de oorspronkelijke vraag, in een al bestaand topic te plaatsen. 

Reageer