Wie heeft deze man gezien? 9 juni 2020!

• 7 juli 2020
  • 8 reacties
  • 316 Bekeken

“Op dinsdag 9 juni 2020 omstreeks 18.45 uur is een overleden persoon op station Utrecht Centraal aangetroffen. Onderzoek wees uit dat er geen sprake is van een misdrijf en dat vermoedelijk sprake is van zelfdoding. De identiteit van de persoon tot nu toe onbekend gebleven.

Uit de camerabeelden is gebleken dat hij op 9 juni om 13:30 uur is aangekomen op Amsterdam Centraal met de ICE uit Frankfurt. Vanaf Amsterdam Centraal is hij doorgereisd via Amsterdam Amstel naar Utrecht Centraal. Vermoedelijk komt de man dus uit de richting van Duitsland. De rode tas die hij bij zich had op de foto (camerabeeld station) is niet meer teruggevonden. De persoon had geen goederen/voorwerpen bij zich waar de identiteit uit op te maken was.

Signalement:

• donkergetint
  • slank postuur
  • 1.70 m lang
  • vermoedelijk 40-50 jaar
  •  kaal/kort grijs haar
  • Droeg een blauw/wit/rood geblokte jas van het merk Collider. Aan de achterzijde onderop de opdruk Nothing Will
  • zwarte bodywarmer
  • wit shirt 
  • donkere jeans van het merk Abercombie and Fitch
  • rode sportschoenen.
  • petje
  • groen mondkapje
  • horloge van het merk Police
  • verzorgd uiterlijk

Herkent u deze man of heeft u deze man die dag gezien? Neem dan contact op via onderstaand tipformulier met de recherche van Utrecht via tel. 0900-8844 of via het tipformulier.“

Hieronder een link naar de politie site (let op, post mortem foto): https://www.politie.nl/gezocht-en-vermist/niet-geidentificeerde-personen/2020/juni/utrecht---centraal-station.html

8 reacties

Goedemorgen RoninF. Dit is een vrij ongewoon verzoek of bericht op onze Community, maar gezien de locatie waar de betreffende persoon voor het laatst gezien is snap ik het delen. Wellicht heeft een van onze gebruikers hem inderdaad nog gezien.

Goedemorgen RoninF. Dit is een vrij ongewoon verzoek of bericht op onze Community, maar gezien de locatie waar de betreffende persoon voor het laatst gezien is snap ik het delen. Wellicht heeft een van onze gebruikers hem inderdaad nog gezien.

Ik snap uiteraard dat het geen veelvoorkomend bericht is, maar ik wist geen betere plaats te verzinnen! En alle kleine beetjes helpen, als iemand bijvoorbeeld weet welke taal hij sprak of iets dergelijks zou dat een doorbraak zijn :)

Reputatie 7
Badge +3

Wat verder opmerkelijk is: de man is teruggereisd van Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal. Zou de man vergeten zijn om uit te stappen in Utrecht Centraal, komende vanuit Duitsland? 

En mist iemand hem in Duitsland?

Wat verder opmerkelijk is: de man is teruggereisd van Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal. Zou de man vergeten zijn om uit te stappen in Utrecht Centraal, komende vanuit Duitsland? 

En mist iemand hem in Duitsland?

Scherp! Ik reis zelf nooit met die trein dus had het helemaal niet opgemerkt. Ik heb even snel door het Duitse vermiste personen register gekeken, maar niemand die aan zijn omschrijving voldoet helaas :(

Wel interessant misschien, wat is je (eventuele) relatie met dit voorval @RoninF ?

Wel interessant misschien, wat is je (eventuele) relatie met dit voorval @RoninF ?

Ik ben erg geïnteresseerd in dit soort zaken en help de politie een beetje, haha. Ik weet niet of je ooit van Websleuths hebt gehoord, maar dat is onze “community”. 

Reputatie 7
Badge +3

Interessant. 

Ik heb nog een suggestie voor verder onderzoek.

Vast staat dat de man op 9 juni  heeft gereisd met ICE 128, aankomsttijd 13:29 uur in Amsterdam Centraal. Ik zou in ieder geval proberen uit te sluiten dat hij in Arnhem Centraal of Utrecht Centraal is ingestapt. Dus beelden bekijken uit Arnhem Centraal rond 12:28 uur en Utrecht Centraal rond 13:00 uur. Als hij niet in Arnhem of Utrecht is ingestapt dan is in ieder geval vastgesteld dat hij in Duitsland is ingestapt en zou je daar moeten gaan kijken naar camerabeelden en verdere aanknopingspunten.

Dit zijn de gegevens van ICE 128 op 9 juni:

Bron: https://treinposities.nl/ritinfo/20200609/128

Met nog de opmerking dat deze Nederlandse website de spoornummers in Duitsland niet registreert en daarom overal 1 zet. 

Interessant. 

Ik heb nog een suggestie voor verder onderzoek.

Vast staat dat de man op 9 juni  heeft gereisd met ICE 128, aankomsttijd 13:29 uur in Amsterdam Centraal. Ik zou in ieder geval proberen uit te sluiten dat hij in Arnhem Centraal of Utrecht Centraal is ingestapt. Dus beelden bekijken uit Arnhem Centraal rond 12:28 uur en Utrecht Centraal rond 13:00 uur. Als hij niet in Arnhem of Utrecht is ingestapt dan is in ieder geval vastgesteld dat hij in Duitsland is ingestapt en zou je daar moeten gaan kijken naar camerabeelden en verdere aanknopingspunten.

Dit zijn de gegevens van ICE 128 op 9 juni:

Bron: https://treinposities.nl/ritinfo/20200609/128

Met nog de opmerking dat deze Nederlandse website de spoornummers in Duitsland niet registreert en daarom overal 1 zet. 

Ik neem aan dat de politie dat al gecheckt heeft maar ik zal het doorgeven, bedankt! :)

Reageer