beantwoord

Wie is er online?

• 10 november 2015
  • 24 reacties
  • 546 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 19120 reacties
Op de openingspagina van het forum staat onderaan wie er online zouden zijn. Deze informatie is bepaald niet actueel en ik zou dat eigenlijk wel prettig vinden. Nu wordt iets gesuggereerd wat in feite niet zo is, dan wel het verversen vindt te laat plaats.

icon

Beste antwoord door Sivan NS 23 november 2015, 16:03

Ik heb vernomen dat de titel zojuist is aangepast naar 'Recent online'.
Bekijk origineel

24 reacties

Hoi Thom. Ik heb even een mailtje gestuurd naar onze Support afdeling, met de vraag hoe dit precies zit. Zodra ik een antwoord heb, laat ik je dit weten!
Beetje flauw topic kapen dit, maar Sivan, check ook nog even het Feedback-topic. Deze van Thom is overigens ook al eerder voorbij gekomen.
Ik zag je punten, Henk!
Top, ik blijf het idee hebben dat caching op veel meer plekken niet helemaal lekker gaat. Alhoewel, ik zet in op iets in de caching-mechanismes... 😉
Ik ben een enorme leek op dat gebied, dus eventuele suggesties die het forum ten goede komen, hoor ik graag 🙂.
Mocht ik meer specifieke gevallen treffen dan weet ik je te vinden. Heb zo snel even geen voorbeeld, maar kwam een tijdje geleden ook weer zo'n situatie tegen.
Ik heb een terugkoppeling ontvangen, heren.

Momenteel werkt het zo:

- Er worden alleen users getoond met avatar.
- Het geeft geen real-time overzicht omdat het kan voorkomen dat er minder dan 10 users met ingestelde avatar online zijn. In dit geval lijkt het alsof de community niet heel erg actief is en daarom is er gekozen om recent online gebruikers te tonen.
- De gebruikers die recent online zijn geweest worden opgeslagen en getoond in het overzicht.
- Gebruikers die niet expliciet uitloggen blijven zichtbaar in het overzicht.

Daardoor kan het dus voorkomen dat gebruikers worden getoond die niet daadwerkelijk op dat moment actief zijn op het forum. Omdat de gebruikers niet volledig op de hoogte zijn van de business rules kan het overkomen dat het lijkt dat de widget niet goed functioneert. Op termijn zullen wij de widget optimaliseren en wellicht enigszins aanpassen zodat dit minder vragen zal opwekken bij de gebruikers.

Wij kunnen de titel van de widget aanpassen naar 'Recent online' zodat dit minder verwarring/vragen opwekt bij de gebruikers. Ik hoor graag of dit gewenst is.
Reputatie 5
Er worden zo te zien ook maar maximaal 10 users getoond ??
Zie mezelf er nu nl. niet bij staan en ben toch echt ingelogd en actief (nou ja).
Ik zou sowieso die titel aanpassen, mensen denken nu dat er moderators zijn die er helemaal niet zijn.
Goede suggestie Henk, bedankt!
Ik heb vernomen dat de titel zojuist is aangepast naar 'Recent online'.
Geloof het of niet, maar ik zie het inderdaad. Prachtig 😳
Overigens zie je alleen gebruikers online staan met een plaatje, gebruikers zonder plaatje worden niet getoond.
Reputatie 5
En zelfs al heb je een plaatje, als er al 10 worden getoond, wordt je toch niet getoond ...
Zelfs al ben je on-line, veel recenter kan niet.
Terwijl er op dit moment 4 forumleden worden aangegeven als recent online die al 24 uur of langer offline zijn !

Het nut van het weergeven hiervan ontgaat mij eigenlijk.
@Goner
Heb je ook kortgeleden ingelogd?
Reputatie 5
Uiteraard ben ik ingelogd ... hoe kan ik anders een bericht plaatsen ?

Overigens, volgens mij worden steeds dezelfde 10 plaatjes getoond. Nog steeds de 10 die ik gisterenavond ook zag ...
Je kunt ook inloggen en pas een paar uur later een bericht plaatsen, zonder tussendoor opnieuw je wachtwoord in te hoeven voeren. Iedereen die in de tussentijd inlogt en niet expliciet uitlogt geldt dan als 'recenter online'.
Ik ben wel benieuwd wie ErikD is, een nieuwe moderator ??, die zonder reacties al 4 topics heeft opgelost. :D

Goner staat er nu wel bij trouwens, lijkt er op dat er een dag vertraging zit in de weergave.
ErikD is geen moderator.
staat er wel onder zijn naam, maar maakt verder niet uit.:D
Ik snap de verwarring 🙂. Erik is van onze collega's bij het platform, dus hij is geen 'gewoon forumlid'.
Reputatie 5
die zonder reacties al 4 topics heeft opgelost. :D
Da's inderdaad grappig, op z'n profiel pagina staat

6          10           4
Topics  Reacties  Opgelost

maar als je erop klikt krijg je 'Geen resultaten' ... bescheiden type zeker.
Er staan nu een aantal moderators als recent online, terwijl ze dat allemaal niet zijn geweest.

Leny 1 maand
Herman 1 maand
Laura 4 ! maanden
Charon 1 maand

Reageer