WiFi in de trein verbeterpunt.

• 22 juli 2019
  • 1 reactie
  • 117 Bekeken

WiFi in de trein werkt tegenwoordig aardig stabiel. Je kan pech hebben, maar meestal is het bruikbaar. In volle treinen kan de bandbreedte toch een beetje schaars worden.

Gezien minimaal 25% tot 50% van internet verkeer bestaat uit nutteloze tracking sites en reklame, zou het niet een goed idee zijn om alle mobiele apparaten te beschermen tegen deze internet vervuiling door een NS DNS server toe te voegen aan de dienst die deze ongewenste content eruit filtert waardoor internetten in de trein sneller en veiliger zal zijn en er meer bandbreedte beschikbaar komt tijdens drukke uren?

Een soort uitgebreide versie van een PiHole zeg maar. Netwerk wijd blokkeren van de onzin.

1 reactie

Beste Timescale, welkom bij de NS Community!

Goed dat je met oNS meedenkt. WiFi in de trein is een extra service dat we bieden. Handig om tijdens je reis op de reisplanner te kunnen kijken, nieuwspagina's of Social Media te checken.
Een hele snelle verbinding is hiervoor niet nodig.

Ik wil je suggestie graag doorzetten bij de afdeling die hierover gaat, om te kijken of we iets kunnen met jouw tips. Helaas kan ik hier niet op terugkomen, want ik krijg zelf helaas ook geen terugkoppeling.

Reageer