Winterdienstregeling

• 26 december 2014
  • 17 reacties
  • 471 Bekeken

Het is toch niet waar dat de ns nu al een andere dienstregeling instelt voor morgen, zaterdag 27 december voor het hele land omdat er in het zuiden wat sneeuw komt??

17 reacties

Als je nou eens even bekijkt wat de wijziging voor jouw traject exact inhoudt, dan zul je zien dat het allemaal wel meevalt.
Het lijkt me wel waar, maar erg voorbarig. De storingen door sneeuwval ontstaan als er ijsbrokken van de treinen af vallen tussen de wissels, maar die ijsbrokken hebben zich natuurlijk nog niet gevormd en het vriest morgen niet eens.
Het is te belachelijk voor woorden, dat de NS niet eens een normale dienstregeling kan rijden omdat er wel eens wat sneeuw zou kunnen vallen, Je betaald je scheel aan de trein, maar een fatsoenlijke dienstregeling ho maar.
NS SCHAAM JULLIE!!

IN Japan 2 x zo druk, maar daar rijd men op sec nauwkeurig, waarom daarwel en kan de NS dit niet?
Als je nou eens even bekijkt wat de wijziging voor jouw traject exact inhoudt, dan zul je zien dat het allemaal wel meevalt.

Ja hoor het valt mee, de helft van alle treinen op DRUKKE TRAJECTEN worden geschrapt.

Daar heeft dus bijna niemand last van....
Het is niet de eerste keer dat NS volgens een winterdienstregeling rijdt. Bij de vorige lange winterse periode (ongeveer 2 jaar geleden) was het een hele verbetering ten opzichte van het jaar daarvoor. Op verreweg de meeste trajecten verandert er weinig. Bovendien worden treinen die rijden op trajecten waarop de frequentie wordt ingeperkt verlengd, al lijkt me dat op een (te verwachten) rustige zaterdag niet eens noodzakelijk.
Waar baseer jij die mening in hemelsnaam op ?

De helft van alle treinen op DRUKKE TRAJECTEN wordt geschrapt en jij beweert met droge ogen dat er weinig verandert op verreweg de meeste trajecten ?

Ja en met dat laatste zinnetje kan je helemaal bij NS solliciteren, wij laten de helft van de treinen niet rijden, dat zeggen we vooruit, zodat de mensen niet met de trein reizen en weet je wat, daarom hoeven we ze ook niet te verlengen want we verwachten niet dat mensen toch nog zo eigenwijs zijn om van onze diensten gebruik te maken.

Beste Luchtmacht: De intercity's tussen Leeuwarden, Zwolle, Lelystad Amsterdam vallen uit. Het is maar hoe je het bekijkt maar in mijn ogen is het belachelijk om dat nu al te beslissen.
Nee hoor mmdmm, die Intercity's rijden gewoon, voor zover ik vanaf hier kan nagaan, volgens de normale zaterdagdienstregeling. Dat leert een korte check van de aangepaste reisplanner. Kun je wellicht vertellen waar jij je informatie vandaan haalt?
Niet gewoon nee, sommige van die IC rijden een aangepaste route, niet via Amersfoort en Hilversum.
Nee hoor mmdmm, die Intercity's rijden gewoon, voor zover ik vanaf hier kan nagaan, volgens de normale zaterdagdienstregeling. Dat leert een korte check van de aangepaste reisplanner. Kun je wellicht vertellen waar jij je informatie vandaan haalt?
Intercity vertrek 12,01 vanuit Heerenveen naar Amsterdam over Lelystad?!!!
De NS en ProRail hebben voor morgen
de dienstregeling aangepast.Vanwege de
verwachte sneeuw worden ongeveer de
helft minder treinen ingezet.
Intercity vertrek 12,01 vanuit Heerenveen naar Amsterdam over Lelystad?!!!

Gezien wijze luchtmacht: Deze trein rijdt vandaag niet.....
mmdmm. Het reisadvies over Amersfoort vervalt. De treinen via Lelystad rijden wel gewoon. Er rijden op normale uren overigens nooit rechtstreekse treinen vanuit Heerenveen naar Amsterdam Centraal. Wel naar Schiphol.
Nee niet gewoon, via een andere route.
Nee niet gewoon, via een andere route. Klopt en langere reistijd dus en door het midden van het land waar risico van sneeuwval veel groter is. Lang leve de NS
mmdmm. Het reisadvies over Amersfoort vervalt. De treinen via Lelystad rijden wel gewoon. Er rijden op normale uren overigens nooit rechtstreekse treinen vanuit Heerenveen naar Amsterdam Centraal. Wel naar Schiphol.
Tsjonge jonge wat een info. Om precies te zijn moet ik naar Duivendrecht. En ik kom er heus wel. Kans is groot dat ik de auto neem en de NS laat smoren.
het is gewoon een hele goedkope manier van de NS om geen geld bij vertraging uit te hoeven keren, omdat ze je geinformeerd hebben dat er minder treinen rijden. Een schande als de eerste sneeuw nog moet vallen voor zo'n bedrijf

Reageer