Skip to main content

Voor mij maakt het weinig uit (mijn ‘kantoor’ is een taxi en die staat voor de deur of vlakbij aan een laadpaal), maar toch…

Vul de vragenlijst woon-werk in
{werkgever} is vanaf 1 juli 2024 verplicht om in het kader van duurzaamheid het woon- en werkverkeer van alle werknemers in beeld te hebben en te rapporteren aan de overheid.
Dit heet de rapportageverplichting werkgebonden personenmobiliteit, die geldt voor alle Nederlandse bedrijven met 100 of meer medewerkers.

Om te kunnen voldoen aan deze nieuwe wetgeving, vragen wij je om een korte vragenlijst in te vullen over je woon-werkverkeer. Dit is erg belangrijk!

Wat wordt er van jou als werknemer verwacht?
We vragen je simpelweg alleen jouw thuis- en werkadres in te vullen en vervolgens per dag aan te geven wat jouw gemiddelde manier van reizen is naar je werklocatie (auto benzine, auto diesel, openbaar vervoer, fiets, etc.).

Blijkbaar is dat een verplicht dingetje… Maar hey we verloten onder iedereen die deze korte vragenlijst heeft ingevuld, in totaal 5 bioscoopbonnen ter waarde van €25,-. Dus zo verplicht is het blijkbaar toch niet ❓

Hoeveel bureaucratie kan een land verzinnen?


Blijkbaar is dat een verplicht dingetje?… maar we verloten onder iedereen die deze korte vragenlijst heeft ingevuld, in totaal 5 bioscoopbonnen ter waarde van €25,-. dus zo verplicht is het blijkbaar toch niet ❓

Het is verplicht voor werkgevers om de rapportage in te vullen. Het is niet verplicht dat alle werknemers de vragenlijst invullen. Er wordt rekening mee gehouden dat niet alle werknemer het invullen. Maar een werkgever wil wel zoveel mogelijk ingevulde vragenlijsten om goed te kunnen voldoen aan zijn verplichting, en ahet verloten van bioscoopbonnen helpt daarbij waarschijnlijk. 

 

https://www.rvo.nl/sites/default/files/2024-01/Handreiking-Gegevensverzameling-werkgebonden-personenmobiliteit_december2023.pdf

 


Nou ja het begin is wel goed toch, de beste aanpak voor iets ❓

Dat begint met het uitzetten van de enquête onder een voldoende grote groep werknemers.

Geef mij die bioscoopbon maar, en anders vette pech! 😅

En de 5 winnaars zijn? Nee dat is privacy!


Reageer