Wijzigingen per 1 juni: Geen nieuwe accountregistraties: Nieuwe accounts kunnen niet meer worden aangemaakt. Geen nieuwe bijdragen: Het starten van nieuwe topics of reageren op bestaande onderwerpen is niet meer mogelijk. Geen aanpassingen aan bestaande content: Reeds geplaatste topics en berichten kunnen niet meer gewijzigd worden.
Ongewijzigd tot 1 januari 2026: Toegankelijkheid bestaande content: Alle bestaande topics en reacties blijven toegankelijk. Persoonlijke berichten: Gebruikers kunnen nog steeds onderling persoonlijke berichten sturen.
Openbare content: We willen graag benadrukken dat de bestaande topics en reacties niet inhoudelijk gebruikt zullen worden voor de ontwikkeling van de chatbot. Wel zullen ze dienen als bron van inzicht in veelgestelde vragen en populaire onderwerpen, om zo onze dienstverlening verder te verbeteren.
Beste leden van de NS Community,
We willen onze oprechte excuses aanbieden voor het feit dat we jullie niet goed hebben meegenomen in de communicatie over de veranderingen rondom de NS Community. We begrijpen dat dit jullie heeft geraakt en dat jullie je gepasseerd voelen. Het besluit om de NS Community te sluiten is genomen na grondige overweging, waarbij we rekening hebben gehouden met het veranderende gebruik, sentiment en de kosten voor o.a. onderhoud en updates van het platform. Daarnaast bieden wij diverse alternatieve kanalen aan, zoals de NS website, de NS-app, en andere klantenservice kanalen, om onze reizigers optimaal van dienst te kunnen zijn.
Edit: Zoals eerder aangekondigd, zullen we vanaf 1 juni stoppen met het modereren van de NS Community. Via dit bericht willen we jullie bedanken voor jullie betrokkenheid en informeren over de aankomende veranderingen.
We stellen jullie begrip op prijs en danken jullie voor de actieve deelname aan de community.
Bladzijde 1 / 6
Krijgt de klantenservice op z'n minst een opfrisbeurt? 🫤
Zo niet dan betwijfel ik dit onzettend:
Daarnaast bieden wij diverse alternatieve kanalen aan, zoals de NS website, de NS-app, en andere klantenservice kanalen, om onze reizigers optimaal van dienst te kunnen zijn.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een karig bericht. Het zal vast de officiële communicatie zijn. “grondige overweging, waarbij we rekening hebben gehouden met het veranderende gebruik, sentiment en de kosten voor o.a. onderhoud en updates van het platform”. Afdeling communicatie heeft weer z'n best gedaan.
Niet tegen jou gericht hè, Erryt, maar hier koop ik weinig voor. Een échte reden wordt er niet gegeven, en op onze argumenten in andere topics wordt al helemaal niet ingegaan. Ik blijf het dood- en doodzonde vinden.
En hoe gaat het nu concreet verder? Wat gaat er op 1 juni gebeuren? Wat gaat er op 1 januari gebeuren?
Ik snap je punt en neem het ook zeker niet persoonlijk. Per 1 juni zullen wij stoppen met modereren en kunnen er geen nieuwe berichten meer geplaatst worden. Eind dit jaar zal het platform dan verdwijnen.
Ik snap je punt en neem het ook zeker niet persoonlijk. Per 1 juni zullen wij stoppen met modereren en kunnen er geen nieuwe berichten meer geplaatst worden. Eind dit jaar zal het platform dan verdwijnen.
En wat gebeurt er met de reacties en vragen? Kunnen gebruikers aangeven dat hun reacties niet gebruikt mogen worden voor AI?
Kunnen we elkaar nog privéberichten sturen na 1 juni?
Wat wordt er verstaan onder ‘veranderd gebruik’?
Aan het aantal personen dat dagelijks nieuw is bij de community vervult deze duidelijk een behoefte.
En waarom worden gebruikers overvallen door het pas 10 dagen voor stoppen bekend te maken?
Kunnen we elkaar nog privéberichten sturen na 1 juni?
Zou wel fijn zijn. Overigens kan ik jou geen privébericht sturen.
En waarom worden gebruikers overvallen door het pas 10 dagen voor stoppen bekend te maken?
Omdat we dan (bijna) voor voldongen feiten staan.
Overigens kan ik jou geen privébericht sturen.
Bijzonder. Ik krijg bij jou inderdaad ook een foutmelding. Bij anderen zo te zien niet. Why?
Bijzonder. Ik krijg bij jou inderdaad ook een foutmelding. Bij anderen zo te zien niet. Why?
Ik kan jullie beiden gewoon berichten sturen (Test).
Een eerdere poging om iets te posten lukte niet. Dit is een test.
Edit: er zitten blijkbaar filters in het systeem waardoor een bericht met bepaalde woorden niet geplaatst kan worden. Dat wordt nog leuk de komende dagen.
Wat ik in ieder geval wil voorstellen is dat we ons uiterlijk 31 mei collectief afmelden als lid van deze community. Vanaf 1 juni zitten we dan als ‘Anonymus’ in het passieve tijdperk tot het eind van het jaar.
Het grote aftellen is begonnen. Tijd voor een nieuw forum en een nieuwe hobby. Maar misschien spijt het me nog het meest voor alle vragenstellers die we als vaste club goed hebben kunnen helpen. Daar mogen we collectief heel trots op zijn.
Zakelijk bericht dit...en wat laat. Maar goed, beslissing is al genomen dus geen nut om ons er nog druk over te maken.
Hoop alleen dat dit voor jullie geen gevolgen gaat hebben (werkgelegenheid). Dank voor de goeie samenwerking!
Eerdere poging om iets te posten lukte niet. Dit is een test.
Kijk, dat Gainsight er een potje van maakt, dát zou een goede reden zijn om te stoppen met de Community
Ik had overigens liever geen bericht gezien dan dit bericht, want hier kan ik vrij weinig waarde aan hechten… Het zal allemaal wel, NS zoekt 't maar lekker uit .
Al accepteer ik de excuses van de beste moderators wel .
Ik zal de forum nog even vol gooien met allemaal onzin om de chatbot dwars te zitten , grapjuh... denk ik?
Inderdaad, dit is een wel heel nikszeggend bericht. Ik heb al langer het gevoel dat NS vooral input van zijn klanten niet op waarde weet te schatten: en als er dan kanalen zijn waarin die klanten medestanders kunnen ontmoeten, dan is de oplossing kennelijk die maar te sluiten zodat NS geen tegenspraak krijgt.
Verder helemaal eens met wat anderen hier al noemden over de kwaliteit van de klantenservice die de community op dit moment echt nog niet kan vervangen.
Naar mijn mening is het gewoon een verkapte bezuiniging zonder na te denken over de kostenbesparing voor de Klantenservice die een actief forum/community oplevert.
Er werd ooit gesproken over anderhalf miljoen per jaar… en al was het maar een half miljoen, tel uit je verlies door de stekker eruit te trekken.
Dat ga je met AI niet oplossen, laat AI eerst maar eens los op de GTbV claims die soms twee maanden duren omdat ze ‘door een mens beoordeeld’ moeten worden.
Even een schot voor de boeg: zou een subreddit geen mooie vervanger zijn ? Acht de kans klein dat de werkgever eraan meewerkt, hoor, maar aan de andere kant is het in de lucht houden volgens mij gratis en moderatie draait op vrijwillige basis. Hoef je het dus eigenlijk alleen maar door te linken op de NS website en via de chatbot...
Het is niet eens een verkapte bezuiniging. Het is een keiharde bezuiniging waarbij niet is nagedacht over de consequenties. Dat is een oude traditie bij NS.
Even een schot voor de boeg: zou een subreddit geen mooie vervanger zijn ? Acht de kans klein dat de werkgever eraan meewerkt, hoor, maar aan de andere kant is het in de lucht houden volgens mij gratis en moderatie draait op vrijwillige basis. Hoef je het dus eigenlijk alleen maar door te linken op de NS website en via de chatbot...
Ik ben nog geen Reddit gebruiker maar als iemand het opzet en mensen als jij gaan, ga ik mee.
Ik weet niet of het een profesioneel beeld geeft en ik weet ook niet of het reizigers trekt, maar ik vind het wel een prima suggestie.
Het is niet eens een verkapte bezuiniging. Het is een keiharde bezuiniging waarbij niet is nagedacht over de consequenties. Dat is een oude traditie bij NS.
Die realisatie komt wel weer later, dan is het helaas te laat, maar NS snijdt zichzelf hier 100% zeker mee in de eigen vingers.
Het lijkt bijna alsof het doel is om de afgrond in te gaan.
Wel jammer ik heb hier wel informatie gekregen die ik nog niet wist
Nog een idee, misschien kan het archief nu open gegooid worden? Even herinneringen scheppen voor de niet superusers? Als het überhaupt mogelijk is en niet te veel moeite kost natuurlijk.
Of alleen de topics waar herinnering te halen vallen ♂️.
Vanuit mijn kant nogmaals: Het is zeer jammer dat NS ervoor kiest alle vrijwillige kennis op te doeken en vragen over te hevelen naar de klantenservice. Ik heb eerder betogen waarom ik het ontzettend zonde vind dat deze community verdwijnt. Niet om mezelf, maar wel om de informatie en kennis die er aanwezig is en blijvend gedeeld wordt. Ik twijfel niet aan de inzet van de klantenservicemedewerkers, maar zie ook dat het daar vaak lastig is antwoord te krijgen op vragen. Overigens opmerkelijk dat NS verwijst naar de app, waar pas dit najaar de mogelijkheid komt om contact te leggen. Iets met oude schoenen enzo…
Via deze weg wil ik alle andere leden hier bedanken voor hun waardevolle input, waar niet alleen een hoop reizigers weer mee op weg geholpen zijn, maar waar ik zelf ook een hoop nieuwe zaken van heb geleerd. In het bijzonder @Julian, @Edwin, @West, @Sander-VH, @Loes, @Tomas en @Slidestops (ik hoop dat ik niemand vergeet, anders vul me gerust aan!) voor hun input vanuit het beroep machinist of conducteur - voor het vaak intern doorzetten en terugkoppelen van problemen (de kapotte schermen in de SNG’s destijds bijvoorbeeld) en uiteraard antwoorden op vragen van mensen die machinist of conducteur wilden worden. En natuurlijk niet te vergeten: De moderators hier, die wij het soms knap lastig hebben gemaakt.
Er zijn leden (mede doordat ze véél langer aanwezig zijn hier) een imposant aantal reacties hebben gegeven. Dit is mijn eindscore op dit moment. Niet slecht en een mooi getal dacht ik zo. 😊
Wie weet komen we elkaar elders nog eens tegen. Op OV in Nederland bijvoorbeeld, of in de trein (maar dat weten we dan niet van elkaar ).
Weer mooi gezegd @JurgenH.
Wel jammer dat je dat mooie getal nu verpest hebt...
Zelf heb ik even gekeken naar mijn score, al doe ik vooral aan onzin, heb ik toch verrassend genoeg een score hoger dan 0. niet een hele mooie ratio, maar ik heb toch wat mensen geholpen.
Elke 40 (eigenlijk 39.95.....) topics komt er dus wat nuttigs uit mij!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.