beantwoord

Zijn er omtrent de voetbalwedstrijd morgenavond in Rotterdam andere/latere reismogelijkheden?

• 30 mei 2014
  • 8 reacties
  • 971 Bekeken

Samen met 3 vrienden ga ik morgen vanuit Apeldoorn de voetbal wedstrijd in Rotterdam bekijken, deze wedstrijd duurt tot ongeveer half 11.
Volgens reisplanners van 9292ov.nl en die van jullie zelf zijn er voor ons dan nagenoeg geen mogelijkheden meer om thuis te komen, de vraag is dus of er vanuit de ns rekening wordt gehouden met reizigers zoals ons tijdens speciale evenementen, maar dat deze bij de reisplanners niet bekend zijn.

Mvg,
Remco
icon

Beste antwoord door Thom 30 mei 2014, 20:31

Voorafgeplande veranderingen voor morgen zijn in de reisplanner verwerkt. Als de verbinding daar niet te vinden is, zal die er waarschijnlijk ook niet zijn. Reisplanner reageert overigens wel redelijk snel op calamiteiten. Het is zaak goed te kijken.

Hou er trouwens rekening mee dat Amersfoort-Utrecht vv er uit ligt, ook op zaterdag. Er is busvervoer en dat vertraagt.

Rotterdam Stadion 22.40

Apeldoorn 00.47

Is de enige optie en dan moet je via Schiphol met de IC Direct. Je betaalt een toeslag tussen Rotterdam-Centraal en Schiphol.
Bekijk origineel

8 reacties

Welkom op het forum Remcomelis!

Extra treinen en andere veranderingen i.v.m. evenementen worden 10 dagen van te voren in de reisplanner verwerkt. De verbinding van 22:54 is dus echt de laatste trein die rijdt tussen Rotterdam en Apeldoorn. De werkzaamheden tussen Utrecht Centraal en Amersfoort werken in dit geval niet echt in jouw voordeel. De laatste trein naar Arnhem vertrekt om 00:08, dus dan heb je iets meer speling.

P.s. Ik heb je topic naar het Off topic forum verplaatst en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 7
Badge +4
Ik reis graag met de trein maar in dit geval is een auto beter.
Reputatie 3
Badge

Vanaf Rotterdam Centraal is er een trein om 0.08 naar Utrecht/Arnhem en daar ben je dan om 01.29 maar er is dan geen enkele bus meer dus ze zullen je moeten ophalen.

Of je rijdt zelf naar Arnhem en zet daar je auto neer. Dan rijd je daarvandaan weer terug.

Hoewel ik dan, nogmaals met pijn in het hart, eerder richting Rotterdam zou rijden en dan mijn auto ergens op een P+R-terrein zou neerzetten om met het OV naar de Kuip te gaan. Als je anders toch nog in het holst van de nacht van Arnhem naar Apeldoorn moet tuffen . . .
Reputatie 7
Badge +4

Wat wel kan is 22.50 vanaf Rdam Stadion, dan vanaf Centraal naar Utrecht/Arnhem en dan bus 91 naar Apeldoorn om 0034, dan ben je om 01.16 thuis. Er moet dan niets mis gaan.

Vanaf Rotterdam Centraal is er een trein om 0.08 naar Utrecht/Arnhem en daar ben je dan om 01.29 maar er is dan geen enkele bus meer dus ze zullen je moeten ophalen.
Reputatie 3
Badge
De beste oplossing is dus om rond 00.00 de trein richting Arnhem te pakken waardoor we daar zo dicht mogelijk bij Apeldoorn stranden?
Ik ga nooit met de trein en nu weet ik weer waarom, ik meende dat de laatste trein rond 01.00 uur vertrok, dus iets te vroeg ns groepsretour gekocht.

Dat is inderdaad een optie. Met de auto of ander vervoer naar een station min of meer in de buurt van Apeldoorn waar je wel nog gemakkelijk met de trein kunt komen.
Op zichzelf zou ik denken dat ze met het stoppen op Stadion nog wel een beetje rekening kunnen houden met het verloop van het reizigersaanbod. Maar dat geldt niet voor de aansluiting naar Schiphol, en de verbinding daarvandaan naar Apeldoorn, want dat zijn reguliere treinen.

Het gaat me aan het hart, want ik ga juist heel vaak met de trein en weet ook waarom 😉 , maar dit lijkt me echt een beroerde verbinding.
De beste oplossing is dus om rond 00.00 de trein richting Arnhem te pakken waardoor we daar zo dicht mogelijk bij Apeldoorn stranden?
Ik ga nooit met de trein en nu weet ik weer waarom, ik meende dat de laatste trein rond 01.00 uur vertrok, dus iets te vroeg ns groepsretour gekocht.
Reputatie 3
Badge
Ziet er inderdaad bijzonder uit morgen. Verbindingen van Rotterdam naar Apeldoorn met de IC Direct via Schiphol . . . Ongetwijfeld vanwege de werkzaamheden tussen Amersfoort en Utrecht. En op de website van De Kuip stellen ze dat de extra treinen tien dagen van tevoren in de reisplanner verwerkt zijn, dus ik neem aan dat de informatie die er nu staat ook up-to-date is.

Ik zou er zelf niet op gokken dat je met de trein na 22.30 nog gemakkelijk wegkomt uit Rotterdam naar Apeldoorn, tenzij een NS-medewerker hier een andere oplossing biedt. Als je die ene trein mist (door drukte bij het verlaten van het stadion of zo), heb je een probleem. Overigens is ook op een dag zonder werkzaamheden de laatste verbinding tussen Rotterdam en Apeldoorn al om 22.54, dus het is hoe dan ook nogal krap allemaal.
Reputatie 7
Badge +4
Voorafgeplande veranderingen voor morgen zijn in de reisplanner verwerkt. Als de verbinding daar niet te vinden is, zal die er waarschijnlijk ook niet zijn. Reisplanner reageert overigens wel redelijk snel op calamiteiten. Het is zaak goed te kijken.

Hou er trouwens rekening mee dat Amersfoort-Utrecht vv er uit ligt, ook op zaterdag. Er is busvervoer en dat vertraagt.

Rotterdam Stadion 22.40

Apeldoorn 00.47

Is de enige optie en dan moet je via Schiphol met de IC Direct. Je betaalt een toeslag tussen Rotterdam-Centraal en Schiphol.

Reageer