beantwoord

zijn er ook opleidingen beschikbaar voor begin vijftigers bij de NS

• 30 October 2017
  • 6 reacties
  • 143 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Als militair stopt je werk een 10 tot 15 jaar voor je pensioenleeftijd. Ik wil graag weer aan de slag na dit functioneel leeftijdontslag.
Stil zitten vind ik niets en als militair ( helikopter monteur 25 jaar / middelbare veiligheidskundige en middelbare milieukundige 5 jaar ) heb ik de nodige ervaring wel opgebouwd. Ik kan echter weinig terugvinden of er ook leeftijdgrenzen zijn gesteld voor bijvoorbeeld machinist of medewerker veiligheid.
icon

Beste antwoord door Anonymous 30 October 2017, 20:15

Bekijk origineel

6 reacties

Zie https://forum.ns.nl/off-topic-32/salaris-machinist-40755/index1.html#post27326. Succes! 😉
Reputatie 3
Badge
Hi Dirk,

Er zit geen maximum leeftijd verbonden aan een van deze beroepen. In dit Topic is te lezen dat je altijd kan solliciteren. Wel zitten er bepaalde eisen aan het beroep van machinist en service en veiligheid medewerker. Zo moet je als machinist een medische en psychologische keuring halen. Hier wordt onder andere je gezondheid onderzocht en je reactievermogen getest. Bij V&S medewerker wordt vooral je conditie getest.
Goedenavond Dirk2, welkom op het NS Serviceforum!

Er is zeker ruimte voor meer ervaren mensen bij de NS, zoals je in de genoemde topics al kan lezen. Ik zou dus zeker solliciteren, ik hoop dat je een mooie tweede loopbaan kan vinden!
Reputatie 7
Op https://werkenbijns.nl kun je eens rondneuzen. Als er leeftijdseisen zijn, zullen die er bij staan, anders maak je als 50 plusser net zoveel kans als de jeugd 🙂

Je hebt het over machinist / V&S, maar misschien wil je wel weer richting de technische kant, ook die vacatures zijn er! Zoals ik al zei, neus even rond op de website!
Reputatie 7
Badge +3
Als je een technische achtergrond hebt lijkt solliciteren op een technische functie me het meest kansrijk.
Badge +3
Op een vacature via werkenbijns komen natuurlijk tientallen reacties/sollicitaties.

Gewoon een open sollicitatie sturen lijkt me veel kansrijker, of in ieder geval een uitnodiging voor een gesprek over je wensen i.p.v. een 10-minuten gesprekje over een te vervullen functie. Tenzij ze echt zitten te springen om iemand, en dan nog worden functies vaak intern vervuld of eerst intern gecommuniceerd "kent iemand toevallig iemand die..."?

Recruiters hebben na het lezen van je CV (doen ze 30 seconden dus hou het kort en maak er een resumé van met volledig CV op verzoek) en het zien van je gezicht (10 seconden na het handje geven) nodig om te bepalen om je wel of niet door te laten gaan meestal.

Zorg voor een goed verhaal en een up-to-date LinkedIn profiel ook. Vermijd altijd vage termen als flexibel, stressbestendig, toegewijd, een mensen-mens etc. maar wees creatief.

Reageer