Zorgen medische keuring | NS Community
beantwoord

Zorgen medische keuring

  • 17 June 2016
  • 5 reacties
  • 1706 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hallo allemaal,

Ik wil graag solliciteren voor conducteur. Momenteel ben ik werkloos. Ik heb hier al het een en ander gelezen over een medische keuring.
Op een hoop punten ben ik naar mijn idee wat dat betreft geschikt. Al maak ik me wel zorgen over mijn gewicht (120kg) en een iets te hoge bloeddruk. Deze zit rond de 130/85 (ideaal is 120/80). Naar mijn mening zou ik met afvallen ook mijn bloeddruk verlagen.

Weet iemand in hoeverre mijn kans al is verkeken met deze waardes en ik dus eigenlijk al geen moeite hoef te doen om überhaupt te solliciteren?

Ik zie graag reacties tegemoet!

Groetjes Rik
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 17 June 2016, 15:54

Bekijk origineel

5 reacties

Welkom op het NS Serviceforum Rik. Wat leuk om te lezen dat je belangstelling hebt voor de functie van conducteur. Omdat het werken als Hoofdconducteur fysiek nogal wat van je vraagt, is het belangrijk dat je gezond bent en over een goede conditie beschikt. We bekijken dit uiteraard per sollicitant en hier is geen richtlijn voor die tot op de komma is vastgesteld. Er spelen altijd meerdere factoren een rol. Ik zou je zeker willen uitdagen om te reageren. Zoals vaak met het zoeken naar een baan moet je gewoon afwachten waar de trein strandt.
Bedankt voor je reactie Klaas-Jan.

Ik beschik over een goede conditie en ben verder gezond.

Uiteraard is het afwachten bij een baan waar (in dit geval inderdaad) de trein zal stranden. Maar als ik bij voorbaat al weet, dat een iets hogere bloeddruk en te veel gewicht kan leiden tot een afwijzing, zou ik het zonde vinden van de energie en tijd die ik in de sollicitatie zou steken.

Aangezien je aangeeft dat dit per sollicitant wordt bekeken, ga ik toch mijn brief insturen en wachten we het gewoon af.
Veel succes gewenst!
Ik zou het zeker proberen, Rik. Er zijn eigenlijk wel degelijk richtlijnen, je moet namelijk naar een keuringsarts die wettelijk (bij Machinisten is dat iig wel het geval) alles moet beoordelen. Nou kan hij/zij wel wat afwijken van die richtlijnen als de arts van mening is dat het bijvoorbeeld met de tijd nog kan verbeteren.
Ik zou het ook gewoon proberen en ik wens je heel veel succes met de sollicitatie.

Reageer