beantwoord

10 ritten kaart fietsenstalling

• 2 juli 2015
  • 4 reacties
  • 509 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik werk in Eindhoven en heb mijn fiets daar altijd in de bemenste fietsenstalling staan. Normaal heb ik een maandabonnement. Nu hoef ik in juli maar 10 dagen te werken, dus ik dacht ik neem een 10 rittenkaart ipv maandabonnement. Scheelt drie euro.
Helaas moet ik nu elke dag twee keer betalen. Als ik mijn fiets 's avonds wegzet, krijg ik een bonnetje met daarop de datum ( vandaag 2 juli). Morgen haal ik mijn fiets op en moet ik twee dagen betalen: 2 en 3 juli. Op 3 juli 's avonds zet ik mijn fiets weer weg en krijg ik een bonnetje met daarop 3 juli. Op 4 juli haal ik mijn fiets op en moet ik betalen voor 3 en 4 juli. Ik betaal 3 juli dus twee keer! Niemand heeft me uitgelegd dat het zo werkt, maar ik kan nu dus met een 10 rittenkaart maar 5 dagen stallen ipv 10 dagen. Ik heb me gemeld bij de beheerder en via de telefoon bij de klantenservice van NS, maar beiden verwijzen naar elkaar. En het enige wat ik verder hoor is: dat zijn nu eenmaal de regels. Ook in het boekje van de NS met de bonnetjes wordt nergens melding gemaakt van dit. Volgens mij stallen heel veel mensen overnacht hun fiets, dus dit is niet zo'n ongewone situatie. Ik voel me niet netjes behandeld en moet nu 23 euro betalen voor 10 dagen ipv 14 euro voor de hele maand!
icon

Beste antwoord door Stephan NS 3 juli 2015, 14:33

Hallo MoonS,

Welkom op het NS Serviceforum. Bij een 10-strippenkaart verbruik je telkens één strip tijdens de openingstijden van de fietsenstalling. Als je je fiets op Noord hebt staan is dat tussen 6:30-20:00; op Zuid is dat tussen 5:00-1:25. Je vebruikt twee strippen als je je fiets 's avonds stalt en 's ochtends weer ophaalt, want dat valt op twee dagen (waarbij een dag geldt als de periode waarin de stalling is geopend). In jouw geval zou je voor 10 werkdagen dus 20 strippen gebruiken en is een maandabonnement voordeliger. Je topic is verplaatst naar Op het station.

Groet,

Stephan
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge
Tsja, op alle pagina's voor fietsstallen staat steeds de prijs voor 'een dag stallen' en een kaart voor naar nu blijkt 1 keer stallen heet onterecht een dagkaart, er staat nergens dat je gedurende die dag je fiets niet op mag komen halen en weer terugzetten.

Een goede oplossing zouden 24-uurs kaarten zijn.
Hallo MoonS,

Welkom op het NS Serviceforum. Bij een 10-strippenkaart verbruik je telkens één strip tijdens de openingstijden van de fietsenstalling. Als je je fiets op Noord hebt staan is dat tussen 6:30-20:00; op Zuid is dat tussen 5:00-1:25. Je vebruikt twee strippen als je je fiets 's avonds stalt en 's ochtends weer ophaalt, want dat valt op twee dagen (waarbij een dag geldt als de periode waarin de stalling is geopend). In jouw geval zou je voor 10 werkdagen dus 20 strippen gebruiken en is een maandabonnement voordeliger. Je topic is verplaatst naar Op het station.

Groet,
Stephan
Hallo Stephan,

Wat je vertelt snap ik ondertussen wel. Door schade en schande wijs geworden is me dat inmiddels wel duidelijk geworden. Ik had het alleen heel prettig gevonden als iemand mij dat vantevoren had verteld. Deze regel staat nergens vermeld ( ik heb het tenminste nergens gevonden) en de beheerder heeft me er ook niet opgelezen. Dit terwijl ik de kaartjes daar om 5 uur 's middags heb gekocht en duidelijk heb aangegeven dat ik mijn fiets daar tot volgende week vrijdag elke nacht wilde stallen. In voorlichting schiet de NS en de beheerder naar mijn mening duidelijk tekort en daar ben ik de dupe van. Dan vind ik het te gemakkelijk dat iedereen tegen mij zegt: zo werkt het nu een maal.
Bij een 10-strippenkaart verbruik je telkens één strip tijdens de openingstijden van de fietsenstalling.
(...)
In jouw geval zou je voor 10 werkdagen dus 20 strippen gebruiken en is een maandabonnement voordeliger.

Je spreekt jezelf tegen in de uitleg van deze zwendel. De fietsenstalling is in 10 werkdagen 10 keer open, dus kost dat volgens de eerste zin 10 strippen, geen 20.

Ik ben benieuwd wanneer de fietsenstallingen voor de lunchpauze gesloten gaan worden, om vanaf dat moment ook de dagstallers dubbel geld uit de zak te kloppen.

Reageer