beantwoord

2 x uit gecheckt

• 25 juni 2016
  • 5 reacties
  • 184 Bekeken

Op blaak had ik uit gecheckt bij ns en in gecheckt bij de metro.
Daarna bleek dat ik op het verkeerde peron stond dus liep naar het andere metro peron.
Waar vervolgens weer dichten hekken stonden.
Was dus al uitgechekt
En wou er door heen dus probeerde het toen stond er weer uit gecheckt
-10euro
Doordat ik een Abbloment kaart heb gaat er maar -10euro af had ik gelezen.
Ik wou graag dit geld terug vragen kunt u mij spoedig mailen

Gebeurd op 25 juni ( rond 15:00 )
icon

Beste antwoord door Erryt NS 25 juni 2016, 16:54

Hallo Timo pols en welkom op het NS Serviceforum.

Als er een saldo van 10 euro verloren is gegaan dan is de kans groot dat dit bij de NS is gebeurd. De mogelijkheid bestaat om het verloren saldo terug te vragen door middel van een claim in te dienen. Je kan hiervoor het snelste contact met ons opnemen via het telefoonnummer 030 - 751 51 55 (lokaal tarief), Twitter, Facebook of Chat. Indien je het liever bij het forum wil houden mag je mij ook een privébericht sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken. In dat geval ontvang ik graag je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-Chipkaartnummer. Hou er wel rekening mee dat de reactiesnelheid op dit forum een stuk lager ligt.

P.S. Ik heb je topic naar het subforum OV-chipkaart verplaatst om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het lijkt me dat U daarvoor bij de RET moet zijn.
Nee want heb bij ns poortjes 2 maal uit gecheckt ( bij RET is het ook maar -4 euro )
Hallo Timo pols en welkom op het NS Serviceforum.

Als er een saldo van 10 euro verloren is gegaan dan is de kans groot dat dit bij de NS is gebeurd. De mogelijkheid bestaat om het verloren saldo terug te vragen door middel van een claim in te dienen. Je kan hiervoor het snelste contact met ons opnemen via het telefoonnummer 030 - 751 51 55 (lokaal tarief), Twitter, Facebook of Chat. Indien je het liever bij het forum wil houden mag je mij ook een privébericht sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken. In dat geval ontvang ik graag je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-Chipkaartnummer. Hou er wel rekening mee dat de reactiesnelheid op dit forum een stuk lager ligt.

P.S. Ik heb je topic naar het subforum OV-chipkaart verplaatst om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 6
Badge
De situatie op Blaak is ook niet helemaal duidelijk. Net als op Duivendrecht en Amstel. Poortjes en Paaltjes van verschillende vervoerders. Er staan wel borden bij, maar het gebeurt vaak genoeg, dat iemand op het perron al uitcheckt en vervolgens nog door een poortje gaat wat dan weer 10 euro kost.
VAnmiddag waas ik ook op Blaak. Daar staan op een perron twee verschillende paaltjes naast elkaar. De juiste volgorde is belangrijk als je van de metro naar de trein gaat. Eerst uitchecken bij RET, pas daarna inchecken bij NS.

Kan dit niet softwarematig zo worden veranderd dat als het in- en uitchecken binnen enkele seconden bij de twee vlak bij elkaar staande paaltjes plaatsvindt, de volgorde er niet meer toe doet ? Dit zou heel wat onnodige claims naar de vervoerders kunnen schelen.

Reageer