beantwoord

20 euro afgeschreven zonder reis?

• 11 juli 2015
  • 2 reacties
  • 167 Bekeken

Ik sta op amsterdam centraal en ik moest nog een half uur wachten dus besloot een koffie te halen op het perron. Toen ik weer beneden was wist ik niet zeker of ik al had ingecheckt of niet dus voor de zekerheid heb ik weer uitgecheckt en toen werd er 20 euro afgeschreven van mijn kaart. Lijkt me een beetje veel voor de tijd dat ik een koffie gehaald heb. Kan ik dit nog terug krijgen?
icon

Beste antwoord door OgreRail 11 juli 2015, 10:50

Je kan hiervoor het beste contact opnemen met de klantenservice 24/7 via telefoon of twitter. Mogelijk kunnen zij onder coulance wat voor u betekenen.

NS vind dat een uitcheck bij geen incheck gelijk staat aan zwartrijden.. hetgeen best klopt, maar hierdoor moeten de goedwillenden lijden onder de kwaadwillenden..

Als het u niet eerder is overkomen, geef ik u een grote kans dat ze het verzoek zullen honoreren.
Bekijk origineel

2 reacties

Je kan hiervoor het beste contact opnemen met de klantenservice 24/7 via telefoon of twitter. Mogelijk kunnen zij onder coulance wat voor u betekenen.

NS vind dat een uitcheck bij geen incheck gelijk staat aan zwartrijden.. hetgeen best klopt, maar hierdoor moeten de goedwillenden lijden onder de kwaadwillenden..

Als het u niet eerder is overkomen, geef ik u een grote kans dat ze het verzoek zullen honoreren.
Als u weer eens twijfelt of u bent ingecheckt bij NS: U kunt dat controleren door uw OV-chipkaart voor de lezer van een NS-kaartautomaat te houden. Op het scherm verschijnt dan of u wel of niet bij NS bent ingecheckt. Alleen bij incheckpaaltjes kunt u dat ook controleren zonder het risico te lopen NS extra inkomsten te bezorgen. Hou er dan wel rekening mee dat u hetzelfde paaltje pas na 100 seconde opnieuw kunt gebruiken, tenzij er een andere reiziger tussendoor gebruik van maakt. Anders verschijnt er de nietszeggende mededeling: 'U bent al in-/uitgecheckt'. U kunt wel direct een ander paaltje gebruiken.

Reageer