3 maanden lift kapot op station woerden | NS Community

3 maanden lift kapot op station woerden


Reputatie 2

Al 3 maanden is de lift defect op perron 5/6 in Woerden , dit is gewoon SCHANDALIG !!!!!!!!


12 reacties

Lange wachttijden voor nieuwe onderdelen en een tekort aan technisch personeel. Dan kunt u wel SCHANDALiG roepen maar dat zal weinig veranderen.

Overigens zijn de meeste defecten aan liften en roltrappen een gevolg van vandalisme, niet van slijtage.

Badge +3

Deze lift zal ook nog wel even defect blijven, zo lees ik in dit artikel, vanwege “leveringsproblemen voor de onderdelen die nodig zijn voor reparatie [en] personeelstekorten bij revisiebedrijven".

Reputatie 2

Lange wachttijden voor nieuwe onderdelen en een tekort aan technisch personeel. Dan kunt u wel SCHANDALiG roepen maar dat zal weinig veranderen.

Overigens zijn de meeste defecten aan liften en roltrappen een gevolg van vandalisme, niet van normale slijtage.

Dus als jou auto 3 maanden bij de garage staat vind jij dat niet schandalig ? Dan sta jij ook boos bij hun op de stoep , het excuus van geen personeel en geen onderdelen gebruikt de NS nu al een paar jaar , dat is een paar jaar dat ze daar wat aan hadden kunnen doen .... Andere leveranciers bijvoorbeeld hier in Europa zoeken in plaats van China , maar ja dat is te duur ..... Dat krijg je als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten 

 

Lange wachttijden voor nieuwe onderdelen en een tekort aan technisch personeel. Dan kunt u wel SCHANDALiG roepen maar dat zal weinig veranderen.

Overigens zijn de meeste defecten aan liften en roltrappen een gevolg van vandalisme, niet van normale slijtage.

Dus als jou auto 3 maanden bij de garage staat vind jij dat niet schandalig ? Dan sta jij ook boos bij hun op de stoep , het excuus van geen personeel en geen onderdelen gebruikt de NS nu al een paar jaar , dat is een paar jaar dat ze daar wat aan hadden kunnen doen .... Andere leveranciers bijvoorbeeld hier in Europa zoeken in plaats van China , maar ja dat is te duur ..... Dat krijg je als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten 

 

NS gaat helemaal niet over de liften op stations maar ProRail. Schelden op NS slaat dus sowieso nergens op.

In Europa produceren helpt niet, omdat wachttijden in Europa voor dit soort producten even lang zo niet nog langer zijn. De bouw van een nieuwe supermarkt bij mij in de buurt ligt ook al 6 maanden stil omdat bepaalde technische onderdelen die uit Duitsland moeten komen momenteel 8 maanden levertijd hebben.

Daarnaast is er in heel Europa nu al een groot tekort aan technisch personeel dus die nieuwe fabriek van u gaat er echt niet komen. Ook niet als u boos wordt.

Dus als jou auto 3 maanden bij de garage staat vind jij dat niet schandalig ? Dan sta jij ook boos bij hun op de stoep , het excuus van geen personeel en geen onderdelen gebruikt de NS nu al een paar jaar , dat is een paar jaar dat ze daar wat aan hadden kunnen doen .... Andere leveranciers bijvoorbeeld hier in Europa zoeken in plaats van China , maar ja dat is te duur ..... Dat krijg je als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten 

 

De NS heeft tijdens corona net als ieder ander bedrijf in Nederland last gehad van veel ziek personeel, verder heeft de NS zich niet verstopt achter de termen “te weinig personeel” .  Op dit moment kampen ze met een tekort aan personeel door een grote uitstroom en een hoger ziekteverzuim dan gepland en gezien hoe de NS met personeel omgaat is er weinig animo bij de andere medewerkers om extra diensten te draaien.

Het probleem van onderdelen komt omdat de hele technische industrie afhankelijk is van producten uit China, en ja dat is natuurlijk niet slim geweest maar ook u profiteert hier al jaren van met alle apparatuur in uw huis en heeft zich hier ook nooit tegen afgezet.

Verder is de infra en ook de stations in beheer bij Prorail en niet bij de NS, Prorail is dus verantwoordelijk voor de defecte liften.

Reputatie 2

Lange wachttijden voor nieuwe onderdelen en een tekort aan technisch personeel. Dan kunt u wel SCHANDALiG roepen maar dat zal weinig veranderen.

Overigens zijn de meeste defecten aan liften en roltrappen een gevolg van vandalisme, niet van normale slijtage.

Dus als jou auto 3 maanden bij de garage staat vind jij dat niet schandalig ? Dan sta jij ook boos bij hun op de stoep , het excuus van geen personeel en geen onderdelen gebruikt de NS nu al een paar jaar , dat is een paar jaar dat ze daar wat aan hadden kunnen doen .... Andere leveranciers bijvoorbeeld hier in Europa zoeken in plaats van China , maar ja dat is te duur ..... Dat krijg je als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten 

 

NS gaat helemaal niet over de liften op stations maar ProRail. Schelden op NS slaat dus sowieso nergens op.

In Europa produceren helpt niet, omdat wachttijden in Europa voor dit soort producten even lang zo niet nog langer zijn. De bouw van een nieuwe supermarkt bij mij in de buurt ligt ook al 6 maanden stil omdat bepaalde technische onderdelen die uit Duitsland moeten komen momenteel 8 maanden levertijd hebben.

Daarnaast is er in heel Europa nu al een groot tekort aan technisch personeel dus die nieuwe fabriek van u gaat er echt niet komen. Ook niet als u boos wordt.

Waar scheld ik op de NS ? Leg mij dat eens uit, en dan jij hebt het over een supermarkt , jij kan naar een andere supermarkt in de buurt gaan. Mensen die de lift echt nodig hebben kunnen geen andere lift gebruiken , want die is er niet. En daarbij vallen liften en onderhoud volgens mij onder NS stationsontwikkelingen en dus dan echt wel onder de NS . En jou laatste stukje dat liften vaker defect zijn door vandalisme moet geen ene moer uitmaken , een defecte lift is een defecte lift , de oorzaak waardoor is niet van belang. De NS/ProRail zijn een dienstverlenend bedrijf maar op dit punt falen beidde.

@Hans55101 

https://www.prorail.nl/reizen/stations/toegankelijkheid/nieuwe-liften

Dus als jou auto 3 maanden bij de garage staat vind jij dat niet schandalig ? Dan sta jij ook boos bij hun op de stoep , het excuus van geen personeel en geen onderdelen gebruikt de NS nu al een paar jaar , dat is een paar jaar dat ze daar wat aan hadden kunnen doen .... Andere leveranciers bijvoorbeeld hier in Europa zoeken in plaats van China , maar ja dat is te duur ..... Dat krijg je als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten 

 

Het probleem van onderdelen komt omdat de hele technische industrie afhankelijk is van producten uit China, en ja dat is natuurlijk niet slim geweest maar ook u profiteert hier al jaren van met alle apparatuur in uw huis en heeft zich hier ook nooit tegen afgezet.

Nogmaals, levertijden in Europa zijn net zo lang. Ook hier kampen fabrieken nog steeds met een buitensporig hoog ziekteverzuim en een tekort aan personeel.

Reputatie 2

Dus als jou auto 3 maanden bij de garage staat vind jij dat niet schandalig ? Dan sta jij ook boos bij hun op de stoep , het excuus van geen personeel en geen onderdelen gebruikt de NS nu al een paar jaar , dat is een paar jaar dat ze daar wat aan hadden kunnen doen .... Andere leveranciers bijvoorbeeld hier in Europa zoeken in plaats van China , maar ja dat is te duur ..... Dat krijg je als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten 

 

 

Het probleem van onderdelen komt omdat de hele technische industrie afhankelijk is van producten uit China, en ja dat is natuurlijk niet slim geweest maar ook u profiteert hier al jaren van met alle apparatuur in uw huis en heeft zich hier ook nooit tegen afgezet."

Met deze opmerking ben ik het niet eens , u weet niet of ik mij ooit hier tegen heb afgezet. Daarbij komt als mijn tv kapot is en er moeten daarvoor onderdelen uit China komen en dat gaat 3 maanden of langer duren dan wordt mijn tv , binnen de garantie , direct vervangen . En als er geen garantie meer is dan beslis ik zelf of ik het toch laat repareren of dat ik een nieuwe koop.

 

 

 

Het probleem van onderdelen komt omdat de hele technische industrie afhankelijk is van producten uit China, en ja dat is natuurlijk niet slim geweest maar ook u profiteert hier al jaren van met alle apparatuur in uw huis en heeft zich hier ook nooit tegen afgezet."

Met deze opmerking ben ik het niet eens , u weet niet of ik mij ooit hier tegen heb afgezet. Daarbij komt als mijn tv kapot is en er moeten daarvoor onderdelen uit China komen en dat gaat 3 maanden of langer duren dan wordt mijn tv , binnen de garantie , direct vervangen . En als er geen garantie meer is dan beslis ik zelf of ik het toch laat repareren of dat ik een nieuwe koop.

 

 

Het is niet zo moeilijk want in elk electronisch apparaat zitten Chinese onderdelen dus ja ook bij u.

Een TV vervangen is toch wel iets anders dan een complete lift vervangen, een TV is tegenwoordig een onderdeel van de weggooi maatschappij want reparatie is meestal niet rendabel.  Een lift koop je niet even in de winkel, een lift is maatwerk en vervangen van een lift duurt ook enkele maanden als de liftkoker vervangen moet worden.  Daarbij kom je dan wederom op het probleem dat er geen onderdelen zijn.

 

Al 3 maanden is de lift defect op perron 5/6 in Woerden , dit is gewoon SCHANDALIG !!!!!!!!

Maandag 13 juni 2022 gebeld, 030-… telefoonnr op de defecte lift.. Melding van een defecte lift was niet bekend. Duzzzz NS, of wie dit moet regelen, onderdelen??? is dus Bull****

Reputatie 7
Badge +3

ProRail is verantwoordelijk voor de liften, en bij hen zou deze defecte lift wel bekend zijn.

https://rplwoerden.nl/lift-station-woerden-al-maanden-kapot-prorail-verwacht-geen-snelle-oplossing/

 

Bij NS moet het ook bekend zijn, in een artikel in het AD van 29 april was te lezen dat volgens de NS de onderdelen een week later zouden aankomen in Nederland. Blijkbaar is er toch weer meer vertraging.

https://www.ad.nl/woerden/lift-ns-station-woerden-al-weken-kapot-het-kan-nog-wel-een-dikke-week-duren~a74c15f57/

Of was de lift wel gemaakt en daar weer (door vandalisme?) defect geraakt?

Reageer