Skip to main content
beantwoord

3-wieler NS fiets

  • 3 June 2024
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

Ik heb een 3-wielfiets (Van Raam) die ik niet mee kan nemen in de trein (te lang, niet hanteerbaar, ruimteinnemer). Helaas zijn die ook niet te huur als NS fiets. Kan dat een aanvulling op het assortiment gaan worden? 

3 reacties

Goedemorgen ik werk zelf niet bij de NS maar ben wel ergotherapeut en heb gewerkt bij een bedrijf die fietsen leverde voorde Wmo. Misschien kan een adviseur van uw leverancier meedenken om deze wel in de trein te laten passen. Scheelt weer een Valysrit. :)

Goedemiddag Annetta,

Ik snap dat de wens naar meer soorten/varianten op de OV-fiets er is. Echter kunnen wij niet aan de vraag voldoen.

Meer hierover lees je in een andere topic over de OV-fiets: kinderzitjes | NS Community.

Ik citeer: 'Het hele idee achter de OV-fiets is om juist een zo simpel mogelijke fiets aan te bieden wat door vrijwel iedereen bruikbaar is. Verschillende variaties aanbieden zal vooral complicaties met zich mee brengen. Op welke locaties moet dat dan aangeboden worden? Hoeveel per elke locatie? Hoe gaat dat dan werken met ruimte, waarschijnlijk zal de totale capaciteit dan omlaag moeten. Plus zal je dan aan allerlei verschillende variatievragen moeten gaan voldoen, die elk weer dezelfde complicaties meeneemt.

Het is een begrijpelijke wens, maar niet iets wat past in het idee achter de OV-fiets, ben ik bang.'’

Bedankt voor de snelle reactie, Spixel (goede suggestie, ga ik doen) en Melissa NS.

Begrijpelijk en afdoend beantwoord. 

Reageer