beantwoord

4 Mei

• 5 mei 2015
  • 3 reacties
  • 244 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Waarom was er in Rotterdam om 20:00 op dodenherdenking vooraf geen aankondiging per omroepinstallatie te horen. Mensen lopen gewoon door, maar als er een waarschuwing klinkt hebben mensen misschien door dat het 2 minuten stilte is. Heb mij daar, als goederenmachinist, aardig aan gestoord
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 5 mei 2015, 10:36

Diegenen die bewust met dodenherdenking bezig zijn hoeven er niet op geattendeerd te worden dat het bijna acht uur is, daar letten ze zelf wel op. Anderen die niet mee willen doen met deze traditie zullen ook na een oproepbericht gewoon verder gaan met waar ze mee bezig waren.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge
Diegenen die bewust met dodenherdenking bezig zijn hoeven er niet op geattendeerd te worden dat het bijna acht uur is, daar letten ze zelf wel op. Anderen die niet mee willen doen met deze traditie zullen ook na een oproepbericht gewoon verder gaan met waar ze mee bezig waren.
Het is ieders vrije keuze om wel of niet mee te doen met de 2 minuten stilte, het lijkt mij niet een taak van de NS om mensen daarop te wijzen. Lijkt mij ieders eigen verantwoording.
Als je niet op de tijd let, kun je het gemakkelijk missen. Op een station als Rotterdam centraal zullen bovendien ook buitenlands treinreizigers rondlopen die onwetend de dodenherdenking kunnen verstoren, terwijl ze dat niet zouden doen als ze ervan op de hoogte zouden zijn. Een omroepbericht is een kleine moeite die onnodige ergernis kan voorkomen.

Reageer