Aankomst- en vertrektijdenbord hinderlijk in de loop Utrecht CS

• 15 juli 2019
  • 4 reacties
  • 139 Bekeken

Even na de stationsingang vanaf HC staat een aankomst- en vertrektijdenbord (op een paal). Het zou mooi zijn als deze naar links of naar rechts verplaatst wordt zodat hij uit de loop staat, en degenen die plotseling stilstaan om erop te kijken niet voor botsingen zorgen zoals mij vandaag bijna overkwam. Normaal staan deze displays uit de loop, omdat je er omheen moet lopen, of omdat ze op een wand bevestigd zijn.

4 reacties

Goedenavond ottovr. Ook in deze bedankt voor je feedback! Ik vermoed zelf dat deze borden op een bepaalde plek zijn geplaatst om in het zicht te staan, juist om makkelijk bekeken te kunnen worden wanneer iemand het station betreed. Ik ga er dan ook van uit dat het risico van botsingen zeker is meegenomen in het bepalen van de locatie en dat de voordelen de nadelen overtroffen hebben.

Hoe dan ook, feedback is feedback en ik zal ook jouw feedback doorsturen!
Badge
Gelukkig is de doorloop op station Utrecht Centraal zo groot dat er geen opstoppingen ontstaan door de schermen op een goed zichtbare plek te plaatsen. Het is juist de bedoeling dat de mensen die hun trein zoeken dit zo snel mogelijk kunnen zien op de schermen en niet op zoek moeten naar de schermen. Om deze reden komt het grote bord met bestemmingen en sporen ook weer terug op Utrecht Centraal.

Zo en zo moet je op Utrecht Centraal goed voor je kijken omdat er mensen kris kras door elkaar lopen en zelfs rennend voor je langs schieten om nog hun trein te halen.
Er zijn al zoveel schermen; misschien moet deze gewoon maar weggehaald worden. Ik ben het ermee eens dat je in de hal daar van alles kan verwachten maar je kan je eenvoudigweg niet voorbereiden op wanneer iemand vlak voor je plotseling stilstaat.
Goedenavond ottovr. Ook in deze bedankt voor je feedback! Ik vermoed zelf dat deze borden op een bepaalde plek zijn geplaatst om in het zicht te staan, juist om makkelijk bekeken te kunnen worden wanneer iemand het station betreed. Ik ga er dan ook van uit dat het risico van botsingen zeker is meegenomen in het bepalen van de locatie en dat de voordelen de nadelen overtroffen hebben.

Hoe dan ook, feedback is feedback en ik zal ook jouw feedback doorsturen!

Er werd mij bij de balie al gezegd dat het 'niet gaat gebeuren' wat mijn suggestie betreft MAAR dat als er meer reacties in die zin komen er wellicht wel iets mee gebeurt.
Badge
En je wil niet weten hoeveel vragen wij als NS personeel van reizigers krijgen op Utrecht Centraal als wij daar lopen naar onze trein. Dat geeft mij toch de indruk dat mensen nog aan het zoeken zijn naar informatie.

Deze bedoeld u toch? De paal staat in lijn met de andere palen van het dak en de borden moeten toch ergens geplaatst worden omdat mensen gelijk moeten kunnen zien naar welk perron ze moeten lopen.

Reageer