Aankondiging bord Zutphen

• 9 september 2018
  • 5 reacties
  • 126 Bekeken

Deze ochtend zat ik te wachten bij 3b op de trein naar Arnhem. Op beide aankondigsborden 3a en 3b staat keuring aangekondigd dat de trein om 7:58 gaat.
Ik dacht nog even de trein is laat. Tot dat de aankondiging ineens Zwolle is. Ik was hierdoor zeer verbaasd, met mij een mede reiziger ook. Waar is dan de trein gebleven?
Bleek deze vertrokken te zijn vanuit 3a.
Ik vind het slordig dat dit op beide borden beschreven stond terwijl de trein alleen bij 3a kwam en van daaruit vertrok.
Hierdoor heb ik de trein gemist.
Ppersoonlijk vind ik dit dus niet netjes van station Zutphen. Volgende keer mogen jullie hier echt duidelijker in zijn.
Met vriendelijke groet Susanna

5 reacties

Badge
Beste Susi28,

Volgens planning (zie http://nsdr.bemined.nl/2018-5/dienstregeling-3600-zo.html) staan zowel de trein van 07:58 ri Arnhem als die van 08:04 ri Zwolle gepland vanaf spoor 3 (dus 3a+3b).
Het zou kunnen voorkomen dat dit voor de 07:58 ri Arnhem is gewijzigd naar enkel 3a, maar dat was vanochtend niet het geval volgens de actuele vertrektijden (zie https://www.ovtijden.com/avtdag/zp/20180909, een heel handige site die helaas morgen offline gaat 😢).

Hoe laat stond u op het perron? Heeft u uw trein van 07:58 ri Arnhem zien wegrijden van 3a, of heeft u die hele trein ├╝berhaupt niet gezien?
Dank je wel voor je reactie DDietzen.
Ik stond om 7:45 bij spoor 3b te wachten.
Ik heb de trein van 7:58 niet zien weg rijden. Op perron 3b vertelde een persoon mij dat deze trein net is weg gereden.
Ik heb bij perron 3b geen weinigen gezien, anders was ik wel naar spoor 3b gegaan. Ook werd er niets omgeroepen.
Wel heb ik iemand van de na aangesproken en inmiddels via de nas website een klacht in gediend na aanrading van iemand van de na in Zutphen.
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar op Zutphen was het standaard dat de eerste trein richting Arnhem vanaf het uiteinde van het perron vertrok. 's Nachts stonden namelijk ook andere treinen op dat spoor opgesteld, die dan in de ochtend bijvoorbeeld richting Zwolle gingen.

Sowieso een tip voor reizen met de trein: dat een trein op een bord staat aangekondigd, betekent niet dat de trein ook bij het bord zal stoppen. Kijk daarom altijd even langs het hele perron om te kijken of er niet ergens al een trein staat, want het kan zomaar jouw trein zijn.
Dank je Julian, voor je tip.
Een volgende keer ga ik extra dubbel kijken!
De trein stond eerst op perron 3b maar deze reed weg toen ik daar aan kwam. Niet wetende dat deze waarschijnlijk naar 3a ging om daar te vertrekken.
Dat zal dan niet jouw trein zijn geweest maar een van de andere treinen die daar 'geparkeerd' stonden in de nacht.

Reageer