beantwoord

Aansluiting vanuit Den Haag/Leiden richting Amsterdam Bijlmer Arena

• 13 september 2016
  • 3 reacties
  • 156 Bekeken

Hallo,

Ik reis dagelijks vanuit Den Haag/Leiden via Schiphol met de IC richting Nijmegen naar Amsterdam Bijlmer Arena.
Echter is de aansluitingstijd vanuit Leiden naar Schiphol heel krap (Aankomst tijd 8.13 en vertrek aansluiting 8.16). De trein uit Leiden komt 9 van de 10 keer niet om 8.13 aan, meestal een vertraging van een kleine 2 á 3 minuten, wat wel net te laat is.

Ik heb ook naar alternatieven gekeken, de trein vanuit Den Haag van 8.03 en dan overstappen. Alleen komt deze 2 minuten later aan dan de IC richting Bijlmer.
Ook heb ik gekeken naar reizen via Utrecht. Maar wederom hetzelfde verhaal. Trein vanuit Den Haag richting Utrecht komt om 8.16 aan als ik me niet vergis, en de IC richting Schiphol via Bijlmer vertrekt om 8.13.

Hoe ik momenteel naar Bijlmer Arena reis is niet echt fijn, piekerend of ik de volgende trein ga halen of niet. En ik ben niet de enige.

Kan hier enigszins verbetering in komen?
icon

Beste antwoord door Iris NS 13 september 2016, 13:09

Welkom op het NS Serviceforum, cyclist77. Ik begrijp dat dit lastig voor je is. Ik zal deze feedback voor je doorgeven. Halverwege december komt er inderdaad een nieuwe dienstregeling.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
De komende tijd sowieso niet. Vanaf halverwege december is er een nieuwe dienstregeling, dan gaat alles op de schop.
Reputatie 5
Badge
De treinen van Schiphol naar Amsterdam Bijlmer hebben belangrijke aansluitingen in Utrecht (en Eindhoven). Daarom ligt de vertrektijd op Schiphol nagenoeg vast.

De treinen van Leiden naar Schiphol hebben belangrijke aansluitingen in Zwolle en Leiden. Daarom ligt ook voor deze treinen de aankomsttijd op Schiphol vast.

De aansluiting van Leiden naar Amsterdam Bijlmer betreft veel minder reizigers dan het aantal overstappers in Zwolle, Utrecht, Eindhoven en Leiden. Daarom is het niet aannemelijk dat er grote aanpassingen worden gemaakt ten behoeve van reizigers naar Amsterdam Bijlmer. Wel wijzigt in december de dienstregeling, waardoor de overstap wellicht ruimer wordt (maar het zou ook net zo goed krapper kunnen worden helaas).
Welkom op het NS Serviceforum, cyclist77. Ik begrijp dat dit lastig voor je is. Ik zal deze feedback voor je doorgeven. Halverwege december komt er inderdaad een nieuwe dienstregeling.

Reageer