beantwoord

Aansluiting voor Superman?

• 1 februari 2015
  • 8 reacties
  • 358 Bekeken

Fijn, maar niet heus.. De IC vanuit R'dam Centraal van vandaag, zondag, van 15.20 uur die aansluiting biedt naar de IC voor Enschede ,in Utrecht Centraal van 16.06 uur rijdt zó ver door dat ie bijna het station weer uitschiet. Gevolg: alleen Superman kan vliegend over de spoorlijnen de aansluiting halen. Zelfs hardlopend krijg ik de aansluiting niet gedaan. Sta ik weer een half uur te wachten op de volgende IC van 16.36 uur.... Wat een idiote planning. Ik weet zeker dat met mij nóg zeker 100 mensen de aansluiting misten. Kunnen jullie: A: de machinist aangeven waar de stopstreep in Utrecht ligt, en B: er 3 minuten meer tijd voor geven zodat ook normale stervelingen deze aansluiting kunnen halen?
icon

Beste antwoord door Janou NS 2 februari 2015, 12:45

Fijn, maar niet heus.. De IC vanuit R'dam Centraal van vandaag, zondag, van 15.20 uur die aansluiting biedt naar de IC voor Enschede ,in Utrecht Centraal van 16.06 uur rijdt zó ver door dat ie bijna het station weer uitschiet. Gevolg: alleen Superman kan vliegend over de spoorlijnen de aansluiting halen. Zelfs hardlopend krijg ik de aansluiting niet gedaan. Sta ik weer een half uur te wachten op de volgende IC van 16.36 uur.... Wat een idiote planning. Ik weet zeker dat met mij nóg zeker 100 mensen de aansluiting misten. Kunnen jullie: A: de machinist aangeven waar de stopstreep in Utrecht ligt, en B: er 3 minuten meer tijd voor geven zodat ook normale stervelingen deze aansluiting kunnen halen?

Erg vervelend om dit te lezen. Zoals Tochjo ook al eerder heeft genoemd dit is veroorzaakt door werkzaamheden. Ik zal je signalering in ieder geval doorgeven. Ik heb je topic verplaatst naar "op het station".
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Volgens de reisplanner is deze trein binnengekomen op spoor 19b. Dat ligt inderdaad bijna in Lunetten, zeker als u in Rotterdam voorin ingestapt bent. De machinist valt hier niets te verwijten: hij kon niet eerder stoppen, want op spoor 19a zou even later een andere trein binnenkomen.

Schrale troost: deze situatie wordt veroorzaakt door werkzaamheden en is zeker niet standaard. Komende weekenden zijn de reisadviezen beter haalbaar.
Dat is dan inderdaad een schrale troost, maar ik zal er maar weer een verzoek tot vergoeding aan wagen.
Reputatie 4
Badge
Dat is dan inderdaad een schrale troost, maar ik zal er maar weer een verzoek tot vergoeding aan wagen.
Dat lijkt me heel terecht. De verbinding werd getoond in de reisplanner als een normale overstap. Het gaat helaas wel vaker mis wat dit betreft Utrecht Centraal. 4 minuten is vaak erg krap.

Dat lijkt me heel terecht. De verbinding werd getoond in de reisplanner als een normale overstap. Het gaat helaas wel vaker mis wat dit betreft Utrecht Centraal. 4 minuten is vaak erg krap.

Sterker nog, het werd getoond in de reisplanner met een overstap van 5 minuten.
De trein was in Rotterdam CS nogal klein, én met 1 volledige wagon eerste-klas coupé's erg weinig 2e klas voor alle voetbalsupporters die etend en drinkend naar Utrecht gingen. Volgens mij werd er in Gouda nog een extra trein aan gehangen en stond 'ie pas om 16.02 op het perron in Utrecht. Als je dan hardlopend slalommend tussen alle mensen van spoor 19 naar 8 moet rennen om de trein van 16.06 (volgens mij ook nog eens te vroeg) ziet vertrekken... Is het extra wrang dat ik tijdens mijn vorige reis, twee weken geleden, bijna een uur vertraging opliep omdat er géén hoofdconducteur was op Rotterdam Centraal waardoor de trein met meer dan 20 minuten vertraging vertrok.

Erg vervelend om dit te lezen. Zoals Tochjo ook al eerder heeft genoemd dit is veroorzaakt door werkzaamheden. Ik zal je signalering in ieder geval doorgeven. Ik heb je topic verplaatst naar "op het station".
Inmiddels heb ik bericht gekregen dat ik recht heb op vergoeding van de helft van mijn trajectkosten wegens een half uur of meer vertraging. Met daarbij de mededeling dat NS het recht heeft om na controle, tot 5 jaar later het volgens NS teveel terugbetaalde terug te eisen. Moet ik nou formeel die print van de Reisplanner 5 jaar op mijn iPad bewaren, en een uitdraai van mij reisgeschiedenis? Pfffffff...
Grappig terwijl de NS zelf aangeeft verplicht te zijn na 18 maanden de gegevens m.b.t. de claims te moeten verwijderen i.v.m. privacy....
Grappig terwijl de NS zelf aangeeft verplicht te zijn na 18 maanden de gegevens m.b.t. de claims te moeten verwijderen i.v.m. privacy....
Rotflol... Tsja, het gehalte aan impulsief handelen lijkt al jaren op een eenzaam niveau te staan daar. Maar goed, ik zal een digitaal dossier aanleggen en dat jaren overal meeslepen.

Reageer