beantwoord

Aantal dagen stallen Heemstede-Aerdenhout

• 25 mei 2019
  • 12 reacties
  • 329 Bekeken

Reputatie 5
Hoe lang mag je je fiets stallen bij Heemstede-Aerdenhout met een jaarabonnement voor de zelfservice stalling? Ik ben vergeten dat ik komende week niet meer bij mijn fiets kom in de stalling (dankzij de staking) en daarna ben ik 2,5 week niet op het station. Anders moet ik toch keer apart heen en weer om hem er even uit te halen...

Bij de stalling info op NS.nl zag ik er niets over staan (itt Utrecht Jaarbeursplein van het andere topic waar het wel staat).
icon

Beste antwoord door Stijn NS 28 mei 2019, 11:47

Update: Ik heb een reactie gekregen van de specifieke stallingshouder en kan aangeven dat de maximale stallingsduur voor deze stalling 28 dagen is. Dit is terug te vinden bij de algemene voorwaarden van deze stalling die in de stalling zelf hangen:

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Elders hier las ik dat ze na dertig dagen worden weggezet. Zo te zien valt u ruim binnen die termijn. Ik denk dat er niets aan de hand is. In een grote stad moet je ook ten dele met een wat ander publiek rekening houden. Buiten de grotere steden dient deze maatregel geen enkel redelijk doel, en zal ook niet worden toegepast in de praktijk.
Volgens mij is de 30 dagen regeling specifiek voor Utrecht Jaarbeurs, de stalling waar ik sta heeft die regeling in elk geval niet, althans, dat is mij een paar weken geleden verteld.
Reputatie 5
Volgens mij is de 30 dagen regeling specifiek voor Utrecht Jaarbeurs, de stalling waar ik sta heeft die regeling in elk geval niet, althans, dat is mij een paar weken geleden verteld.

Ik zag dat een aantal gratis stallingen wel beperkingen kent. Ik vermoed dat het voor Heemstede-Aerdenhout inderdaad niet geldt, maar better safe than sorry 🙂
Sowieso lijkt mij 2,5 week geen probleem. Ik heb het recent nagevraagd bij de stalling waar mijn werkfiets staat, die gebruik ik binnenkort waarschijnlijk een paar maanden niet en dat was geen probleem, "Al laat je hem het hele jaar staan" was het antwoord.
Een periode van 2,5 week zou geen probleem mogen zijn, Lies87, maar voor de zekerheid kun je het navragen bij de stalling. Ik krijg ze helaas niet te pakken vandaag, ik durf dus geen hardde garanties te geven.
Reputatie 5
In de stalling hangt nog een bord (wat verouderd lijkt) met maximaal 26 dagen. Dat is voor mij voldoende. Ik ga er vanuit dat de fiets er nog staat als ik terug kom. Maar kan dan de informatie op de pagina van ns worden gecontroleerd?
Welke informatie op welke pagina zou je graag gecontroleerd willen zien? Er zijn inderdaad specifieke gevallen waarbij een maximale stallingsduur geldt, waarvoor die informatie ook op de website wordt aangegeven. Dit is echter lang niet het geval voor alle stallingen, gezien dit in sommige gevallen ook lokaal beheerd wordt.
Reputatie 5
Welke informatie op welke pagina zou je graag gecontroleerd willen zien? Er zijn inderdaad specifieke gevallen waarbij een maximale stallingsduur geldt, waarvoor die informatie ook op de website wordt aangegeven. Dit is echter lang niet het geval voor alle stallingen, gezien dit in sommige gevallen ook lokaal beheerd wordt.

Op de NS site staat niet specifiek bij de stalling Heemstede-Aerdenout dat er een maximum stallingsduur is. Tot één jaar geleden was dit een lokaal beheerde stalling. Nu een ns zelfservice stalling.
Ook zelfservicestallingen kunnen een samenwerking zijn met de gemeente en ProRail, wat bij deze stalling het geval is. In hoeverre er een maximale stallingsduur is wordt dus niet alleen door ons bepaald, mede daarom wordt het niet standaard op de site vermeld. Enkel bij de grote uitzonderingen zoals Jaarbeursplein wordt dit apart vermeld. Ik zal er in ieder geval even achteraan gaan wat bij deze stalling de maximale stallingsduur is.
Update: Ik heb een reactie gekregen van de specifieke stallingshouder en kan aangeven dat de maximale stallingsduur voor deze stalling 28 dagen is. Dit is terug te vinden bij de algemene voorwaarden van deze stalling die in de stalling zelf hangen:

Reputatie 5
Blijkbaar heb ik de 28 voor 26 dagen gezien. Ik was speciaal omgereisd en had maar beperkt tijd tussen bus en trein om het te bekijken. Bord hangt na de poorten dus je moet daar eerst doorheen. Mijn fiets staat er dus veilig.
Reputatie 5
En mijn fiets is weer even uit de stalling dus het was keurig binnen de termijn 🙂

Reageer