Aantal incheckpaaltjes op Station Putten

• 22 december 2014
  • 5 reacties
  • 214 Bekeken

Op station Putten staan we vaak in een lange rij op perron 1, zelfs op rustige momenten, omdat er maar 1 in/uitcheckpaaltje is. (Wel nog een andere aan het einde van het perron, maar bij de 'hoofdingang' naar het perron is er maar een)
Waar kan ik het verzoek indienen om er een paaltje bij te plaatsen?

5 reacties

Reputatie 6
NS probeert de aantallen paaltjes zo goed mogelijk aan te passen aan de vraag.
Het kan echter voorkomen dat het op bepaalde momenten even wat drukker is bij een chippaaltje.
Het is niet zonder meer rendabel om voor die paar drukke momenten per dag extra paaltjes bij te plaatsen.
In Putten stopt op perron 1 twee maal per uur een trein, dat betekent dat er twee maal per uur even vraag is om the chippen en de rest van het uur niet.
Dus gemiddeld meer dan voldoende paaltjes, 58 min per uur:D
Reputatie 6
Precies! Het zal waarschijnlijk dus niet rendabel zijn om voor die twee minuten per uur maar extra paaltjes te gaan plaatsen.
Hallo Petra71,

Zoals Wsm al aangeef proberen we de paaltjes zo goed mogelijk aan te passen op de vraag. Het kan echter voorkomen dat je soms in de rij staat bij een paaltje. Gebeurt het vaak dat je in de rij staat bij het paaltje (op welke tijdstippen)? Hoe lang sta je dan ongeveer in de rij? Groet, Marjan
Beste Marjan,
in de spits zijn er altijd zp'n 20 wachtenden bij het ene paaltje, terwijl het paaltje aan het andere einde van het perron zo staat dat bijna niemand hem gebruikt... Laatst had ik op een dinsdag om 15 uur 's middags ook 15 wachtenden voor me, dat vond ik opvallend gezien het tijdstip. Er is op perron 1 een echte hoofduitgang en daar komt ook volk vanaf perron 2 langs. Die trein komt weliswaar 5 minuten eerder aan, maar vaak genoeg ook tegelijkertijd en dan is helemaal hommeles op perron 1.
Het zou heerlijk zijn als er bij die 'hoofdingang', namelijk aan de kant van de kaartjes automaten aan beide kanten van de trap een paaltje zou staan.

Overigens zijn 2 kaartjesautomaten vaak ook niet genoeg, want op perron 2 kun je geen kaartje kopen en moet je altijd eerst naar de andere kant...
Station Putten lijkt klein en onbeduidend maar maakt het wel ongemakkelijk. Gelukkig hebben we er een leuke koffietent inmiddels, die maakt veel goed!

Hallo Petra71,
Zoals Wsm al aangeef proberen we de paaltjes zo goed mogelijk aan te passen op de vraag. Het kan echter voorkomen dat je soms in de rij staat bij een paaltje. Gebeurt het vaak dat je in de rij staat bij het paaltje (op welke tijdstippen)? Hoe lang sta je dan ongeveer in de rij? Groet, Marjan

Reageer