beantwoord

Aantal treinen per dag

• 11 oktober 2018
  • 11 reacties
  • 1380 Bekeken

Reputatie 1
Graag wil ik weten hoeveel treinen er in 24 uur Bilthoven passeren. Waar kan ik dit soort informatie vinden?
icon

Beste antwoord door Henk_NL 11 oktober 2018, 13:36

NS heeft of kan zonder probleem inzicht hebben in die gegevens. Maar de snelste weg voor een compleet antwoord is vaak om de vraag even bij ProRail neer te leggen, dat kan gewoon bij de afdeling publiekscontacten. In de regel doen ze daar niet zo moeilijk om even een overzichtje detailtreinactiviteiten te sturen, geef vooral ook even aan wat de reden van de vraag is.

Een overzichtje van puur treinen die met reizigers erin door Bilthoven komen kan ik eventueel ook wel produceren, maar dan mis je goederentreinen en treinen die leeg rondrijden t.b.v. overbrengingen naar werkplaatsen en dergelijke.
Bekijk origineel

11 reacties

Welkom bij de Community, bergdorp.

Poeh, lastige vraag! Waarom wil je dit graag weten? 🙂 Hier kan je in elk geval zien hoeveel treinen er in Bilthoven stoppen 🙂
Reputatie 1
Heb eerder op uw community gezien dat die gegevens inclusief intercities en goederentreinen wel ergens bekend zijn bij de NS. Ik wil het graag weten in verband met verzoek aan Gemeente De Bilt voor plaatsing scherm geluidshinder.
Reputatie 7
Bij NS is deze informatie niet 123 bekend. Deze info komt vaak uit hobbyisten of mensen die bekend zijn met de situatie. U zou altijd degene die het antwoord geeft, in het topic waar u aan refereert, een privé bericht kunnen sturen.
Reputatie 4
Met de volgende bronnen kom je al een aardig eind op weg. Je zult wel zelf moeten gaan tellen.

Reizigerstreinen van NS: http://nsdr.bemined.nl/2018-5/
Gebruik de linkerkolom om per dag te zien hoeveel treinen er stoppen (5500, 5600) en passeren (500, 600, 1700, 11700).

Goederentreinen: http://www.rolandrail.nl/drgl/dltdr.html
Hierin zal je moeten gaan zoeken naar treinen die 'ut' en 'amf' passeren, dus ook Bilthoven. De ritten kunnen verschillen per dag van de week.

Leeg materieeltreinen: https://actutrein.nl/drgl/2018-5/LM.txt
Zoek hierin naar treinen met de nummering 755xx of 756xx in combinatie met 'ut' - 'amf', of 'brn' - 'amf' (of vv), deze passeren Bilthoven. Ook hier kunnen ritten verschillen per dag.

Alles bij elkaar moet dit een aardig beeld geven van het aantal passages in 24 uur.
NS heeft of kan zonder probleem inzicht hebben in die gegevens. Maar de snelste weg voor een compleet antwoord is vaak om de vraag even bij ProRail neer te leggen, dat kan gewoon bij de afdeling publiekscontacten. In de regel doen ze daar niet zo moeilijk om even een overzichtje detailtreinactiviteiten te sturen, geef vooral ook even aan wat de reden van de vraag is.

Een overzichtje van puur treinen die met reizigers erin door Bilthoven komen kan ik eventueel ook wel produceren, maar dan mis je goederentreinen en treinen die leeg rondrijden t.b.v. overbrengingen naar werkplaatsen en dergelijke.
Reputatie 1
Bericht aan Henk_NL: Thanx! Ook aan ProRial. Ik had via ProRail publiekscontacten binnen 24 uur een compleet overzicht per maand van het treinverkeer over de maanden januari 2018 tot en met september!
Kijk, dat gaat mooi rap, goed om te horen! 🙂
Fijn dat het zo snel gelukt is, bergdorp.
Bericht aan Henk_NL: Thanx! Ook aan ProRial. Ik had via ProRail publiekscontacten binnen 24 uur een compleet overzicht per maand van het treinverkeer over de maanden januari 2018 tot en met september!

Goed te horen. Aangezien wij ook in de buurt van Station BHV leven, is het misschien mogelijk die resultaten te delen (anders eventueel via IM)?
Reputatie 7
Badge
Het topic is al 8 maanden oud, misschien even een PB naar. Misschien reageert hij/zij hier nog op: @bergdorp
Het topic is al 8 maanden oud, misschien even een PB naar. Misschien reageert hij/zij hier nog op: @bergdorp

Thx, heb IM/PB naar hem/haar gestuurd, ben benieuwd.

Reageer