accu gestolen van bakfiets | NS Community
beantwoord

accu gestolen van bakfiets

  • 26 January 2023
  • 8 reacties
  • 260 Bekeken

Op 26 januari is de accu van mijn bakfiets gestolen bij station Bilthoven. Omdat ik eerder door een NS medewerker gewezen werd dat er geen bakfietsen in de bewaakte stalling mogen, moest ik hem buiten stallen. Dat heb ik gedaan, met als gevolg dat ik nu aangifte kon doen van diefstal. Kan ik de kosten voor de vervangende accu vergoed krijgen? 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 26 January 2023, 21:46

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo ThomasBouman en welkom bij de NS Community,

 

Heel erg spijtig dat de accu van je bakfiets is gestolen. Je kan de kosten voor een vervangende accu niet bij ons claimen. Ik snap dat je dat liever anders had gezien.

Dat is zeker teleurstellend, vooral omdat ik een boete riskeer als ik mijn bakfiets in de NS bewaakte fietsenstalling in Bilthoven stal. Gaan jullie dat dan tolereren of aanpassen? 
 

Reputatie 2

Waarom zou de NS dat doen? Blijkbaar zijn er nu goede redenen om bakfietsen te weren uit de bewaakte fietsenstalling.

Reputatie 7
Badge +3

Een reden om geen bakfietsen toe te laten in (NS) stallingen is dat ze teveel ruimte innemen.

Wat betreft de accu: stelen hoort niet, maar als je een accu laat zitten loop je de kans dat deze meegenomen wordt. Dat gebeurt zelfs in bewaakte stallingen.

En nee de kosten krijg je niet door NS vergoed, misschien kun je beroep doen op de fietsverzekering. En nee NS gaat niet tolereren dat jij jouw bakfiets in de bewaakte stalling mag neerzetten of de regels aanpassen. Bij tolereren wilt iedereen de bakfiets daar stallen en komt er straks iemand die de scooter wilt stallen. Dat ook maar tolereren? Aanpassen gaat ook niet gebeuren, want dan kunnen er minder gewone fietsen staan.

Mijn accu is in de stalling van mijn fiets gestolen…..Helaas is binnen dus ook niet veilig. Een half jaar geleden is mijn gehele fiets uit de stalling Overvecht gestolen.
Vandaag hing er een rood label van verkeerd geplaatst aan mijn fiets, omdat er geen andere plek om te stallen was. Er stonden nog zo'n 10 andere rood gelabelde fietsen en nog eens zo'n 5 niet gelabelde (later bijgezet) naast.
Ik zou graag meer veiligheid en grotere capaciteit voor buitenmodel fietsen voor de stalling Bilthoven zien.
Dan zitten we weer met een gerust en ontspannen gevoel in de trein.

 

Reputatie 7
Badge +3

Mijn accu is in de stalling van mijn fiets gestolen…..Helaas is binnen dus ook niet veilig. Een half jaar geleden is mijn gehele fiets uit de stalling Overvecht gestolen.
Vandaag hing er een rood label van verkeerd geplaatst aan mijn fiets, omdat er geen andere plek om te stallen was. Er stonden nog zo'n 10 andere rood gelabelde fietsen en nog eens zo'n 5 niet gelabelde (later bijgezet) naast.
Ik zou graag meer veiligheid en grotere capaciteit voor buitenmodel fietsen voor de stalling Bilthoven zien.
Dan zitten we weer met een gerust en ontspannen gevoel in de trein.

 

Meer capaciteit voor buitenmodel fietsen zal minder capaciteit voor gewone fietsen betekenen. Als er veel lege plekken in het gewone rek zijn zal het geen probleem zijn om de buitenmodel plekken uit te breiden. Je zou ook op een gewone fiets naar het station kunnen komen.

Reputatie 7

Gewoon de claim binnengooien volgens de instructies van Stijn in dit draadje

@MoDe Je zou ook op een gewone fiets naar het station kunnen komen.

Als ik dat zou kunnen zou ik dat zeker doen, dan zou ik mezelf deze ellende besparen. (ik maakte vroeger zelfs veel gebruik van mijn vouwfiets en hoefde ik niet eens gebruik te maken van de stalling)
Helaas kan ik dat om gezondheidsredenen niet en ben ik al blij dat ik dmv mijn elektrische fiets zelfstandig naar het station kan komen en niet altijd gebruik hoef te maken van de regio taxi. 

@Ferdinand mijn verzekering vergoede meer dan de NS, maar nog niet genoeg om de kosten en het ongemak van het voorval eruit te halen helaas. 


Hartelijke dank voor het meedenken, gezien weinig mogelijkheden aan mijn kant, blijft mijn wens verbetering van de fietsenstalling.

 

Reageer