Uit de bewaakte fietsenstalling van de NS op station Heerhugowaard is zowel de accu van de fiets van mij, als die van mijn vrouw gestolen.
De accu's zaten op slot, deze zijn met geweld van onze fietsen gestolen, waarvan de schade nog zichtbaar is.
Na vijf keer gebeld te hebben, vijf keer gechat te hebben werd mij uiteindelijk toch verzocht een schadeclaim in te dienen bij:
NS Klantenservice, postbus 2572, 3500GN Utrecht
Dit hebben wij gedaan, waar we alle bewijslast verzameld hebben:
- Factuur fietsen
- Factuur nieuwe accu
- Reishistorie vanuit NS
- Kopie aangifte politie
- Foto van sleutels (als de sleutel van het accuslot dezelfde sleutel is als van de fiets, was een fotokopie voldoende met daarop het serienummer gelijk).
Na zeer veel moeite te hebben gedaan om de claim in te dienen, kreeg ik de volgende respons:
“Hartelijk dank voor uw opgestuurde bewijsstukken met betrekking tot uw gestolen accu’s in de stalling van Heerhugowaard. Graag informeer ik u over het volgende.
De ingediende claim is afgekeurd. Om een claim goed te kunnen keuren moeten de accu’s gestolen zijn uit een bewaakte fietsenstalling van de NS. De stalling van Heerhugowaard is een onbewaakte fietsenstalling. Tevens is bij de aanvraag een fysieke sleutel nodig. U heeft bij de aanvraag twee foto’s van beide sleutels gestuurd.
Mocht u nog vragen hebben, dan helpen wij u graag verder. Kijk op www.ns.nl of stel uw vraag op de NS Community. U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice. We staan dag en nacht voor u klaar.”
Hier wordt geïnsinueerd dat het niet om een bewaakte fietsenstalling gaat, terwijl ik dat duidelijk heb aangegeven dat dit wel het geval is, zo ook op de website van de NS zelf: Fietsenstallingen | NS !!
In dezelfde mail wordt ook verzocht om een sleutel mee te sturen, maar dit is na meerdere gesprekken met de klantenservice gehad te hebben, geadviseerd niet te doen/niet nodig, omdat het dus om dezelfde sleutel gaat als voor mijn fiets. Ik wil het risico niet lopen dat ik zo mijn reservesleutel kwijtraak aan de NS klantenservice, of via de post.
Graag vraag ik via deze weg jullie aandacht om mijn claim te behandelen.