Achtergelaten fiets op perron De Vink

• 3 augustus 2018
  • 10 reacties
  • 210 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Super user
  • 7001 reacties
Ik doe het ook even hier.
Er staat op station De Vink nu voor zeker de 2e dag op rij een (achtergelaten?) fiets op perron 4 bij de uitgang van de lift. Heeft lekke achterband, geen slot.
Lijkt me niet helemaal de bedoeling, stel dat baldadige jongeren deze op het spoor gooien.
Zou niet de eerste keer in het weekend.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/3246832/Vandalen-gooien-fietsen-op-spoor-bij-Station-De-Vink-Leiden

10 reacties

Badge +3
Oei... :P

In tegenstelling tot bovenstaande bijdrage waar inhoudelijk niemand wat aan heeft zal ik even een serieus antwoord trachten te geven.
Inderdaad bestaat het gevaar dat de fiets vroeg of laat op het spoor beland, met (grote) vertragingen tot gevolg.
Ais ik zo'n fiets zie staan noteer ik altyd het framenummer en kijk of deze geregistreerd staat als gestolen.
Is dit zo dan bel ik politie of gemeente. Dit verschilt per plaats.
Staat de fiets niet op slot dan verplaats ik deze naar de stalling.
Hij neemt dan wel een plekje in, maar altijd beter dan onder de trein.
Goed dat je het aangeeft Momo, normaal gesproken zullen wij zo'n melding doorzetten naar de veiligheidscentrale.

Mocht je dit tegenkomen, raad ik je aan dit te melden op Twitter of Facebook als je daar gebruik van maakt. Daar kunnen we sneller ingrijpen dan hier op het forum.

@Stroomman: Ik snap dat jij het misschien geen reactie met inhoud vindt, maar Robert laat hier gewoon zien wat de impact kan zijn van een verlaten fiets op het perron. Ik wil je vragen hem en zijn reactie in zijn waarde te laten. Deze sneer is niet nodig.
Reputatie 7
Badge +3
Chiel, ja ik had het ook op Twitter gezet en ET heeft de melding doorgezet. Beter een keer te veel melden dan te weinig.

Ter info, ik reed er net langs en die fiets is nu weg.

En wat de impact kan zijn, dit was De Vink bijna 2 jaar geleden:

Badge +3
@Stroomman: Ik snap dat jij het misschien geen reactie met inhoud vindt, maar Robert laat hier gewoon zien wat de impact kan zijn van een verlaten fiets op het perron. Ik wil je vragen hem en zijn reactie in zijn waarde te laten. Deze sneer is niet nodig.
Ik zag het niet als een sneer hoor, en probeerde ook niet inhoudelijk te reageren maar wilde gewoon die (al dan niet grappige/bizarre) foto delen m.b.t. fietsen die overal 'in de weg' staan zonder duidelijke reden.

Verplaatsen naar een veiliger plek zou ik ook wel willen doen op zich, maar dan moet je ook weer een hoop moeite doen om dat ergens te melden zodat de eigenaar hem eventueel terug kan vinden.

Het framenummer van mijn fiets staat bijvoorbeeld onderaan op de trapas.. Dan zou ik hem eerst op zijn kop moeten zetten, foto maken of noteren.

Wat denk je zelf dat ik zou doen als ik op De Vink moest zijn? Lekker laten staan dus! (of meeslepen naar @Momo, met tie-wraps 'op slot' zetten en ergens aan vastbinden en haar adres doorgeven aan de politie/gemeente).

Voor mij zijn fietsen paarse krokodillen dus. Ja, daar staat 'ie 😛
Daarbij kun je als fietsendief worden aangezien als je zomaar een fiets verplaatst als burger.
Inderdaad ik hoop dat Stoonman mijn fiets laat staan 😀
Reputatie 7
Badge +3
Zolang je je fiets niet zomaar achterlaat op het perron zal dat wel loslopen. De Vink heeft zowel aan de Voorschoten als aan de Leiden kant fietsenstallingen waar nog meer dan genoeg plaats is.

Deze fiets stond dus boven op het perron, zowel donderdag als vrijdag toen ik begin van de avond thuis kwam, met een lekke band en geen slot. Dat lijkt me niet de manier om je fiets te stallen.
Daarbij kun je als fietsendief worden aangezien als je zomaar een fiets verplaatst als burger.

Beter aangezien als fietsendief dan dat er een ernstig incident plaats vind met verstrekkende gevolgen voor de reiziger en treindienst.
Dat risico wil ik graag lopen, helaas durven vele geen eigen initatief meer te nemen.......
Reputatie 7
Badge +3
Dus melden met foto's erbij valt dan bij jou niet onder eigen initiatief nemen? Ik had het ook niet kunnen melden, net als de rest van de reizigers die er donderdag en vrijdag zo voorbij zijn gelopen.

Nu is de melding via Twitter doorgezet en die fiets was de volgende ochtend weg.

Reageer