beantwoord

Activeren voor nachtreizen met de bus

• 8 september 2014
  • 9 reacties
  • 2015 Bekeken

waar activeer ik een anonieme ovkaart voor nachtreizen met de bus
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 september 2014, 10:44

Als het gaat om nachtbussen van andere vervoerders kost het vaak duurder, dus je saldo zal hoger moeten zijn dan 0.

In Amsterdam is het tarief 4,50 en je moet van tevoren het nachtbustarief hebben geactiveerd !!!!! In Rotterdam 4,55 , maar daar hoef je niets te activeren.

In Amsterdam moet je het speciale tarief dus wel activeren !!!!
Bekijk origineel

9 reacties

waar activeer ik een anonieme ovkaart voor nachtreizen met de bus

Over wat voor nachtbus heeft u het? Is het een nachtbus van een andere busvervoerder of treinvervangende bussen van NS?

Als u bedoelt dat het om een nachtbus gaat van een andere busvervoerder hoeft deze niet geactiveerd te worden en moet u minimaal 0 euro op uw kaart hebben staan. Is het een treinvervangende bus van NS, dan dient er Reizen op Saldo zonder abonnement erop geladen te worden.

PS: Blijkbaar is het saldo voor nachtbussen hoger en moet er meer dan 0 euro opstaan, zie reactie Macca728
Voor reizen met de bus hoef je een OV-chipkaart, voor zover ik weet, niet te activeren. Maar voor de zekerheid kun je dat navragen bij de onderneming die de busdienst uitvoert.
Als het gaat om nachtbussen van andere vervoerders kost het vaak duurder, dus je saldo zal hoger moeten zijn dan 0.

In Amsterdam is het tarief 4,50 en je moet van tevoren het nachtbustarief hebben geactiveerd !!!!! In Rotterdam 4,55 , maar daar hoef je niets te activeren.

Beste mathubloom, ik begrijp helaas niet precies wat je bedoelt. Wil je een NS-bus nemen of een bus van een andere vervoerder? Om te reizen met een busvervoerder heb je saldo nodig. je kunt dit laden op je kaart bij o.a. een OV-chipkaartpunt of een NS-kaartautomaat. Zoals Loes aangeeft het je Reizen op Saldo nodig op je OV-chipkaart wanneer je reist met NS of een NS-bus. Dit product wordt automatisch geladen op je OV-chipkaart wanneer je saldo laadt bij een NS-kaartautomaat.

Om je topic beter vindbaar te maken heb ik deze verplaatst naar 'op het station'.

In Amsterdam is het tarief 4,50 en je moet van tevoren het nachtbustarief hebben geactiveerd !!!!! In Rotterdam ook zoiets, maar daar hoef je niets te activeren.

Da's nieuw voor mij, dank je Macca. Ik zal het direct bij me reactie verbeteren.
Al kan het in Amsterdam ondertussen verandert zijn bij het GVB, dat activeren was vorig jaar nog apart nodig.
Dat klopt, ik was in Amsterdam. Dus waarschijnlijk kan ik bij de website van GVB activeren, ga daar even kijken. Bedankt.
Alleen bij automaat dacht ik. Ook bij Primera, AH e.d.
Op de GVB site staat dat je bij een van de 200 gele oplaadautomaten nachtreizen kunt activeren bij 'opladen reisproduct' en dan 'nachtbus saldo'. Er wordt 's nachts niet per km een bedrag afgeschreven, maar een standaard van 4,50E. Het blijft mogelijk om met cash te betalen.

Reageer