beantwoord

Actualiteit camera's op stations

• 20 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 138 Bekeken

Hierbij wilde ik even weten wat de actualiteit is van camera's bij Den helder Zuid?

Gezien er liften zijn geplaatst en vanaf 21-10-19 assistentie wordt geboden,maar het station bekend staat als risicovol. Want ik heb het elders al een keer meegemaakt dat er assistentiemateriaal uit een sloot kon worden gevist.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 21 oktober 2019, 14:38

Goedemiddag Jmuntjewerf. Ik heb het een en ander proberen uit te zoeken, maar ik ben bang dat actuele informatie voor mij niet beschikbaar is. Ik heb kunnen vinden dat er eind 2017 inderdaad camera's zijn geplaatst op station Den Helder Zuid, als gevolg van vele vernielingen, maar deze zouden eind 2018 weer verwijderd zijn. In hoeverre ook werkelijk alle camera’s zijn verwijderd of enkel een deel kan ik niet met zekerheid achterhalen.

Het plaatsen van camera's op stations gaat weliswaar in overleg met de NS, maar uiteindelijk is ProRail de verantwoordelijke die de camera's ook werkelijk ophangt. Als je graag alsnog meer informatie wilt hebben, dan raad ik aan om contact op te nemen met ProRail hiervoor. Ik durf echter niet te zeggen in hoeverre zij deze informatie ook kunnen vrijgeven.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

@Jmuntjewerf 

Wat bedoel je met de actualiteit?

Met de actualiteit bedoel ik dat er spraken was van camera's weg halen, en niet weet wat er nu klopt..

Reputatie 7
Badge

Lijkt me vreemd in een tijd dat er hoe langer hoe meer camera's worden geplaatst, dat doe te Den Helder Zuid worden weggehaald.

Verder verwacht ik niet dat NS hier openbaar maakt hoe en wat en op welke wijze ze eigendommen bewaken.

Goedemiddag Jmuntjewerf. Ik heb het een en ander proberen uit te zoeken, maar ik ben bang dat actuele informatie voor mij niet beschikbaar is. Ik heb kunnen vinden dat er eind 2017 inderdaad camera's zijn geplaatst op station Den Helder Zuid, als gevolg van vele vernielingen, maar deze zouden eind 2018 weer verwijderd zijn. In hoeverre ook werkelijk alle camera’s zijn verwijderd of enkel een deel kan ik niet met zekerheid achterhalen.

Het plaatsen van camera's op stations gaat weliswaar in overleg met de NS, maar uiteindelijk is ProRail de verantwoordelijke die de camera's ook werkelijk ophangt. Als je graag alsnog meer informatie wilt hebben, dan raad ik aan om contact op te nemen met ProRail hiervoor. Ik durf echter niet te zeggen in hoeverre zij deze informatie ook kunnen vrijgeven.

Reageer