beantwoord

afstand

wat is de afstand in Utrecht van perron 7 naar 11 kun je die normaal halen
icon

Beste antwoord door Thom 10 mei 2018, 00:59

Bij normale drukte en niet te ver van de trap, kan het binnen drie minuten als u normaal ter been bent. Standaard houdt Utrecht een overstap van vijf minuten aan, maar deze perrons liggen dicht bij elkaar.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dat is twee perrons verder. Zowel via de stationshal als via de tunnels snel te bereiken.
Reputatie 7
Badge +4
Bij normale drukte en niet te ver van de trap, kan het binnen drie minuten als u normaal ter been bent. Standaard houdt Utrecht een overstap van vijf minuten aan, maar deze perrons liggen dicht bij elkaar.
Badge +3
Welkom bij de community!

Als je op tijd aankomt (spoor 5/7 vanuit het zuiden dus, en dan op 11 naar Alphen en Leiden) dan als je omhoog met de trap of door de tunnel gaat, haal je die als je goed kan doorlopen en de weg weet binnen 3 minuten met gemak (geen garantie!)

Zo was ik altijd in een uur van Eindhoven naar Woerden. Reisplanner gaf vroeger een lange overstap, van 5/7 naar een Sprinter op spoor 20 meestal, terwijl de IC op spoor 11 veel handiger was.

Daar had ik dan 2 minuten voor of zo. Maar ja, Utrecht Centraal is voor mij echt niet zo groot, en die tunnels al helemaal niet. Beetje doorbanjeren en je bent er!

Staat die intercity er nog, dan snel er in, en als dat niet meer mag (wegens een fluitje ergens of zo. is dat voor deze trein of die aan de overkant? Geen idee, deuren zijn open verder en veel gefluit overal op een groot station. Een HC moet dan maar eigenlijk alle 12 bakken af lopen om te vertellen dat het ZIJN fluitje was. Of op tijd vertrekken, en geen minuut te vroeg, want dat mag niet, dus mag ik ook instappen bij deuren uiagend en volgens reisplanning nog open!)

Soms dan maar naar spoor 20 en zo (weer trappen of tunnel lopen). Tegenwoordig zijn die aansluitingen naar Woerden volgens mij ruimer, dus lukt het altijd (mits alles op tijd rijdt).

De standaard overstaptijd in Utrecht voor de reisplanner is 5 minuten. Mensen die met de roltrap of met de lift moeten hebben gewoon meer tijd nodig, dus de planner geeft die korte overstappen (terecht) niet weer!

Maar als jij denkt van wel, ren je rot en doe er je voordeel mee!
Ik geloof dat de 9292 app en hun website ook gewoon de snelle overstap adviezen geven, altijd. 😃
Badge +3
Punt van aandacht: de middentunnel is tot 11 juni afgesloten.
Een HC moet dan maar eigenlijk alle 12 bakken af lopen om te vertellen dat het ZIJN fluitje was. Of op tijd vertrekken, en geen minuut te vroeg,
Volgens mij gaat het één en het ander niet samen. Wat een zinloos geschrijf in een advies voor een klant.

Een HC moet dan maar eigenlijk alle 12 bakken af lopen om te vertellen dat het ZIJN fluitje was. Of op tijd vertrekken, en geen minuut te vroeg,Volgens mij gaat het één en het ander niet samen. Wat een zinloos geschrijf in een advies voor een klant.

En veel materieel heeft een eigen sluitfluit bij de deuren of knipperende lampen dus het is goed te zien/horen als je bij de trein staat of de deuren van desbetreffend materieel dicht gaat.

Wat het punt van fluiten is niet meer instappen is dat er vaak mensen echt op het laatste moment tussen de deuren door gaan en er dan voor zorgen dat deze deuren in storing vallen. Dit geeft onnodige vertraging welke niet wenselijk is.
Als er iets tussen de deuren zit, reiziger/bagage, dan spreekt de klembeveiliging aan. Dit is geen storing. De deur gaat kortstondig open en sluit dan alsnog. Doet deze dat onverhoopt niet, zie dat wel eens bij SLT, dan moet in dat geval de HC even opnieuw "sleutelen".
En dat opnieuw sleutelen is dus doordat de deur in STORING is gevallen en het opnieuw sleutelen is tijdverlies en dus met vertraging vertrekken.
Als dat werkelijk voor vertraging zorgt zou het goed zijn om de deur electronica dusdanig af te stellen dat deze niet in storing valt als er wat tussen komt.
Je ziet bijna geen trein op vooral drukke tijden waarbij de deuren niet belemmerd worden. Echt in storing vallen zie je amper. De klembeveiliging doet gewoon netjes haar werk.
Dat hele storongsverhaal speelde vooral toen SLT fabrieksnieuw was, en is blijkbaar als mythe blijven voortbestaan onder sommige personeelsleden van NS.
Welkom bij de NS Community, emmygensen :)

Ik zie dat een aantal doorgewinterde reizigers/leden je al van reacties hebben voorzien. Als je nog vragen hebt stel ze gerust!

Reageer